Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر ٣٧ ساله کره شمالی، پس از کاهش بیش از ٤٠ کیلوگرم از وزن خود، لاغرتر از همیشه به نظر می‌رسد. این موضوع گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت سلامت و جراحی احتمالی معده را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، رسانه دولتی کره شمالی مدعی شد که مردم این کشور علی‌رغم گرسنگی، پس از کاهش وزن چشمگیر کیم جونگ اون، به طور فزاینده‌ای نگران سلامت او هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه سان در این مورد می‌نویسد یکی از نزدیکان و اعضای برجسته حزب، اکنون مأموریت یافته تا جانشین دیکتاتور را پیدا کند.

جو یونگ وون، یکی از مقامات ارشد حزب و عضو ثابت دفتر سیاسی حزب است که به تازگی سمت معاونت رهبری را نیز بر عهده گرفته است و گفته می‌شود که مأمور یافتن جایگزین کیم جونگ اون است.

سان می‌افزاید: این شخصیت مرموز قرار است که رهبر بعدی را برای در دست گرفتن سمت «رهبری» آماده کند.

مایکل مادن که رئیس دیده‌بان رهبری کره شمالی است، در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه رهبر فعلی ممکن است ناتوان شود و یا بمیرد، شاید «کیم جونگ اون»، خود «جو یونگ وون» را به عنوان رهبر بعدی انتخاب کرده است.

مادن همچنین به اقدامات مشابهی که پدر کیم یعنی «کیم جونگ ایل» در اواخر عمر خود انجام داده اشاره کرد و گفت: «در سال ٢٠٠٧ ، پدرش دچار سکته مغزی شد. از آن زمان کیم آماده جانشینی موروثی شد.»

وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی، توجه رسانه‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

به گفته یکی از منابع، دوستان کیم گفته‌اند که وزن او به دلیل استرس ناشی از کار، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن زیاد و رژیم غذایی پرچرب افزایش یافته است.

سال گذشته سرویس اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد کیم جونگ اون به دلیل وضعیت بد سلامتی، برخی از اختیارات خود را واگذار کرده است. حتی گفته شد که وی به دلیل بیماری به حالت کما رفته و پس از مدتی احیا شده است.

اما در ماه ژوئن، تصاویری از کیم منتشر شد که نشان می‌داد او وزن زیادی کم کرده است. مفسران این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا لاغری وی عمدی بوده یا به دلیل یک بیماری جدی کاهش وزن داشته است.

 در هفته‌های اخیر، او با یک لکه سبز یا کبودی بزرگ در پشت سر مشاهده شد که در برخی عکس‌ها با بانداژ پوشانده شده بود. اما مادن با اشاره به اینکه انتصاب جو یونگ وون لزوماً نشان دهنده هیچ‌گونه مشکل سلامتی رهبر کره شمالی نیست، افزود: «آنچه ما به احتمال زیاد رخ داده این است که او تصمیم گرفته وزن خود را کاهش دهد. کاری که افراد چاق در سراسر جهان انجام می‌دهند. این موضوع برای سیستم قلبی عروقی او هم بهتر است.»

ارتقای جو می‌تواند بیشتر مربوط به ایجاد یک قربانی باشد که اگر کره شمالی نتواند بحران غذایی فلج کننده خود را حل کند، می‌توان او را مقصر دانست.  

مادن در این باره گفت: «وقتی شما یک سیاستمدار هستید و مشکلاتی وجود دارد، باید کسی را مقصر جلوه دهید. چه کسی بهتر از جو. او اکنون معاون اول است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کیم جونگ اون کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق دارای بارش شدید را تشریح کرد و گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • پوچتینو محکوم به کسب سهمیه لیگ اروپا؛ هانسی فلیک گزینه جانشینی نیست
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها