Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج صفایی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و بروز خشکسالی، افزود: امسال دامداران و مرغداران برای تأمین نهاده های دامی مورد نیاز با مشکلات فراوان عدیده مواجه شدند، به همین خاطر این شرکت توزیع نهادهای دامی را با قیمت مصوب در سطح استان در دستور کار خود قرار داده است.

او اعضای  شبکه تعاونی های روستایی استان را متشکل از کشاورزان، دامداران و اتحادیه های تعاونی آنها، اتحادیه مرغ تخمگذار و شرکت گاوداران صنعتی کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از تولید محصولات دامی و طیور و همچنین تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، تاکنون موفق به تامین و توزیع بیش از ۲۷ هزار تُن نهاده با قیمت مصوب به صورت خوراک آماده شامل کنسانتره ذرت و جو و دیگر محصولات شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی در ادامه  از پیگیری و برنامه ریزی تشکل‌های تحت نظارت سازمان تعاون روستایی برای تامین و توزیع مناسب نهاده‌های دامی میان دامداران خبر داد و اظهار داشت: شبکه مردم نهاد تعاونی های روستایی استان با توجه به وظیفه ذاتی خود تمام تلاش خود را برای کاهش دغدغه دامداران و اعضای شرکت‌های تعاونی در حوزه دامپروری خواهد کرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اضافه کرد: خرید و توزیع نهاده دامی و طیور با کمترین قیمت ممکن در دستور کار شبکه تعاون های  روستایی  و تمامی تشکل های مرتبط قرار دارد.

۲۸۰ تشکل تعاون روستایی با ۲۰۰ هزار نفر عضو در استان فعال است.

تولید سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده می شود.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها رونق تولید جهش تولید نهاده های دامی کشاورزی دام و طيور خشکسالی کرمانشاه اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رونق تولید جهش تولید سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رونق تولید جهش تولید نهاده های دامی کشاورزی دام و طيور خشکسالی کرمانشاه استان کرمانشاه نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد