Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسارت گرفتن زنان مسلمان در میان عرف عرب و اسلام ممنوع بود، امّا بنی­‌امیّه این اصل را به‌راحتی زیر پا گذاشتند و این نشانۀ عدم پایبندی دشمنان اهل‌­بیت (علیهم‌­السّلام) به اصول و قوانین پذیرفته شده حتی در میان قبائل خودشان است و بیانگر غیرقابل اعتماد بودن آنان در پذیرش ظاهری اصول انسانی و حقوق بشر و امثال آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - محمد جواد نیکزاد - بنی‌­امیّه با خدعه و نیرنگ، حکومت خود را اسلامی جلوه دادند و اسلام اموی را جایگزین اسلام ناب محمّدی (صلی­ الله علیه­ و آله) کردند.   تبلیغات حکومت اموی علیه اهل­بیت (علیهم‌­السّلام) در دوران اباعبدالله الحسین (علیه­‌السّلام) به اوج خود رسید، به­‌گونه­‌ای­ که سبب شد اکثر مردم، آن حضرت را فردی شورشی، ضد حکومت اسلامی و خارج از دین بدانند و دست به قتل امامی بزنند که مودّت به او، مزد رسالت پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود.   «قُل لا أَسأَلُکُم عَلَیهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربیٰ (شوری/۲۳): بگو: من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم جز دوست‌داشتن نزدیکانم [= اهل بیتم]» و امامی را که خداوند متعال دربارۀ او و خاندانش فرموده: «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرا (احزاب/۳۳): همانا خداوند اراده کرده است که پلیدى (گناه) را از شما اهل­بیت (پیامبر) دور کند و کاملًا شما را پاک سازد»، ضد اسلام تصوّر کنند؛ این در حالی بود که هدایت امّت و رسیدن به اسلام واقعی، فقط از طریق آشنایی با اهل­بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) میسّر است که این مهم در زمان امویان از بین رفته بود.   پس می­‌توان گفت که قیام عاشورا به هدف بازگرداندن جایگاه رفیع اهل بیت (علیهم‌­السّلام) و اسلام واقعی به وقوع پیوست؛ نهضتی که در روز عاشورا آغاز شد و بعد از شهادت مظلومانۀ اباعبدالله (علیه‌­السّلام) و یاران وفادارش، پرچم آن به دست زینب کبری و امام سجاد (علیهماالسّلام) سپرده شد.
دشمن که برای خوار کردن اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) در میان مردم از هیچ کاری دریغ نکرد، بعد از شهادت امام حسین (علیه­‌السّلام) با به اسارت گرفتن اهل حرم، به ظلم و جسارت خود نسبت به خاندان آن حضرت ادامه داد؛ امّا این ظلم، نه تنها به نفع حکومت یزید تمام نشد، بلکه خون پاک سیّدالشهدا (علیه‌السّلام) همراه با خطبه­‌های توفانی حضرت زینب و امام سجاد (علیهم‌االسّلام) در مسیر اسارت، حقیقت فاسد و منحوس یزیدیان را برملاء کرد و آتش خشم مردم نسبت به حکومت او را بر افروخت که بعد از آن، قیام­‌هایی، چون توّابین و مختار، یکی پس از دیگری به وقوع پیوست و خاندان ابوسفیان را به سرعت نابود کرد.
مرور آنچه گذشت، نکات آموزنده و ارزندۀ فراوانی دارد، از جمله:
۱. باطن بلا نعمت است.
اسارت رفتن اهل‌بیت (علیهم‌­السّلام)، هرچند به ظاهر بلا بود، امّا به‌­واسطۀ این بلا، هم مردم از گمراهی نجات یافتند و هم بر درجات اهل‌­بیت (علیهم‌­السّلام) نزد خداوند افزوده گشت.
۲. عدم پایبندی دشمن به اصول اخلاقی.
اسارت گرفتن زنان مسلمان در میان عرف عرب و اسلام ممنوع بود، امّا بنی­‌امیّه این اصل را به‌راحتی زیر پا گذاشتند و این نشانۀ عدم پایبندی دشمنان اهل‌­بیت (علیهم‌­السّلام) به اصول و قوانین پذیرفته شده حتی در میان قبائل خودشان است و بیانگر غیرقابل اعتماد بودن آنان در پذیرش ظاهری اصول انسانی و حقوق بشر و امثال آن است.
۳. پیروزی به ظاهر نیست
در اسلام ملاک پیروزی و شکست به ظاهر نیست، پیروزی در رسیدن به آرمان­‌های الهی و شکست در نرسیدن به آن‌ها است؛ در کربلا لشکر ابن‌­زیاد به ظاهر پیروز شدند و اینطور به‌­نظر می­‌رسید که اهل‌­بیت (علیهم­‌السّلام) شکست خوردند، امّا با گذشت زمان مشخص شد که همان به ظاهر شکست‌­خوردگان، به آرمان­‌های­ الهی خویش رسیدند و عزّت دنیوی و اخروی را به­‌دست آوردند و تا امروز جز لعن و عذاب، چیزی عاید یزیدیان نشد. بنابراین، حکومت بنی‌­امیّه شکست خوردۀ واقعی و اهل‌­بیت (علیهم‌­السّلام) و اسرای کربلا پیروز حقیقی تاریخ­‌اند.


بیشتر بخوانید: ریشه‌های عاشورایی انقلاب اسلامی     انتهای پیام/ برچسب ها: کربلا عاشورا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کربلا عاشورا عدم پایبندی اهل بیت الس لام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه‌ی کرامت فرصت مناسبی است تا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با محتوا سازی و تببین معارف دینی جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام در کنار ایجاد شادی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان نصب سخنان و روایت کوتاه از ائمه اطهار (ع) در مناطق مختلف را یکی از راه‌های تببین جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان جهادگران عرصه تبیین و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و با مشارکت مردمی به ویژه در این دهه برای اجرای کار‌های فرهنگی اثرگذار، برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید با جوان گرایی، نشاط و امید را در جامعه ایجاد کرد، گفت: برگزاری نشست‌های فصلی با حضور امامان جماعت و طلبه‌های جوان در پیشرفت کار‌های فرهنگی در جامعه بسیار موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست با تشریح مهمترین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت بیش از ۴۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست هر یک از اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان برنامه‌های خود را بیان کردند.
۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مصادف با یکم تا یازدهم ذی القعده، میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد