Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص گونه جدید لامبدا کرونا، اظهار داشت: ویروس موجودی زنده است و برای زنده ماندن اول به دنبال میزبان می‌گردد تا در محیطی امن و گرم قرار گیرد و تکثیر یابد و دوم اینکه ویروس برای ادامه زندگی تغییر شکل می‌دهد تا مقاوم‌تر شود و به بقای خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به ارتباطات کشورها هر گونه‌ای در هر جایی منتشر می‌شود به دیگر کشورها هم سرایت می‌کند، بنابراین  امکان ورود گونه خطرناک و کشنده لامبدا به کشور وجود دارد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس گزارش‌های اعلام شده علائم لامبدا با سرفه مداوم، تب بالا، از دست دادن حس بویایی و چشایی همراه است.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت بیش از یکی‌دو سال از اپیدمی کرونا، مهم نیست چه سویه‌ای باشد مهم محافظت خود ما در مقابل ویروس در استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و اقدام به واکسیناسیون است.

محمدی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون برای افراد ۳۵ سال به بالا اعلام شده که متأسفانه تعدادی هنوز مراجعه نکرده‌اند علی‌رغم افزایش ظرفیت‌ها و فعال شدن چهار مراکزی در نوبت عصر، روز گذشته ۲۲ هزار و ۸۶۵ دُز واکسن در استان تزریق شد در حالی که دوبرابر این تعداد هم می‌توانیم تزریق کنیم.

وی در پایان اشاره‌ای به آمار فوتی‌های کرونایی طی شبانه‌روز گذشته داشت و گفت: کرونا همچنان در استان جان می‌گیرد، روز گذشته ۹ هم‌استانی دیگر را با ابتلا قطعی به کرونا از دست دادیم و مجموع جانباختگان به ۲ هزار و ۱۶۳ نفر رسید.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس لامبدا مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ ژاله چیان گفت: آمار‌های ثبت شده نشان می‌دهد در ازای هر ۱۳۶ مرد فوت شده در استان ۱۰۰ نفر خانم فوت شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۴۲۰ واقعه فوت در استان به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.


مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: ۹۸.۳ درصد فوتی‌های استان طی سال گذشته در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

ژاله چیان گفت: یکی از موضوعاتی که از چند سال گذشته در ثبت احوال استان پیگیری می‌شود، بحث الکترونیکی شدن خدمات است.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با همین موضوع سامانه " سهیم " راه‌‎اندازی شده است، ادامه داد: این درگاه خدمات یکپارچه الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه نیز طراحی و ارائه و در دسترس عموم قرار داده شده است.

دیگر خبرها

  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیر‌های گرسنه (فیلم)
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیرهای گرسنه | ویدئو
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟