Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمان قیاسی یکی از تهیه‌کنندگان «مهلا» می‌گوید محمدحسین پویانفر مجری این برنامه هیچ ادعایی در زمینه اجرا نداشت و واقع ریسک بزرگی کرد چراکه امکان داشت کار خوب از آب درنیاید، اما ایشان در اجرای برنامه خودِ خودِ خودش بود و احوالات خود را اجرا کرد که همین موضوع از نظر من اجرای ایشان را جذاب کرد.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- سپیده شریعت رضوی، «مهلا» که محصول استودیو قرن جدید است، عنوان یک ویژه‌برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی همراه اول بود که از ۱۸ مردادماه از طریق پلتفرم روبیکا و اپلیکیشن آ‌ی‌گپ پخش خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با اجرای محمدحسین پویانفر مداح که نخستین تجربه او در اجرای یک برنامه آن هم از نوع اینترنتی‌اش بود، به مدت ۱۰ شب یعنی تا شب عاشورا، هرشب ساعت ۱۹ منتشر می‌شد.


وحید شمسایی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال، جواد فروغی تیرانداز مدال‌آور المپیک، سوسن کیوان‌داریان پرستار، فریبا کوثری بازیگر، محمدرضا زائری روحانی و واعظ، حمید علیمی و عبدالرضا هلالی مداح، یوسف اصلانی مدیر موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع)، سیدبشیر حسینی داور مسابقه «عصر جدید»، حسین یکتا رزمنده دفاع مقدس و حامد عسکری شاعر و... از جمله مهمانان «مهلا» بودند که درباره نگاه و علاقه خود به امام حسین (ع) و ایام عزاداری محرم صحبت کردند.


اخیرا اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران در گزارشی اعلام کرده است که ویژه‌برنامه تولیدی «مهلا»، ۳۳ میلیون بازدید در ۲ اپلیکیشن روبیکا و آیگپ داشته است. پخش این برنامه که با ایده نویی به لحاظ ترکیب مهمانان و پرسیدن سوالات قابل تامل از آنان، سپردن اجرای برنامه به یک مداح برای اولین بار و... همراه بود ما را بر آن داشت تا با ایمان قیاسی یکی از تهیه‌کنندگان این برنامه گفتگو کنیم که در ادامه می‌خوانید.


«مهلا» ادای دین ما به امام حسین (ع) بود


ایمان قیاسی در ابتدا درباره ایده شکل‌گیری این ویژه‌برنامه توضیح داد: ۲ ماه قبل از آغاز ماه محرم روی طرحی که در نهایت به «مهلا» ختم شد، با دوستان خود کار کردیم و قصد داشتیم حتما برای محرم آن را به مرحله اجرا برسانیم. طرح برنامه پس از آماده‌سازی تحویل همراه اول داده شد و این شرکت پس از تایید، تهیه‌کنندگی کار را برعهده و تصمیم گرفت کار را از بستر روبیکا و آیگپ به پخش برساند.


وی ادامه داد: از آنجاکه امسال به دلیل کرونا مردم نمی‌توانستند مانند گذشته در مجالس عزای امام حسین (ع) حاضر شوند، تصمیم گرفتیم «مهلا» را تولید کنیم تا علاوه بر ادای دین به امام حسین (ع) مردم هم بتوانند در خانه این ویژه‌برنامه را تماشا برنامه کنند. خدا را شاکر هستیم که لطف و کرم امام حسین (ع) جواب داد و مخاطبان توانستند با «مهلا» ارتباط برقرار و آن را تماشا کنند.


بیان قصه‌های اجتماعی در کنار گفتگو با مهمانان برنامه


یکی از تهیه‌کنندگان «مهلا» در پاسخ به این پرسش که سوالات برنامه از پیش تعیین شده بود یا محمدحسین پویانفر به عنوان مجری برنامه آن را ناخودآگاه مطرح می‌کرد، گفت: به واسطه آنکه محمدحسین پویانفر برای اولین بار بود یک ویژه‌برنامه را اجرا می‌کرد، تیم محتوایی برنامه یکسری سوال طراحی کرد که ایشان پرسید، اما نکته مهم این است که حس و حال واقعی محمدحسین پویانفر باعث شد سوالات هم به گونه دیگری پرسیده شود که برای مخاطب جذاب بود.


قیاسی درباره چگونگی انتخاب مهمانان برنامه نیز توضیح داد: ما تلاش کردیم در کنار مهمانان اصلی برنامه که از اقشار مختلف بودند، قصه‌های اجتماعی نیز داشته باشیم یعنی پس از پایان گفتگو با مهمان اصلی برنامه یک قصه اجتماعی به گفتگو اضافه می‌شد که کادر درمان، خانواده شهدای مدافع حرم و... جزو آن‌ها بودند که خداراشکر مورد توجه قرار گرفت.


مخاطبان گفتند‌ ای کاش «مهلا» از تلویزیون پخش می‌شد


وی در جواب به این سوال که چرا طرح «مهلا» به تلویزیون ارایه نشد، تصریح کرد: اتفاقا بسیاری از مخاطبان می‌گفتند‌ای کاش این برنامه از تلویزیون پخش می‌شد تا مخاطب بیشتری آن را تماشا می‌کرد. ما جزو فرزندان تلویزیون محسوب می‌شویم و همیشه برای این رسانه کار کردیم، اما اگر می‌خواستیم طرح خود را به تلویزیون ارایه بدهیم باید چهار تا پنج ماه قبل آن را ارایه می‌دادیم که به دلیل آنکه بسیار دیر شروع به کار کردیم و فکر نمی‌کردیم کار آنقدر جدی بشود، به تلویزیون نرسیدیم و این رسانه کنداکتور خود را برای محرم بسته بود.


محمدحسین پویانفر در اجرای برنامه خودِ خودِ خودش بود


یکی از تهیه‌کنندگان «مهلا» درباره دلیل انتخاب محمدحسین پویانفر به عنوان مجری این ویژه‌برنامه مطرح کرد: قولی که در سفر کربلا از ایشان گرفته بودیم، چهره خوب و در مقابل دوربین و متانت و آرامش ذاتی این مداح باعث شد اجرای این برنامه را به ایشان پیشنهاد بدهیم البته ناگفته نماند که ایشان پس از پیشنهاد ما گفت یک قسمت ضبط کنیم و ببینیم چه می‌شود.


قیاسی ادامه داد: ایشان هیچ ادعایی در زمینه اجرا نداشت و واقع ریسک بزرگی کرد چراکه امکان داشت کار خوب از آب درنیاید، اما ایشان در اجرای برنامه خودِ خودِ خودش بود و احوالات خود را اجرا کرد که همین موضوع از نظر من اجرای ایشان را جذاب کرد. از سوی دیگر مداح بودن محمدحسین پویانفر، آشنایی با فضای محرم و انرژی و احوالات او به برنامه ما کمک کرد و باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی شد.


«مهلا» برگرفته از عبارت «مهلاً مهلا» ست


وی درباره دکور برنامه نیز عنوان کرد: دکور «مهلا» طرح حامد میرفتاحی کارگردان و محسن نجفی سولاری مجری طرح برنامه بود که به صورت کاملا دلی توسط این ۲ نفر اتفاق افتاد. یکی از تهیه‌کنندگان «مهلا» درباره انتخاب نام «مهلا» برای این برنامه خاطرنشان کرد: در زبان عربی از عبارت معروف «مهلاً مهلا» چندین برداشت می‌شود و ما «مهلا» را برای نام این برنامه از این عبارت که به معنای آهسته‌تر است، انتخاب کردیم.


به کارگیری ۶ تا ۷ موسیقی در برنامه


قیاسی درباره موسیقی به کار رفته در برنامه «مهلا» نیز بیان کرد: در ویژه‌برنامه‌ها مهم این است که موسیقی در کجا و چگونه به کار گرفته شود. ما در زمان‌های مناسب از موسیقی سریال «مختارنامه» استفاده کردیم و شاید، چون مخاطبان آن را زیاد شنیده‌اند و در ذهنشان باقی مانده است، با خود بگویند موسیقی جدیدی در این کار استفاده نشد، اما از ۶ یا ۷ موسیقی مختلف در «مهلا» استفاده کردیم.


به گفته وی، نقاشی‌هایی که فاطمه عبادی با شن برای این ویژه‌برنامه به فراخور شب‌های دهه اول محرم تدارک دیده بود، به صورت جدا تصویربرداری و در برنامه استفاده شد.


«مهلا» می‌تواند هر سال در دهه اول محرم میزبان مخاطبان خود باشد


یکی از تهیه‌کنندگان «مهلا» با بیان اینکه این ویژه‌برنامه سعی کرد که از کلیشه‌های معمولی فاصله بگیرد، اظهار کرد: از آنجاکه مخاطبی که این روز‌ها پای اینترنت نشسته است، دهه هفتادی‌ها، هشتادی‌ها و نودی‌ها هستند پس ما در متن و محتوای تلاش کردیم که این دهه‌ها را در نظر بگیریم و با زبان سلیس و راحت از واقعه عاشورا در «مهلا» بگوییم.


قیاسی در پایان در جواب به این سوال که آیا این ویژه‌برنامه برای ماه صفر نیز تدارکی دیده است یا نه، گفت: هنوز مشخص نیست که برنامه‌ای برای پایان صفر داشته باشیم یا نه، اما «مهلا» می‌تواند هر سال در دهه اول محرم میزبان مخاطبان خود باشد.


عوامل این برنامه عبارتند از کارگردان: سیدحامد میرفتاحی، تهیه‌کننده: شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، تهیه‌کنندگان اجرایی: ایمان قیاسی و امیرحسین طهرانی، مجری طرح: محسن نجفی سولاری، مدیر تولید: مرتضی محمدی چیرانی، سردبیر: عباس اختری، طراح سوژه: حبیبه یوسفی، نویسندگان: علی رضازاده، عماد کریمیان، مریم آقایی و فاطمه خوش‌خلق، طراح نور: مسعود رجبیان، دکور: سیدحامد میرفتاحی، محسن نجفی سولاری، مدیر صحنه: حامد زحمتکش، تدوین: رضا وحدانی، کسری شمس، نگار بختیاری و فرگل قائنی، مدیر صدابرداری: حسن خاکبازان، مهندس فنی: سیدمحمد میرفتاح، پشتیبان فنی: غلامرضا رضایی و علیرضا ترابی، برنامه‌ریز: نیلوفر چهارمحالی، مدیر رسانه و تبلیغات: پریسا آذری، روابط عمومی: فرناز نعیمایی، تصویربردار پشت صحنه: کیمیا محمدزاده و حوریا قاسمی، عکاسان: الهه آقاپور و فاطمه رضایی، گرافیک: فرهاد رحمتی، میلاد تابان، امیرحسین رشوند، رضوان نریموسایی و امیر نقوی، طراحی و اجرای نقاشی شن: فاطمه عبادی، تدارکات: امیرحسین کرد، جلال یدالهی، محسن تیموری و عارف محمدی، مدیر مالی: محمدجواد حاجی‌احمدی، مشاور پروژه: امیرحسین بزرگ‌زادگان، با تشکر ویژه از همراهی دکتر مهدی اخوان، مهندس حسین مجلسی راد، سیدیاسر رایگانی، احسان علیخانی، سیدحمیدرضا قاسمی و علیرضا سیف.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه مهلا محمدحسین پویانفر دهه اول محرم ایمان قیاسی یکی از تهیه کنندگان محمدحسین پویانفر ویژه برنامه اجرای برنامه ایمان قیاسی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد فاز اجرا شد

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه احداث پل روستای خورگو از توابع مرکزی بندرعباس آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هفتم اردیبهشت با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزء برنامه‌ی اصلاحی است.

 دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی درمسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.  

به گزارش ایسنا، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد