Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:50:05 GMT

جابه جایی مسافر در مسیر گناوه - خارگ از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۴۶۴۹

جابه جایی مسافر در مسیر گناوه - خارگ از سر گرفته شد

به گزارش ایرنا، مسافرانی رفت و برگشت این مسیر از هفته گذشته برای تردد مشکل داشتند و  به ناچار از قایق های صیادی و باری  که خطرهای زیادی در بردارد، استفاده می کردند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان گناوه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسلامی اظهارداشت: تردد مسافران مسیر گناوه - خارگ پس از اعمال نرخ جدید در این مسیر توسط شناور "مهبد" از سرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود بهادری افزود: این شناور در یک روز دو نوبت مسافران را جابه جا می‌کند که براساس برنامه ریزی صورت گرفته حرکت از مبدا گناوه به جزیره خارگ در ساعت های هشت صبح و ۱۳:۳۰ ظهر و از خارگ به گناوه  ۱۱ و ۱۶:۳۰ دقیقه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: یک فروند لندینگ کرافت با نام "کیکاووس " نیز برای جابه ‌جایی اقلام و مایحتاج مورد نیاز ساکنان جزیره خارگ از بندر گناوه از روز جاری فعال شده است و در روز ساعت ۱۲ به خارگ و ۲۱ از خارگ به گناوه تردد می‌کند.

بهادری افزود: برای تردد ایمن مسافران و جلوگیری از حادثه جبران ناپذیر نیاز به یک فروند شناور مسافری باکیفیت دیگر در مسیر دریایی گناوه به جزیره خارگ به ظرفیت ۱۵۰ مسافر ضروری است و این اداره از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌کند.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای انگیزه و تشویق بخش خصوصی برای خرید و یا ساخت شناور مسافری استاندارد و مناسب با بودجه خود که به وجوه اداره شده معروف است بین ۸۰ تا ۹۰ درصد وام بلندمدت در نظر گرفته است.

بندرگناوه  در شمال استان بوشهر واقع است و به عنوان پسکرانه خارگ نقشی مهم در جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و مایحتاج موردنیاز به این جزیره دارد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران است و در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر واقع است.

برچسب‌ها بوشهر دریا سازمان بنادر و دریانوردی حمل و نقل مسافری گناوه جزیره خارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دریا سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر دریا سازمان بنادر و دریانوردی حمل و نقل مسافری گناوه جزیره خارک جزیره خارگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت

محمدرضا دشتی زاده در تجلیل از شهردار سابق خارگ اظهار داشت: شهرداری جزیره راهبردی خارگ از بدو تأسیس تاکنون در مسیر خدمت به شهروندان، مسیر‌های فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: در چند سال اخیر و با حضور شعیب بحرینی نسبت به گذشته خدمات حوزه فرهنگی و عمرانی، شهرداری شتاب بیشتری به خود گرفت به طوری که میزان رضایت مندی مردم از شهرداری افزایش یافت که نشان از خدمات ارزشمند این حوزه برای توسعه هرچه سریع‌تر سیمای شهری خارگ است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با همدلی، همراهی و تعامل و همکاری ادارات و همراهی مردم، مشکلات جزیره خارگ رفع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از سوی محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ از شعیب بحرینی شهردار اسبق خارگ به مناسبت بازنشستگی و پایان خدمت وی در این شهرداری تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد
  • اندیشه معلمان چراغ راه آیندگان است
  • بیمار خارگی با بالگرد در شرایط بد آب هوایی اعزام شد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد