Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان  ابراز داشت: با برگزاری نشست‌های مختلف تنش آبی برای همه شهرستان‌ها، شهر‌ها و روستا‌های استان سمنان و اجرای طرح‌هایی در حوزه نوسازی شبکه آب، حفر چاه، مدیریت مصرف، بازسازی تاسیسات مشترکان و ایستگاه‌های پمپاژ از مهر ۹۹، آمادگی لازم برای تامین آب آشامیدنی مردم ایجاد شد و با وجود بارندگی کم امسال، از اوایل خرداد با آغاز اوج گرما تا کنون مشکل حادی برای تامین آب و نیازی به اجرای برنامه قطعی آب وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آب‌رسانی سیار با تانکر به ۵۱ روستا پیش‌بینی شده بود، اما تنها ۳۰ روستا نیاز به این شکل از آب‌رسانی پیدا کردند؛ از این ۳۰ روستا نیز به ۲۶ روستا آب‌رسانی کمکی انجام شد و چهار روستا در شرق استان سمنان به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی و کم‌آب شدن چشمه‌ها و قنات‌ها، نیاز به آب‌رسانی کامل با تانکر داشتند.

طاهری بیان کرد: سال ۹۹ تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد افتتاح شد و تصفیه خانه فاضلاب دامغان و شهرک فدک شاهرود نیز اکنون آماده بهره‌برداری است و تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال و ۲ هزار و ۵۰۰ انشعاب جدید فاضلاب سال گذشته و امسال در این استان اجرا شد.

طاهری بیان کرد: درصد برخورداری از شبکه آب در شهر‌های استان سمنان ۱۰۰ درصد و در روستا ۸۸ درصد است.

اجرای شبکه فاضلاب در استان سمنان از میانگین کشوری کمتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: هیچکدام از روستا‌های استان از شبکه فاضلاب برخوردار نیستند و در شهر‌ها نیز ۳۱ درصد برخورداری از شبکه فاضلاب وجود دارد.

او با بیان اینکه متوسط برخورداری از شبکه فاضلاب در کشور ۵۲ درصد است افزود: عقب ماندگی استان سمنان در این زمینه به دلیل تاخیر ۱۰ ساله در آغاز اجرای طرح‌های شبکه فاضلاب در این استان است.

طاهری ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ شهرداری سمنان مزایده مربوط به شبکه جمع آوری و خطوط انتقال و نصب انشعابات و تصفیه خانه فاضلاب این شهر را برنده شد و امید است با تغییرات ایجاد شده در مدیریت شهر سمنان، این موضوع فراموش نشود و با جدیت سابق پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: سرمایه گذار تصفیه خانه فاضلاب شهر سرخه مشخص شده است و با تامین اعتبار تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب مهدیشهر در سفر مسوولان، تصفیه‌خانه این شهر نیز تکمیل شد.

طاهری افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان و شاهرود در حال اجرا است و تامین اعتبار برای تصفیه‌خانه گرمسار، درجزین و مجن نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: امید است طی یک دهه آینده متوسط برخورداری کشور از شبکه فاضلاب به بیش از ۷۰ درصد برسد و در استان سمنان نیز این عقب ماندگی جبران شود.

شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۶١ طرح آبرسانی در هفته دولت امسال با ۵۵٧ میلیارد و ١٧۶ میلیون ریال اعتبار دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف آب آب و فاضلاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصفیه خانه فاضلاب شبکه فاضلاب آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آبفای مرکزی از اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حشمت‌الله عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع اب شهر خمین اظهار داشت: کنتور‌های فرسوده مشترکین آب، یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد است. در این راستا 150 عدد کنتور خراب مشترکین خمین در راستای مدیریت مصرف آب تعویض و به‌روزرسانی شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد حوادث پیش آمده بر اثر فرسودگی شبکه آب و همچنین تغییر قطر لوله به دلیل افزایش مصرف آب‌ و در راستای تاب‌آوری در شرایط بحرانی و افزایش قدرت مانور و بهبود فشار شبکه نیز 550 متر از شبکه توزیع آب شهر خمین اصلاح و توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از واگذاری بیش از 3 هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی خبرداد و گفت: شرکت آبفای استان مرکزی 197 هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد، به طوری که 3 هزار و 316 فقره  انشعاب جدید فاضلاب طی سال گذشته در  استان مرکزی به مشترکان واگذار شد. 

عباسی تصریح کرد: امسال نصب و واگذاری 4 هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است. این در حالی است که نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس