Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:51:03 GMT

ورزش گیلان در انتظار کسب سه مدال پارالمپیک 

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۵۸۸۷

ورزش گیلان در انتظار کسب سه مدال پارالمپیک 

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، میثم علیپور در رشته والیبال نشسته ، مهدی پوررهنما در رشته تکواندو و سامان رضی در رشته وزنه برداری قدرتی، سه ورزشکار گیلانی حاضر در رقابت های پارالمپیک هستند.

با توجه به شرایط ورزشکاران گیلانی و حضور مهدی پوررهنما و سامان رضی در رشته های انفرادی و میثم علیپور در رشته تیمی  انتظار می رود هر سه ورزشکار گیلانی بتوانند مدال کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمادگی کامل ورزشکاران گیلانی برای کسب مدال پارالمپیک 

 مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در خصوص وضعیت سه ورزشکار گیلانی حاضر در رقابت های پارالمپیک در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت آمادگی هر سه ورزشکار بسیار مطلوب و همگی با آمادگی کامل در این دوره از رقابت ها حضور یافته اند.

مریم بخشی افزود: از این سه ورزشکار هنگام شرکت در مسابقات کسب سهمیه و حضور در اردوهای تیم ملی، به خوبی حمایت شد تا این ورزشکاران زبده با خیالی راحت بتوانند در رقابت ها حضور یابند و افتخارآفرینی کنند.

وی ادامه داد: با این وجود از لحاظ پشتیبانی مادی و معنوی، همانند ورزشکاران المپیکی از این ورزشکاران نیز حمایت شد تا آنان با تمام توان خود در رقابت های پارالمپیک حضور یافته و برای کشور و استان گیلان مدال کسب کنند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به شرایط موجود و رتبه بندی ورزشکاران در فدراسیون های جهانی و  از نظر کسب آمادگی ، انتظار می رود که هر سه ورزشکار شایسته استان گیلان روی سکو قرار گرفته و مدال های خوشرنگی را کسب کنند.

علیپور به همراه تیم ملی والیبال نشسته فقط به طلا فکر می کنند

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان به میثم علیپور اشاره و اظهار کرد: این ورزشکار شایسته استان گیلان به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران شانس اول کسب مقام قهرمانی و مدال طلای رقابت های پارالمپیک هستند.

وی افزود: با توجه به قدرت بلامنازع تیم ملی والیبال نشسته ایران در جهان، انتظار می رود که این تیم عنوان قهرمانی و مدال طلای رقابت های پارالمپیک را کسب کند و این در حالی است که اگر میثم علیپور بازیکن ارزنده گیلانی به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران مدالی جز طلا کسب کنند، برای مردم ورزشدوست ایران راضی کننده نیست.

بخشی ادامه داد: به همین دلیل و با توجه به اینکه تیم ملی والیبال نشسته ایران در اولین دیدارش نیز با نتیجه سه بر صفر حریفش را شکست داد، انتظار می رود که این تیم مقام قهرمانی و مدال طلای رقابت های پارالمپیک توکیو را کسب کند تا میثم علیپور ورزشکار گیلانی به همراه این تیم، خوشرنگ ترین مدال پارالمپیک در این رشته را تصاحب کنند.

میثم علیپور متولد ۱۳۶۸ اهل شهرستان بندرانزلی است که از سال ۸۷ فعالیت خود را در ورزش آغاز کرد و به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران مقام های قهرمانی زیادی را کسب کرد که می توان به کسب مدال طلای سه دوره بازی های آسیایی گوانگ ژوی چین ، اینچوان کره جنوبی و جاکارتای اندونزی اشاره کرد.

این ورزشکار شایسته استان گیلان به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران نیز در رقابت های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بزریل حضور داشت و به همراه این تیم با غلبه بر تمامی حریفان شان ، مدال طلای پارالمپیک را کسب کردند.

پوررهنما شانس اول قهرمانی 

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان به مهدی پوررهنما دیگر ورزشکار گیلانی حاضر در مسابقات پارالمپیک نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه شرایط پوررهنما بسیار مناسب است و اکثر کارشناسان شانس اول قهرمانی را برای این ورزشکار درنظر گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: پوررهنما تاکنون مدال و افتخارات زیادی را کسب کرده و فقط مدال پارالمپیک در کلکسیون افتخارات این ورزشکار خالی است که امید است وی بتواند با انجام مسابقات زیبا، مدال طلای پارالمپیک توکیو را بر گردن بیاویزد.

بخشی یادآور شد: از سوی دیگر مهدی پوررهنما سال گذشته در رنکینگ و رتبه بندی جهانی، همواره در صدر وزن خود در جهان قرار داشت و در اکثر مسابقات حریفان خود را با اختلاف زیادی شکست داده و به همین دلیل این ورزشکار شایسته ، شانس اول کسب مدال طلا در وزن خود می باشد.

مهدی پوررهنما متولد سال ۱۳۷۴ بندرانزلی است و از هفت سالگی در رشته تکواندو فعالیت خود را آغاز و تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده که علاوه بر تصاحب مدال طلای سومین دوره رقابت های پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹، طلای مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا، مدال طلای هفتمین دوره پاراتکواندو جهانی انگلیس در سال ۱۳۹۶، مدال طلای جهانی آمریکای جنوبی سال ۱۳۹۱، طلا جهانی روسیه سال ۱۳۹۳، طلای تکواندو آسیا چین تایپه، نقره تکواندو جهانی ۱۳۸۹، برنز مسابقات باکو سال ۱۳۸۸، مدال طلای پاراتکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پاراتکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات این ورزشکار گیلانی است.

شرایط مناسب سامان رضی و امیدواری به کسب مدال 

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان به سامان رضی دیگر ورزشکار گیلانی حاضر در رقابت های پارالمپیک توکیو اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه شرایط سامان رضی بسیار مناسب و این ورزشکار نیز، در آمادگی مناسبی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط روحی روانی این ورزشکار و شرایط مناسب آمادگی جسمانی ، کسب مدال توسط این ورزشکار در رقابت های پارالمپیک دور از دسترس نیست و سامان رضی  نیز، یکی از امیدهای کسب مدال در کاروان ورزشی ایران است.

بخشی ادامه داد: این در حالی است که سامان رضی تجربه حضور در رقابت های پارالمپیک را دارد و با توجه به اینکه این ورزشکار ارزنده در المپیک ۲۰۱۶ نیز حضور داشت و سرانجام مقام چهارم را کسب کرده بود، انتظار می رود با توجه به تجربه ای که اندوخته در رقابت های پارالمپیک توکیو روی سکو قرار گیرد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در خاتمه بیان کرد:  امیدواریم که هر سه ورزشکار شایسته گیلانی با موفقیت رقابت های پارالمپیک توکیو را پشت سر گذاشته و با درخشش این رقابت ها ، سه مدال خوشرنگ را از این رقابت ها کسب کنند.

سامان رضی متولد سال ۱۳۶۵ اهل شهرستان لنگرود استان گیلان است. این ورزشکار تاکنون مدال‌های طلای مسابقات قهرمانی جهان و آسیا را کسب کرده و در رقابت های پاراالمپیک ۲۰۱۶ نیز پس از ورزشکارانی از کشورهای مصر، چین و مکزیک مقام چهارم را کسب کرد.

به هرحال هم اینک جامعه ورزش گیلان منتظرند تا ورزشکاران گیلانی در رقابت های پارالمپیک حضور یافته و با درخشش خود بتوانند مدال های ارزشمندی را از این رقابت ها کسب کنند و به طور حتم کسب مدال توسط هر سه ورزشکار گیلانی دور از دسترس نیست.

از سوی دیگر با توجه به حضور پنج ورزشکار گیلانی در مسابقات المپیک توکیو و عدم کسب مدال توسط این ورزشکاران ، هم اینک همه نگاه ها معطوف به رقابت های پارالمپیک است تا ورزشکاران گیلانی حاضر در این رقابت ها، موفق به کسب مدال شوند.

برچسب‌ها رشت فدراسیون های ورزشی گیلان کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت فدراسیون های ورزشی گیلان رشت فدراسیون های ورزشی گیلان کمیته ملی پارالمپیک همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان رقابت های پارالمپیک توکیو رقابت های پارالمپیک سه ورزشکار گیلانی ورزشکاران گیلانی ورزشکار شایسته مدال پارالمپیک گیلانی حاضر مهدی پوررهنما سه ورزشکار انتظار می رود رقابت ها میثم علیپور استان گیلان مدال طلای رقابت ها سامان رضی کسب کنند کسب مدال کسب کرده شانس اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل بود که خبری در خصوص قهرمانی یک ورزشکار در رشته فیتنس چلنج با وزن 118 کیلوگرم منتشر شد! البته این ورزشکار در زمان مسابقه 118 کیلو نبود و با حدود 6 ماه تمرین و کاهش وزن 35 کیلوگرمی توانسته بود آمادگی حضور در مسابقات داخلی و بین المللی را کسب کند.

سید مجید قریشی که سال گذشته در مسابقات جهانی قرقیزستان با 40 سال سن یک طلا و دو برنز در بخش های مختلف رشته فیتنس چلنج کسب کرد، دو مسابقه دیگر را هم در سال 1402 تجربه کرد. این ورزشکار که حالا با 73 کیلوگرم وزن و 45 کیلو کاهش وزن نسبت به آغاز ورزش خود، برای مسابقات بین المللی رومانی می شود، یک نقره در جام جهانی اسپانیا و دو برنز در مسابقات بین المللی ترکیه کسب کرد.

قریشی با اشاره به اتفاقاتی که سال گذشته برایش رخ داد، گفت: "سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشتم و چندین مدال در مسابقات بین المللی و جهانی کسب کردم. من تازه انگیزه گرفته ام و در 41 سالگی می خواهم به خیلی از افراد به ویژه آنهایی که اضافه وزن دارند، ثابت کنم که هیچ وقت برای شروع کردن ورزش حتی در سطح قهرمانی دیر نیست."

وی که حالا به عرصه داوری هم ورود کرده، اضافه کرد: "در کنار ورزش توانستم دوره های داوری را هم پشت سر گذاشته و بعد از قبولی در تست های مدنظر دفترچه داوری بین المللی را هم بگیرم. دو هفته دیگر به رومانی می روم و آنجا هم به عنوان داور حاضر خواهم بود. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2024 در مغولستان و قهرمانی جهان به میزبانی ایران هم از دیگر برنامه هایم برای سال جاری است."

دیگر خبرها

  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان