Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی شامگاه شنبه در جلسه ستاد شهرستانی تئاتر کُردی سقز اظهار داشت: جشنواره تئاتر کُردی یکی از افتخارات ماندگار فرهنگی و هنری این شهرستان است و در نشست با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشت دغدغه کلان فرهنگی و هنری را مطرح کرده ام که یکی از آنها برگزاری مطلوب جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد، نیازمند همت و تلاش جمعی و جذب اعتبارات وزارتخانه ای است، افزود: باید اعتبارات برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره توسط نهاد های مربوطه تامین شود.

رحیمی در بخشی از سخنان، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های کردستان را به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه فرهنگی و هنری، غریب توصیف کرد.

تئاتر کُردی سقز رویدادی پویا است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز هم با بیان اینکه، تئاتر کُردی، رویدادی زنده و پویا است که چراغ آن در 2 دهه گذشته به همت، مردم، هنرمندان و مسئولان، خاموش نشده است، از آمادگی شهرستان برای برگزاری این رویداد خبر داد.

علی محمدیان با اشاره به سابقه برگزاری این رویداد اضافه کرد: تئاتر کُردی، تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره داستان نویسی بانه از رویدادهای تاثیر گذار و برندهای مهم استان کردستان هستند.

وی با اشاره به ضرورت جذب اعتبارات کشوری، خواستار پیگیری های لازم برای درج این رویداد در تقویم جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

وی یادآور شد: برای اتمام پلاتوی سقز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل های مختلف در نظر گرفته خواهد شد تا این پلاتو به برگزاری هرچه منظم تر جشنواره کمک کند.

تئاتر کُردی، برندی ارزشمند است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم با اشاره به تاثیرهای مثبت فرهنگی و هنری برگزاری جشنواره تئاتر کُردی از جمله تولید نمایشنامه و کتاب، افزود: تئاتر کُردی سقز برندی ارزشمند برای شهرستان سقز است.

عبیدالله رستمی اضافه کرد: در نشست با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای برگزاری رویدادهای کلان فرهنگی و هنری در کردستان، رایزنی های مناسبی انجام داده ام و دیدگاه وزیر هم حمایت از استان های کمتر توسعه یافته چون کردستان است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هنرمندان تئاتر سقز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هنرمندان تئاتر سقز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر ک ردی سقز فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس

جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: هنرمندان خطه مرزی تایباد در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در بندرعباس به روی صحنه رفتند و به اجرای موسیقی مقامی خراسان پرداختند.

وی افزود: این گروه هنری، متشکل از هنرمندان نسل قدیم و جدید موسیقی، با نام «مولانا» و با حضور اساتیدی همچون حسین رحمت الهی و یعقوب تنها و نیز یونس یوسفعلیزاده و عزیز عزیزانی به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در این جشنواره فرهنگی حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس از هفتم تا دهم اردیبهشت در تالار شهید آوینی مرکز استان هرمزگان برگزار شد.

آفریدون بیان کرد: از ۳۲ اثر ارسال شده، تعداد ۱۰ اثر برگزیده به بخش پایانی این جشنواره موسیقی راه پیدا کردند و هنرمندانی از استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و کرمان به روی صحنه رفتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: خطه تایباد به عنوان مهد و خواستگاه موسیقی مقامی خراسان شناخته می‌شود؛ به طوریکه در حال حاضر ۱۵۰ هنرمند دوتارنواز در این شهرستان شناسایی شده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد خاطرنشان کرد: در راستای انسجام بیشتر فعالیت فرهنگی و هنری، در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار باشگاه دوتارنوازان در شهرستان اساس گذاری شد که هدف آن استعدادیابی در حوزه موسیقی، پرورش و آموزش آن و نیز اعزام هنرمندان به رویداد‌های مختلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است