Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی متقیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد سلامت ۱۱ هزار و ۳۷۸ نوآموز تایید شده که پس از ثبت در سامانه سنجش به مدارس عادی معرفی می‌شوند.

وی افزود: ۲ هزار و ۳۷۸ نوآموز نیز برای ارزیابی های تخصصی به کارشناسان مربوط معرفی شدند که از این تعداد ۶۷۸ نفر به مراکز بینایی سنجی،۳۷۵ نفر به شنوایی سنجی، هزار و ۷۱۰ نفر آمادگی تحصیلی و ۳۱ نفر نیز به مراکز تخصصی جسمی حرکتی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نوآموزان که به مرحله تخصصی ارجاع داده می شوند، با توصیه های کارشناسان، برای حل مشکل اقدام و در مدارس عادی به تحصیل مشغول می شوند.

وی گفت: در طرح سنجش، هر سال ۱۵ تا ۲۵ درصد از دانش آموزان سنجش شده، به مرحله تخصصی، ارجاع داده می شوند. 

وی اظهار داشت: پذیرش و پیش ثبت نام نوآموزان  از نیمه خردادماه امسال آغاز شده بود که پایگاه‌های سنجش نوآموزان از ۳۱ خردادماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی  افزود:  نوآموزان استان در ۱۵ پایگاه، شامل ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی، نوآموزان در  سنجش اولیه برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: همه پایگاه های سنجش استان فعال و قرار است  ۱۹ هزار و ۵۴۶ کلاس اولی در آن سنجش شوند.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

متقیان اظهار داشت: تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه ها رعایت و به خانواده ها توصیه می شود، خود و فرزندانشان، حتما از ماسک استفاده کنند و صرفا یک نفر از اولیا همراه نوآموز حضور داشته باشد.
وی ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش اعلام کرد.
 رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی  مدارک مورد نیاز برای سنجش سلامت  نوآموزان را شناسنامه، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس از نوآموزان و پرداخت  ۵۰۰ هزار ریال بابت هزینه عنوان کرد.
۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

برچسب‌ها بجنورد مدارس سنجش نوآموزان خراسان شمالی مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مدارس سنجش نوآموزان بجنورد مدارس سنجش نوآموزان خراسان شمالی مدارس استثنایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گراش گفت: نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به صورت همزمان در ۹ شهرستان فارس برگزار شد.
 حجت الاسلام موسوی افزود: در این دوره حدود ۷۶۶ نفر از خواهران و برادران حافظ قرآن کریم شرکت کردند.
وی به تعداد شرکت کنندگان در گراش اشاره کرد و گفت: در شهرستان گراش نیز ۷۱ نفر از خواهران و برادران حفاظ ثبت نام کردند و در روز آزمون ۵۰ نفر برای شرکت در آزمون حضور پیدا کردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گراش گفت: تداخل این آزمون با آزمون استخدامی آموزش و پرورش علت کم شدن آمار شرکت کنندگان بود.
آزمون ارزیابی و اعطای مدرک در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه