Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@04:07:11 GMT

کمک چینی‌ها برای توسعه نیروی خورشیدی عراق

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۵۴۴۵

کمک چینی‌ها برای توسعه نیروی خورشیدی عراق

عراق و شرکت دولتی پاور چاینا توافق مقدماتی برای ساخت نیروگاههای خورشیدی با ظرفیت دو گیگاوات امضا کرده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایسنا، دفتر مطبوعاتی نخست وزیر عراق بدون افشای جزییات این توافق اعلام کرد پاور چاینا در فاز اول ۷۵۰ مگاوات را احداث می کند.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، برای تامین برق مورد نیازش به واردات انرژی ایران متکی است اما برای کاهش وابستگی به واردات برق و گاز ایران تحت فشار فزاینده آمریکا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آمریکا از سال ۲۰۱۸ که صنعت انرژی ایران را هدف تحریم قرار داد، معافیتهایی به عراق برای ادامه واردات انرژی از همسایه اش صادر کرده است. در شرایطی که عراق با قطعی متناوب برق و عدم وجود ظرفیت داخلی کافی دست و پنجه نرم می کند، وزارت خارجه آمریکا معافیت دیگری صادر کرده که به عراق اجازه می دهد تا دسامبر به واردات از ایران ادامه دهد.

اما مختل شدن روند صادرات گاز و برق ایران به کمبود گسترده برق عراق در تابستان امسال منجر شده است. مشکل عراق برای تسویه میلیاردها دلار بدهی معوق به ایران که ناشی از تحریمهای آمریکا بوده، به پیچیدگی این وضعیت افزوده است. حملات مکرر گروه داعش به خطوط برق عراق هم کمبود برق در این کشور را تشدید کرده است.

عراق امسال توافقات انرژی تجدیدپذیر با شرکتهای توتال و مصدر امضا کرده است. توافق با شرکت مصدر شامل توسعه حداقل دو گیگاوات انرژی خورشیدی است که در ۲۵ ژوئن اعلام شد. مقامات عراقی اظهار کرده اند این توافق به هدف عراق برای تولید ۲۰ تا ۲۵ درصد نیروی خود از منابع تجدیدپذیر معادل ۱۰ تا ۱۲ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد. عراق در مارس توافقی با شرکت توتال برای ساخت یک گیگاوات نیروی خورشیدی امضا کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، عراق همچنین به دنبال واردات برق از اردن، ترکیه، عربستان سعودی و شبکه شش عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

برچسب هابین الملل چین خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عراق

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بین الملل چین خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا عراق آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت

داده‌های مربوط به رهگیری نفتکش‌ها نشان می‌دهد واردات نفت هند در ماه آوریل از روسیه افزایش و از عربستان سعودی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های شرکت رهگیری نفتکش‌ها و کشتی‌های کپلر و ال‌اس‌ئی‌جی نشان می‌دهند که هند در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن، نفت بیشتری از روسیه وارده کرده اما واردات نفت این کشور از عربستان سعودی و عراق کاهش یافته است.

پالایشگاه‌های هند از زمان آغاز تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲ که سبب تحریم نفت روسیه از سوی کشورهای غربی شد، نفت روسیه را وارد کرده است.

بر اساس داده‌های منتشرشده، روسیه در ماه آوریل بزرگترین عرضه‌کننده نفت به هند است و پس از آن عراق و عربستان سعودی قرار دارند.

این داده‌ها نشان می‌دهند که هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، واردات نفت را در ماه آوریل ۱۳ تا ۱۷درصد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داده است.

در همین حال، واردات نفت این کشور از عراق ۲۰ تا ۲۳درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی، پیش‌بینی می‌شود واردات روزانه نفت هند از روسیه از یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در ماه آوریل به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در ماه مه کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • بمب افکن H6K نیروی هوایی چین، دوربردترین سکوی چینی‌ها برای پرتاب هر سلاح برد بلندی است (فیلم)
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی