Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لرستان- زهرا صالحی نژاد؛ مسوول نمایندگی دفتر بانک خون بندناف لرستان، سلول‌های بنیادی خون بندناف پتانسیل درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری را دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به درمان انواع سرطان خون، تالاسمی، کم‌خونی‌های ژنتیکی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی و فلج مغزی کودکان اشاره نمود.

نمایندگی خون بندناف رویان جهاد دانشگاهی واحد لرستان از سال۱۳۸۹شروع به فعالیت نموده و در این مدت توانسته حدود ۱۱۰۰  نمونه بندناف هم استانی‌ها را ذخیره سازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف تنها یک بار و در زمان تولد نوزاد امکان پذیر است. ذخیره سازی این سلول‌ها هیچ تداخلی در روند زایمان نداشته و هیچ‌گونه خطری برای مادر و نوزاد ایجاد نمی‌کند و در شرایط کاملا استریل و بی‌خطر انجام می‌پذیرد.

خانواده‌ها برای انجام این کار می‌توانند در ماه نهم بارداری(هفته سی و ششم) جهت ثبت‌نام به دفتر نمایندگی مراجعه نمایند و بعد از مشاوره پزشکی اقدام به عقد قرار داد نمایند.

مشاوره پزشکی مربوط به تاریخچه پزشکی مادر است که ابتلای مادر به برخی از بیماری‌ها و انجام امور زیبایی شامل تتو، حجامت، خالکوبی و تزریق ژل در طی یک سال اخیر منجر به فسخ قرارداد می‌گردد، به گونه‌ای که اکثر موارد فسخ قرارداد چند ماه اخیر دفتر نمایندگی استان مربوط به انجام تتو توسط مادر نوزاد است.

دفتر نمایندگی لرستان در راستای فرهنگ‌سازی ذخیره سلول‌های بنیادی خون بندناف اقدامات متنوعی را انجام داده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پخش کلیپ معرفی بانک خون بندناف و مزایای آن در شبکه استانی، معرفی بانک خون بندناف و مزایای آن به دستگاه‌های اجرایی، نصب بنر و بیلبورد در سطح شهرستان خرم‌آباد، پخش بروشور و فوم برد در سطح استان اشاره نمود، امید این می‌رود با انجام این اقدامات اطلاعات کافی را در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

از والدینی که در آستانه تولد فرزندشان هستند می‌خواهیم فرصت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف فرزندشان را که تنها یکبار و در زمان تولد بوده را از دست ندهند و سلامتی را برای فرزند و خانواده ذخیره نمایند.

تحقق این امر  مستلزم همکاری همه اثرگذاران این حوزه نظیر جامعه پزشکی، مشارکت مردمی، اصحاب رسانه جهت آگاه‌سازی و فرهنگ سازی، جامعه دانشگاهی و... است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خون بندناف سیستم ایمنی ذخیره سازی سلول های بنیادی جهاد دانشگاهی واحد لرستان بانک خون بندناف بنیادی خون ذخیره سازی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ