Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:14:36 GMT

مرتع‌داران دیلم پروانه‌های خود را تمدید کنند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۵۲۲۲

مرتع‌داران دیلم پروانه‌های خود را تمدید کنند

پرویز غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تهیه و اجرای طرح‌های مرتع‌داری یکی از برنامه‌های مهم و شاخص پیش روی مجموعه منابع طبیعی است و با اجرای آن مواردی اعم از دادن هویت قانونی به حق انتفاع و عرفی مرتع‌داران توسط دولت، تمایل به کسب مدیریت بهتر در مراتع با انگیزه مالکیت مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مرتع‌داران و بهره‌برداران مجاز که تاکنون موفق به پرداخت حق و حقوق ناشی از تمدید سالانه پروانه چرای دام در سال‌های گذشته نشده‌اند، در صورت احراز نشدن شرایط ابطال پروانه چرا، به آنها اجازه داده می‌شود نسبت به پرداخت بدهی خود به نرخ روز اقدام و متعاقب آن در اجرای بند ۲۰ فصل دوم شیوه نامه مربوطه، نسبت به تهیه و اجرای طرح مرتع‌داری اقدام کنند.
غلامی اظهارداشت: بر این اساس پس از پایان مهلت قانونی اعلام شده، با بهره‌بردارانی که به تمدید پروانه اقدام نکرده باشند، طبق شیوه نامه برخورد و ضمن ابطال پروانه چرا، مرتع بلامعارض اعلام می‌شود.
سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری دیلم با اشاره به اهمیت اجرایی شدن طرح‌های مرتع‌داری گفت: باتوجه به اینکه بر اساس ابلاغیه سازمان مراتع و جنگل‌ها، تمامی پروانه‌های چرای دام و مرتع‌داری تا پایان سال ۹۸ صادر شده است، برای جلوگیری از ابطالشان باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ منجر به طرح مرتع‌داری شود.
وی افزود: این شهرستان دارای ۹۶ هزار هکتار مرتع است که در ۱۵ سامانه عرفی عملیات ممیزی و تنسیق مراتع صورت گرفته است و دامداران ذی‌صلاح شناسایی شده‌اند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم  یادآورشد:  بهره‌برداران دارای مجوز چرای دام در این شهرستان ۱۵۸ نفر هستند که دام های آنها بیشتر گوسفند و بز است.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها مراتع بوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه بندردیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع بوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری مراتع بوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه بندردیلم منابع طبیعی مرتع داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی پنج شنبه شب در نشست با اعضای شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز به مدد جانفشانی و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس شاهد برقراری امنیت کامل در کشور هستیم و همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

فرماندار شهرستان دیلم بیان داشت: خوشبختانه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم از افرادی تشکیل شده است که خود برخاسته از جامعه ایثارگری هستند و می‌توانند برآیند نظرات خانواده‌های ایثارگران را به مسئولان منتقل و به‌خوبی مسائل و موضوعات این قشر را پیگیری و رصد کنند.

وی به طرح‌های مفید و پیشنهادات سازنده این شورا اشاره کرد و گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و پیگیری دغدغه آنها از وظایف مسئولان است چرا که همه ما مدیون این عزیزان هستیم و باید از همه توان خود برای حل مشکلات آنان استفاده کنیم.

در ادامه اعضای شورای مشورتی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه مشکلات جامعه ایثارگری و دیگر مسائل شهرستان پرداختند و خواستار همراهی مسئولان جهت رفع این مشکلات شدند.

کد خبر 6088783

دیگر خبرها

  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود