Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:25:11 GMT

۶۵ پروژه عمرانی در شهرستان تنگستان افتتاح و اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۴۵۸۹

۶۵ پروژه عمرانی در شهرستان تنگستان افتتاح و اجرایی شد

به گزارش ایرنا، عبدالحسن رفیعی‌پور شنبه شب در نشست با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۳۸ پروژه با ۸۷ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۲۷ پروژه نیز با ۲۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی افتتاح بخش ال‌ دی‌ آر (ldr) و اکسیژن ساز بیمارستان اهرم، استخر شهر اهرم، زمین چمن مصنوعی، مدرسه، اجرای ۱۴۴ هزار مترمربع معابر شهری و روستایی و توسعه شبکه برق رسانی را از جمله پروژه‌های افتتاح و اجرایی در هفته دولت شهرستان تنگستان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی پور گفت: احداث سد خائیز مهمترین دستاورد دولت در شهرستان تنگستان است

فرماندار تنگستان گفت: احداث سد خائیز با ظرفیت ۱۶ میلیون مترمکعب در مدت سه سال و با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بدترین شرایط اقتصادی از جمله مهمترین دستاوردهای دولت در این شهرستان به شمار می‌رود.

 رفیعی پور اضافه کرد: در زمان حاضر سازه این سد مشکلی ندارد و با شروع فصل بارندگی نیز آبگیری می‌شود.

وی در خصوص موضوع سرریز سد خائیز ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر برای هدایت آب رودخانه همجوار به پشت سد اقدام به احداث یک سازه بتونی در حدود سه کیلومتر بالاتر از سد خائیز کرده که پیشرفت فیزیکی زیادی دارد.

رفیعی پور گفت: باتوجه به تغییر اقلیم، خشکسالی‌های پی در پی و ضرورت تامین آب آشامیدنی و کشاورزی احداث سد خائیز تنگستان در دستور کار قرار گرفت.

سد خائیز تنگستان از جمله سدهای با هسته رسی است که عملیات اجرایی آن با هدف تامین آب بخش کشاورزی (نخیلات)، حقابه‌های زیست محیطی رودخانه خائیز، تامین آب بخشی از  شبکه آبیاری و نخیلات زهکشی اهرم، بهبود اقتصاد کشاورزان، کنترل سیلاب دراین شهرستان، آبیاری ۶۸۱ هکتار از نخیلات  زیر پوشش شبکه آبیاری اهرم، کاهش اتکا به آب‌های زیر زمینی، افزایش اشتغال و تثبیت جمعیت در سال ۹۷آغاز شد و دوم مرداد امسال نیز در قالب پویش الف - ب ایران افتتاح شد.

فرماندار تنگستان یادآورشد: احداث ۵۰ مدرسه و حذف مدارس تخریبی یکی دیگر از اقدام‌های مهم دولت در این شهرستان است که شماری از آنها افتتاح و بخش دیگری نیز در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه بخش دلوار از بهترین مناطق آموزش و پرورش برخوردار در حوزه توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان به شمار می‌رود،ادامه داد: تلاش می‌شود طرح‌های مدرسه سازی در دست احداث بخش دلوار از توابع شهرستان تنگستان تا پایان امسال تکمیل شود.

رفیعی‌پور اضافه کرد: همچنین چندین مدرسه در بخش مرکزی در حال ساخت است و به زودی عملیات اجرایی تعدادی مدرسه دیگر در شهرستان تنگستان از محل اعتبارات شهرستان، ملی و همراهی خیرین آغاز می‌شود.

وی یادآورشد: بالغ بر ۲۰ کیلومتر جاده اهرم - برازجان آماده آسفالت است و هر چند زیرسازی بیشتر قسمت‌های این پروژه انجام شده اما به دلیل کمبود و افزایش قیمت قیر، کار آسفالت آن متوقف شده است.

فرماندار تنگستان گفت: به دلیل افزایش چند برابری قیمت قیر، در حوزه راه در این چند سال دچار چالش شدیم و پروژه‌های بزرگ این حوزه مانند اتوبان بوشهر- دلوار - دیر و اتوبان اهرم - برازجان تکمیل نشد.

وی ادامه داد: بیشترین راه‌های ارتباطی در بین  شهرستان‌های استان، در شهرستان تنگستان است و این موضوع مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده است به نحوی که در سال ۹۷ در ۵۴ کیلومتر جاده ساحلی، ۵۴ نفر فوتی داشتیم که به ازای هر کیلومتر یک فوتی می‌شود.

رفیعی پور گفت: در همین راستا با اجرای سرعت کاه با هدف کنترل سوانح و کاهش تلفات جاده‌ای ۸۰ درصد آمار تلفات انسانی در جاده‌ها در این شهرستان کاهش یافت.

وی یادآور شد: پروژه‌های زیادی نیز به دلیل کمبود و تخصیص نیافتن اعتبارات عمرانی در سال جاری از جمله پروژه روشنایی استادیوم اهرم متوقف شد.

رفیعی پور ادامه داد: بخشی از اعتبارات استادیوم اهرم از محل اعتبارات شهرستان و بخش دیگر آن از محل اعتبارات نفت  مصوب شده و تلاش می‌شود با تخصیص اعتبار مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: پروژه احداث میدان دوم گادوی نیز مشکل تامین قیر دارد که تلاش می‌شود به زودی برطرف شود و احداث میدان دوم کار زیادی ندارد و پیمانکار نیز قول داده که قیر آن را تهیه کند.

رفیعی پور اضافه کرد: تکمیل نشدن پل باهوش یکی دیگر از مشکلات شهرستان تنگستان است که هر سال اعتبارات بسیار خوبی برای این پل گذاشته شده اما به دلیل افزایش قیمت‌ها، پیمانکار رغبتی برای تکمیل آن ندارد و برای سرعت بخشی در کار پیشنهاد  شده پروژه از محل اعتبارات شهرستانی و ملی انجام شود.

فرماندار تنگستان در مورد وضعیت کرونا نیز افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون پنج هزار و ۱۳۹ نفر در این شهرستان به این ویروس مبتلا و ۱۵۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی یادآورشد: شهرستان تنگستان رتبه نخست در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال را  کسب کرده این درحالی است که میزان مشارکت مردم برای دریافت دُز دوم واکسن پایین است و انتظار می‌رود مردم در این بخش نیز مشارکت لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها بوشهر هفته دولت تنگستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هفته دولت تنگستان بوشهر هفته دولت تنگستان شهرستان تنگستان فرماندار تنگستان محل اعتبارات رفیعی پور سد خائیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به تصویب احداث دو شهرک مولد کشاورزی به مساحت بیش از ۲ هزار هکتار در استان گفت: در ساخت و اجرای این شهرک‌های مولد و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف تسریع شود.

به گزارش ایسنا ، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز شنبه در جلسه شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرایی‌شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهراحداث 2 شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج‌فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت 850 هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه‌کرد: در مجموع در 2 شهر مولد کشاورزی استان بوشهر 2 هزار و 50 هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 850 هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و 200 هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن