Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو ویژه اولین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان یزد برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، همزمان با برپایی اولین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان یزد، وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو ویژه مدیران و کارشناسان شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع و فعالان صنعتی استان با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف آشناسازی فعالان صنعتی با فرصت‌های اقتصادی و صنعتی فناوری نانو و برنامه‌های حمایتی این ستاد، آگاهی از نیازهای صنعتی مجموعه‌های تولیدی، تعامل و تبادل نظر با مدیران و کارشناسان شرکت‌ها و حوزه‌های مختلف صنعتی و همچنین شناسایی نیازها و تقاضاهای فناوری آنها اجرا می‌شود.

در این وبینار، کاربردهای عملی و صنعتی فناوری نانو و دستاوردهای شرکت‌های فناور کشور در حوزه‌های تخصصی به ویژه کشاورزی، صنایع غذایی و بسته بندی، آب، پساب و محیط زیست، پلیمر و کامپوزیت، رنگ و رزین، پوشاک و نساجی، عمران و ساختمان و پوشش دهی سطح معرفی خواهد شد.

همچنین این وبینار فرصتی برای تعامل و تبادل نظر با مدیران و کارشناسان صنعتی و شرکت ها و طرح نیازها و تقاضاهای فناوری آنها در جهت رفع موانع تولید صنعتی و فناورانه خواهد بود.

با توجه به دستاوردهای قابل توجه صنعتگران کشور در زمینه فناوری نانو و بر اساس سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق ۱۴۰۴ مصوب هیات وزیران، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری در دهه دوم توسعه فناوری نانو در کشور (۱۴۰۴-۱۳۹۵)، بر استفاده صنایع داخلی از فرصت‌های اقتصادی و فنی این فناوری نوین، تمرکز کرده است و از همکاری نهادها و سازمان‌ها در ترویج صنعتی فناوری نانو و رویدادهای مربوط، حمایت می‌کند.

معرفی مزایا و کاربردهای صنعتی فناوری نانو، معرفی وضعیت توسعه فناوری نانو در سطح ایران و جهان، معرفی شرکت ها و فناوری های توسعه یافته داخلی، آشنایی با سیاست های توسعه صنعتی فناوری نانو در ایران، معرفی حمایت های صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تبادل فناوری و انتقال تجارب موفق کاربردهای صنعتی فناوری نانو و دریافت و پیگیری نیازها و مشکلات سازمان ها، شرکت ها و صنایع مرتبط با فناوری نانو و ارائه مشاوره تخصصی جهت رفع آنها از جمله سرفصل های وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو است.

به نقل از ستاد نانو، این رویداد در روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد و شرکت در این وبینار رایگان و برای عموم علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاربرد نانو در صنعت فناوري نانو کاربردهای صنعتی فناوری نانو صنعتی فناوری نانو توسعه فناوری نانو فناوری نانو شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت