Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ براساس آمارها روند کاهشی تعداد موارد ابتلای جدید پیک پنجم نوید بهبود شرایط در روزهای آینده را می‌دهد؛ اما کارشناسان براین باورند با توجه به کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها از سوی هموطنان هر زمان امکان شعله‌ورد شدن دوباره بیماری وجود دارد. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، براساس انتشار آمارهای روزانه وزارت بهداشت فعالیت افسارگسیخته ویروس دلتا در برخی از نقاط کشور سیر نزولی به خود گرفته و کاهش تعداد شهرستان‌های پرخطر کرونایی تایید کننده این روند است؛ اما کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها براین باورند که آتش زیر خاکستر کرونا با ویروس جهش یافته دلتا در سراسر کشور با کوچکترین سهل‌انگاری می‌تواند دوباره شعله‌ور شود؛ اتفاقی که احتمالاً مدیریت آن این‌بار غیر ممکن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه کارشناسان معتقدند طولانی شدن پیک پنجم در سراسر کشور و البته کاهش همزمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هموطنان همه و همه دست به دست یکدیگر خواهد داد تا دوباره فنر ویروس منحوس در دو هفته آینده رها شده و شاهد آغاز پیک ششم باشیم. اتفاقی که احتمالاً نتیجه‌ای جز افزایش چالش‌ها و مشکلات بخش بهداشت و درمان ندارد.

از سوی دیگر این گروه تاکید می‌کنند اگرچه آمارهای روزانه نشان می‌دهد نرخ ابتلای روزانه بیماران کاهشی نسبی به خود دیده اما این اتفاق بیانگر عبور از قله پیک پنجم نیست و هر لحظه می‌تواند تمام معادلات موجود برهم خورده و دوباره شاهد جهشی قابل توجه در تمامی شاخص‌ها باشیم چون برخی از شواهد نشان می‌دهد کاهش تعداد موارد تست‌های انجام شده در یک هفته گذشته این بخش از آمار را تحت تاثیر قرار داده است و ثبات آمارها در بخش مراقبت‌های ویژه حکایت از پتانسیل ایجاد یک بحران تازه در سراسر کشور می‌دهد.

این گروه براین باورند که بهترین راهکار تثبیت شرایط در کشور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بوده و اجرای دقیق دورکاری در ادارات و سازمان‌ها است، اتفاقی که می‌تواند مانع از جابه‌جایی گسترده جمعیت در مناطق مختلف باشد و متاسفانه اکنون با عادی انگاری جامعه و شلوغی قابل توجه سیستم حمل و نقل عمومی به‌خصوص در کلانشهرها احتمال شعله‌ور شدن آتش زیر خاکستر دلتا در هفته‌های پیش رو وجود دارد.

به گفته کارشناسان برای مدیریت کم هزینه شرایط هم اکنون باید با استفاده از راهکارهای موجود تا جای ممکن جابه‌جایی و تجمع را در سراسر ایران به حداقل رسانده و مانع از دست به دست شدن ویروس باشیم، به عنوان مثال نکته‌ای که اصولاً در ادارات، مراکز خدماتی، اصناف و سیستم حمل ونقل عمومی رعایت نمی‌شود.

این درحالی است که گزارش‌های منتشر شده از وضعیت دارویی در اغلب شهرستان‌ها نشان دهنده روند افزایشی قیمت برخی از داروهای مربوط به بیماری زیر سایه بی‌توجهی مسئولان و کمبود دار ادامه دارد و این اتفاق می‌تواند مشکل انجام روند درمانی را برای بیماران سخت‌تر کند؛ نکته‌ای که می‌تواند نهایتاً ارتباط مستقیمی با افزایش تعداد موارد فوتی در این زمینه داشته باشد.

عرض اندام ‌قارچ‌سیاه در آذربایجان‌غربی/کرونا همچنان می‌تازد 14 هفته سهمگین کرونایی در استان کرمان؛ هر ساعت یک فوتی کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور روزهای بحرانی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛ سیر صعودی قربانیان ادامه دارد 6 شهرستان در استان گلستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد


استان آذربایجان غربی/ 33 مورد فوتی ثبت شده است

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به فوت 33 نفر از جمله 17 نفر از آنان در ارومیه اظهار داشت: کرونا تاکنون جان پنج هزار و 446 نفر از هم استانی‌ها را گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان شبانه روز گذشته را یک هزار و 614 نفر خواند و تصریح کرد: تاکنون 231 هزار و 726 نفر در استان آلوده به کروناویروس شده‌اند.

وی از افزایش تعداد بستری‌های سندروم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: هم‌اکنون دو هزار و 99 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و یک هزار و 85 نفر نیز بستری مشکوک وجود دارد.

آقازاده در ادامه بیان کرد: همچنین تعداد بیماران بستری آی سی یو 306 نفر و بیماران تحت دستگاه ونتیلاتور 74 تفر گزارش شده است.

وی در ادامه نیز از واکسیناسیون 12 هزار و 146 نفر دیگر خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 831 هزار و 713 نفر واکسن کرونا را در استان دریافت کرده‌اند.

استان ایلام/ 211 مورد جدید بیمار کرونایی شناسایی شد

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 53 هزار و 198 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 211 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 407 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 81 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 50 هزار و519 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته هفت مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان یک مورد در شهرستان ایلام، یک مورد شهرستان چرداول، یک مورد شهرستان ایوان، یک مورد شهرستان مهران و سه مورد مربوط به شهرستان دهلران گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون 945 نفر بوده است. ‌

استان بوشهر/ 14 فوتی در 24 ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از سیر نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: با افزایش مراکز سرپایی، تعداد بیماران بستری بخش کرونایی استان بوشهر کاهش یافته به‌گونه‌ای که تعداد بیماران کرونایی روزانه از 200 نفر به 100 نفر رسیده است.

سعید کشمیری، تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی استان بوشهر را اکنون 674 نفر دانست و بیان کرد: اکنون اشغال تخت‌های بخش کرونایی و اورژانس بیمارستان‌ها به 80 درصد رسیده که این نشان از عبور استان از پیک پنجم کرونا است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 75 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 33 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی از ثبت 14 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا شامل 7 آقا و 7 خانم با 40 تا 83 سال در 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: تاکنون یک‌هزار و 794 بیمار کرونایی در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 143 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 122 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون افزون بر 80 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی از تزریق واکسن کرونا به 281 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 123 هزار نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

استان سمنان/ ثبت 355 مورد مثبت کرونا

حبیب‌الله خجسته پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سمنان، اظهار داشت: از پنجم شهریور تا6  شهریورماه جمع کل محتملین ورود به بیمارستان 399 نفر است.

وی جمع کل موارد مثبت (مبتلای قطعی) را نیز 355 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین جمع کل موارد مثبت سرپایی در شبانه‌روز گذشته 316 نفر بوده است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان جمع کل موارد مثبت بستری را 39 نفر اعلام کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته نیز 4 در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند.

خجسته پور جمع کل ترخیص شده را نیز 48 نفر برشمرد و گفت: جمع کل بستری در شبانه‌روز گذشته (قطعی و مشکوک) 735 نفر بوده است.

نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم نیز گفت: 121 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

استان کرمان/1102 در مراکز درمانی بستری هستند

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 102 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 629 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 45 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 195 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 71 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 162 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 222 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 35 هزار و 545 مورد رسیده است.

وی به فوت 24 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 214 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 672 هزار و 256 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 285 هزار و 982 مورد است.

استان یزد/ 5 شهرستان یزد از وضعیت قرمز خارج شدند

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد در ارتباط با وضعیت کرونایی یزد اظهار داشت: در حال حاضر، 623 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی با تاکید بر اینکه همچنان وضعیت کرونا در یزد شکننده است ادامه داد: از این تعداد، 134 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در شبانه روز گذشته، 113 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان اشکذر در وضعیت زرد، شهرستان‌های بهاباد، ابرکوه، تفت و خاتم در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سلمانی همچنان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی تأکید کرد و گفت: دورهمی‌های خانوادگی همچنان یکی از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در یزد است.

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گفت وگو با خبرنگار تسنیم کرونا در بیمارستان های استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شبانه روز گذشته آذربایجان غربی 24 ساعت گذشته کرونا در استان استان کرمان تعداد بیماران بیماری کرونا نفر بوده استان بوشهر بستری هستند استان سمنان استان ایلام حال حاضر شهرستان ها موارد مثبت پروتکل ها پیک پنجم کل موارد شده اند یک مورد جمع کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در نشست خبری مشترک ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، خبرنگاری از دبیر کل ناتو سوالی پرسید که در اقدامی عجیب به جای اینکه او پاسخ دهد، ریشی سوناک صلاحیت او را برای پاسخ به این پرسش مناسب ندانست که اقدامی عجیب در عرصه دیپلماتیک توصیف شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سوال خبرنگار این بود:" می‌خواهم از آقای استولتنبرگ سوالی بپرسم و آن این است که در همه نظرسنجی‌ها در بریتانیا، معلوم شده است که پس از برگزاری انتخابات امسال، دولت دیگری در بریتانیا بر سر کار خواهد آمد بنابراین، چه قدر این وعده‌های آقای سوناک را جدی می‌گیرید؟ و برای اقدامی احتیاطی، آیا با احزاب رقیب دولت هم گفتگو می‌کنید؟
به محض پایان پرسش خبرنگار و پیش از اینکه دبیر کل ناتو سخنی بگویدریشی سوناک گفت: " با احترام به آقای استولتنبرگ، فکر می‌کنم مناسب نباشد که ایشان درباره امور داخلی بریتانیا صحبت کنند. "
تحلیل گران معتقدند علت هراس ریشی سوناک از ورود به امور داخلی انگلیس روشن است. به گفته آنان دولت انگلیس مدت هاست برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌ها و کاهش نارضایتی‌های مردمی، تلاش می‌کند افکار عمومی را به بیرون از این کشور منحرف کند.
جیم کوران تحلیل گر مسائل سیاسی در این باره می‌گوید:" این جا در بریتانیا، موضوع برای مردم پیچیده نیست و همه، ناکامی‌های دولت را درتحقق وعده هایش مانند کاهش صف میلیونی بیماران منتظر درمان، بحران گرانی ها، بحران افزایش نا امنی و مشکلات اجتماعی لمس کرده اند و از همه مهمتر رویکرد دولت در نظامی گری و حمایت بی، چون و چرا از اسراییل را درک کرده اند و دولت تلاش می‌کند با انحراف افکار عمومی فقط از شکست سخت‌تر در انتخابات پیش رو خود را برهاند. اما موضوع فلسطین سبب شد نقاب از چهره سیاستمداران برداشته شود و اکنون نظر نامزد‌های نمایندگی درباره حقوق فلسطینیان به معیاری مهم در رای دادن مردم مبدل شده است بسیاری از مردم به هواداران رژیم تروریست و نژادپرست اسرائیل در انگلیس رأی نخوهند داد و این برنگرانی‌های حامیان این رژیم افزوده است که یک باخت بزرگ برای آنهاست".
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس بدهی‌های دولت این کشور به بیش از ۲ تریلیارد و ۷۰۰ میلیارد پوند رسیده است که بالاترین میزان در تاریخ این کشور است، اما این شرایط موجب نشد ۳ میلیارد پوند دیگر به اوکراین کمک نظامی نکند. انگلیس از سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۲ میلیارد پوند به اوکراین اختصاص داده است. "
به گفته نخست وزیر انگلیس، تا شش سال آینده ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور صرف امور نظامی خواهد شد و بودجه نظامی انگلیس از حدود ۶۰ میلیارد پوند کنونی به بیش از ۸۷ میلیارد پوند خواهد رسید که مانند اغلب کشور‌های عضو ناتو بالاترین میزان پس از جنگ سرد است.

 

 


با صدا‌ها:
ریشی سوناک - نخست وزیر انگلیس
جیم کوران - تحلیلگر مسائل سیاسی
--------------------

دیگر خبرها

  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها