Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@04:02:20 GMT

مجهز شدن مشهد به دستگاه ام آر آی باز

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۵۱۵۱

مجهز شدن مشهد به دستگاه ام آر آی باز

مشاور عالی بیمارستان ناظران از تجهیز این بیمارستان به دستگاه ام آر آی باز برای نخستین بار در مشهد خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر خانی مشاور عالی بیمارستان ناظران  گفت :واحد تصویر برداری بیمارستان ناظران برای اولین بار در مشهد مجهز به پیشرفته ترین دستگاه ام آر آی اپن در مشهد گردید و کسانی که ترس از فضای بسته دستگاه ام آر آی  را دارند می توانند با مراجعه به این بیمارستان با آرامش خاطر ام آر آی خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
افخمی ، مدیر فنی واحد تصویر برداری بیمارستان ناظران نیز  اعلام کرد:ما در نیشابور و گناباد این دستگاه را داریم اما در مشهد تا کنون این دستگاه استفاده نشده و قابل توجه است این دستگاه 0.5 تسلاست و میدان مغناطیسی ضعیفتری نسبت به دستگاه 1.5 تسلای مرکز رادیوتراپی رضا (ع) دارد ومابه دلیل نزدیکی این دو یعنی مرکزرادیو تراپی رضا (ع) و بیمارستان ناظران با یکدیگر تلاش کردیم تا مکمل هم باشند وکسانی که ترس از فضای بسته ام آر آی 1.5 تسلارا دارندو یا سنگین وزن هستند از ام آر آی اپن و کسانی که بیماری خاص و نیاز به دقت بیشتری دارند از ام آر آی 1.5 تسلا مرکز رضا(ع) استفاده نمایند. از طرفی  برای تشخیص بخشی ازبیماری های خاص مثل شناسایی تومورها نمی توان از ام آر آی اپن استفاده کرداما از آنجائی که اکثر درخواست های ام آر آی از ناحیه کمر می باشد ام آر آی اپن می تواند این نیازها را پاسخ دهد. افخمی اشاره کرد: بیمارستان ناظران  در کنار ام آر آی اپن توانسته از سی تی اسکن برند GEاستفاده نماید که کلیه آپشن های  تخصصی دستگاه فعال ودر کنار سایر سی تی ها ، ستی آنژیو و ونوگرافی عروقی ، شریان ها و وریدها و خدمات اینترونشن ( رادیولوژی مداخله ای ) و ویرچوال کلوناسکوپی و سی تی های انکولوژی را با پروتکل های دقیق و استانداردهای جهانی زیر نظر نیروهای متخصص و حرفه ای دوره دیده انجام دهد. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد دستگاه ام آر آی بیمارستان ناظران دستگاه ام آر آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • برادرکُشی در مشهد به دلیل اختلافات مالی
  • برادرکُشی به دلیل اختلافات مالی در مشهد
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند