Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@23:16:18 GMT

ژاپنی‌ها در واکسن مدرنا ذرات خارجی پیدا کردند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۶۰۵۲

تلویزیون ژاپن روز یکشنبه گزارش کرد در یک سری دیگر از شیشه‌های واکسن کرونای مدرنا ذرات خارجی یافت شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  از شبکه خبری "ان. اچ. کی"، این ذرات و خانالصی روز گذشته / شنبه/، در یک مرکز بزرگ واکسیناسیون در استان جنوبی اوکیناوا مشاهده شده است.

گزارش حاکی است یک داروساز ذرات سیاه رنگی را در یک سرنگ حاوی واکسن مدرنا مشاهده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از آن نیز در یک سرنگ و یک شیشه واکسن مدرنا ذرات سیاه رنگ مشاهده شد. در یک سرنگ دیگر حاوی این واکسن ذرات صورتی رنگ یافت شد.

استانداری اوکیناوا واکسیناسیون در این مرکز را متوقف کرده است و امروز یکشنبه نیز واکسیناسیونی در آن انجام نخواهد شد.

با توجه به اینکه در چند مراکز واکسیناسیون ذرات خارجی در شیشه‌های باز نشده واکسن مدرنا یافت شده است، روز پنجشبه، وزارت بهداشت ژاپن استفاده از شیشه‌های واکسن مدرنا با سه شماره سریال اعلام شده را به حال تعلیق درآورد.

واکسن درون این شیشه‌ها در یک کارخانه و در یک دوره زمانی مشابه ساخته شده است. ذرات خارجی در یکی از این شیشه‌ها مشاهده شد، اما در ۲ شیشه دیگر هیچ ذره خارجی مشاهده نشد.

به دنبال شناسایی این ذرات در ویال‌های واکسن مدرنا در ژاپن، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد تصمیم گرفته تا استفاده از حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز از واکسن‌های مدرنا را متوقف کند.

روز گذشته نیز این وزارت خانه اعلام کرد دو نفر پس از دریافت واکسن کرونا از نوع مدرنا جان خود را از دست دادند. وزارت بهداشت ژاپن در این بیانیه آورده است دو مرد ۳۰ تا ۴۰ ساله در ماه جاری میلادی پس از دریافت دز دوم واکسن مدرنا فوت کرده اند. برچسب ها: واکسن مدرنا ، ذرات خارجی ، وزارت بهداشت ، واکسیناسیون ، اوکیناوا ، ژاپن

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن مدرنا ذرات خارجی وزارت بهداشت واکسیناسیون اوکیناوا ژاپن وزارت بهداشت واکسن مدرنا ذرات خارجی شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی  با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس