Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:23:03 GMT

سرپل ذهاب همچنان در وضعیت کرونایی قرمز و پر خطر است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۴۵۳۷

سرپل ذهاب همچنان در وضعیت کرونایی قرمز و پر خطر است

دکتر «محسن مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بیمارستان شهدای شهرستان سرپل ذهاب تاکنون کمبود تخت نداشته ایم هرچند در برخی از روزها به علت تعداد شمار و افزایش بستری های مثبت مشکل تخت برای دقایقی به وجود آمده اما سریع مرتفع شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی ما این است که سیر صعودی تعداد مبتلایان به بیماری همچنان تا ۲هفته آینده ادامه دارد و همچنان در پیک پنجم در شرایط خطرناکی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک بهداشتی، فاصله گرفتن از دیگران، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از منزل جز در موارد ضرورت همچنان بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

دکتر مرادی ادامه داد: تعداد کودکان بستری در هفته های اخیر در بیمارستان محمد کرمانشاهی شهر کرمانشاه ۲برابر شده که نشان دهنده سرایت و شیوع این بیماری در بین کودکان است از یان رو لازم است که خانواده ها در حفاظت از کودکان نهایت دقت را داشته باشند.

او گفت:کسانی که علایم بیماری های ویروسی و یا کرونا را دارند بنا را بر کرونا گذاشته و بلافاصله خودرا در منزل قرنطینه کرده و در صورت بدشدن اوضاع به بیمارستان مراجعه کنند.

او ادامه داد: راه رهایی بخش از ویروس کرونا انجام واکسیناسیون عمومی است که امید است با استقبال مردم فهیم شهرستان واکسیناسیون با حجم بالای روزانه انجام شود که ایمنی لازم در شهرستان ایجاد شود.

وی افزود: در کنار واکسیناسیون حتما رعایت دستورالعمل ها و  پروتکل های بهداشتی در دستور کار مردم باشد تا شهرستان هر چه سریعتر از پیک پنجم شیوع کرونا که شدت آن ازپیک های قبلی بسیار بیشتر است، عبور کند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب ویروس کرونا ماسک ویروس دلتا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب ویروس کرونا ماسک سرپل ذهاب ویروس کرونا ماسک ویروس دلتا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت