Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مهرشاد کاظمی معتقد است مطالبه و پذیرش اجتماعی مردم در بخش گردشگری می‌تواند موجب حفظ محیط زیست، همبستگی ملی، هویت بخشی و درآمد پایدار ایجاد کند.
مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر عنوان کرد: بر اساس اسناد و سیاست های بالا دستی و مصوبات شورای شهر، وظیفه را بر عهده داشتیم، در گذشته ما تور تهران گردی برگزار می‌کردیم اما من مخالف برگزاری تور تهران گردی بودم سعی کردم رویکرد تازهای برای ستاد ایجاد کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرشاد کاظمی در پاسخ به این سوال که حذف تور های تهران گردی به لحاظ مالی ستاد گردشگری را تحت فشار نگذاشته است گفت: ما درآمدی از برگزاری این تور ها نداشتیم یکی از دلایل مخالفتم با برگزاری این تور ها همین بود که شهرداری تهران وظیفه برگزاری این تور ها را ندارد و این وظیفه بخش خصوصی است، ما باید در بخش زیر ساختی ورود کنیم و سیاست گذار باشیم و بر فعالیت گردشگری شهرداری تهران نظارت کنیم برای برگزاری تور باید توجیه منطقی وجود داشته باشد به طور مثال نوروز امسال پاکبانان و تطهیر کنندگان بهشت زهرا را به همراه خانواده به گردش تهران بردیم، اما اینکه این تور ها برای عده ای دعوت شده برگزار شود، منطقی نیست.
او درباره راه اندازی سایت ویزیت تهران گفت: 27 اسفند 99 راه اندازی آن توسط شهردار سابق انجام شد، و نام اصلی این سایت، سامانه جامعه گردشگری تهران است و اطلاعات گردشگری، مکان های تاریخی، فرهنگی هنری، طبیعی، مذهبی، سلامت به همراه عکس و نقشه بر روی آن قرار گرفته، که بیش از 1000 مرکز معرفی شده است.
علاوه بر اطلاعات اولیه، تاریخچه رویداد هایی که در این مراکز انجام شده نیز قابل مشاهده بر روی سایت است. در بخش محلات بیش از 350 محله را معرفی کردیم. و لازم به ذکر است نگاهی آسیب شناسانه به این مراکز داشتیم. تا کنون 10 شماره از این نشریه با رویکرد منطقه محور در تعداد محدود چاپ شده، تمرکز ما بیشتر بر روی ارائه نسخه الکترونیک آن است.
مهرشاد کاظمی در ادامه افزود: در فاز دوم تغییر رویکرد ستاد، به جز ارائه اطلاعات میخوابیم خدماتی مثل خرید بلیط، رزرو هتل، گردشگری سلامت نیز ارائه کنیم.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره مدیریت شهری جدید و شورای ششم گفت: در نشریه تهران شهری زیبا، قصه شهرداری تهران و عملکرد 3 دهه آن بازگو شد که بخش عمده آن مربوط به فعالیت مدیریت شهری دوره چهارم. و زمان آقای قالیباف است. امیدوارم رویکرد مدیریت جدید نسبت به مقوله گردشگری مانند همان دوران باشد. اینکه باور کنیم گردشگری می‌تواند درآمد پایدار برای شهرداری تهران ایجاد کند.
کاظمی افزود: ما در بخش گردشگری دینی به این تحقق دست یافته ایم، چرا که یک باور اجتماعی در آن وجود داشت، مسئولین هم به همان میزان پاسخ گوی مطالبه مردم بود، اگر مردم پذیرش اجتماعی و فرهنگ و سواد. گردشگری را بپذیرند، عناصر دخیل در صنعت گردشگری نیز فعالیت و عملکرد موثر تری خواهند داشت.
مهرشاد کاظمی درباره برگزاری تورهای مجازی گفت: برای اولین بار در ایران چنین امکانی فراهم شد تا برخی از مراکز فرهنگی شهر تهران به صورت مجازی قابل رویت باشند، هدف ما این بود که در این ایام کرونا که موزه ها تعطیل هستند و مردم به خصوص سالمندان و افراد کم توان بتوانند از این مراکز به صورت مجازی دیدن کنند.
او تشریح کرد: معاونت برنامه ریزی مدیریت شهری تلاش داشت که ستاد گردشگری و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی را باهم ادغام کند، که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد، چرا که این دو نهاد. هیچ رویکرد مشابهی باهم ندارند، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به لحاظ معماری و فنی ساختمان های شهر را مورد برسی قرار می‌دهد اینکه تا چه حد فرهنگ و هنر در ساخت آنها رعایت میشود، رویکرد ستاد گردشگری هم پرداختن به فعالیت های گردشگری است.
رئیس ستاد گردشگری تهران درباره ایجاد گردشگری ارزان اظهار کرد: تفاهم نامه هایی با برخی مراکز تفریحی مانند باغ گیاه شناسی ایجاد کردیم که با 50 درصد تخفیف از جانب ما مردم بتوانند از این باغ دیدن کنند. برای خانواده های شهدا که به صورت رایگان انجام میشود.
او در پایان گفت: باید در طرح تفصیلی شهر تهران لکه ها و پهنه های گردشگری ایجاد شود، این اتفاق برای مراکز تجاری افتاده است چرا که سرمایه گذاران بخش خصوصی به جای ساخت هتل ترجیح می‌دهند مرکز تجاری بسازند. به طور مثال در خیابان میرزای شیرازی شمالی، قرار بود هتلی احداث شود، ساختمان نیمه کار را فروختند و صاحبان این مرکز، با تغییر کاربری آن را تبدیل به مرکز فروش کاشی کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران مهرشاد کاظمی ستاد گردشگری تور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم

مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و کاهش مالیات تولیدکننده که در این لایحه هدف قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دولت بحث عدالت‌محوری در بحث اخذ مالیات است هر کس که درآمد بیشتری دارد باید به همان نسبت مالیات بیشتری هم پرداخت کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر عدالت مالیاتی در کشور ما محقق نشده است و خیلی از افراد با درآمد‌های بالا وجود دارند که از کارمند و کارگر مالیات کمتری پرداخت می‌کنند.

صالحی افزود: این امر باعث نوعی نارضایتی در بین عموم مردم به‌خصوص بخش شفاف اقتصاد شده است. کارمند و کارگر قبل از اینکه حقوق خود را دریافت کنند مالیات آن را می‌پردازند، اما برخی از افرادی که درآمد بالایی دارند مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و یا به میزان خیلی کمی این مالیات‌ها را پرداخت می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت به همین دلیل لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را به مجلس ارسال کرده تا به وضعیت مالیات‌ستانی در کشور سروسامانی بدهد و هم اینکه شفافیت و عدالت مالیاتی که دو حلقه مفقوده سیستم مالیات‌ستانی هستند، محقق شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس بیان کرد: اگر با توجه به وضعیت تورمی موجود میزان مالیات با توجه به سطح توانایی افراد اخذ شود قطعا می‌تواند سطح رضایتمندی بیشتری ایجاد کند.

وی ادامه داد: در شیوه مالیات‌های مستقیم که در کشور‌های پیشرفته دنیا در حال اجرا است شرایط مالیاتدهندگان مثل خانوار، تعداد اعضای خانواده، هزینه‌های تحصیلی و ... لحاظ می‌شود.

صالحی ضمن انتقاد از اینکه در سیستم مالیات‌ستانی فعلی این مسائل لحاظ نمی‌شود، گفت: از سوی دیگر باید سطح معافیت مالیاتی را افزایش دهیم که در لایحه معافیت مالیاتی تولید از ۱۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است از سوی دیگر می‌توانیم مودیان جدید مالیاتی و پایه‌های جدید مالیاتی را شناسایی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ما به دنبال کاهش درآمد‌های مالیاتی دولت نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که به صورت عادلانه مالیات اخذ کنیم، اظهار کرد: هدف از این لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است. وقتی بر اساس مجموع درآمد افراد از آنها مالیات اخذ شود خود به خود می‌تواند شرایط مردم را در وضعیت تورمی فعلی بهبود ببخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است