Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از ارائه خدمات الکترونیک بهشت زهرا به صورت غیرحضوری و فعال شدن سیستم پایش و اعلام حریق ساختمان‌ها به صورت آنلاین خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد فرجود در جریان هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران اظهار کرد: این سازمان از سال 47 تاسیس شده است و سال 71 به عنوان سازمان کامپیوتری شهرداری تهران معرفی و از سال 83 نیز نام این سازمان به نام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گذاشته شد و در ادامه نیز در انتهای سال 96 ماموریت حوزه شهر هوشمند به این سازمان واگذار و دبیرخانه شهر هوشمند تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و سامانه‌های مختلفی را برای دسترسی شهروندان راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر رویکرد ما در شهر از حوزه فناوری محور به ارائه خدمات هوشمند تغییر پیدا کرده است و تعداد سامانه‌هایی که در این سازمان وجود دارد قابل قیاس با بسیاری از وزارتخانه‌ها نیست.

فرجود ادامه داد: حدود 10 سال پیش رویکرد حوزه فناوری به گونه‌ای دیگر بود اما هم‌اینک این رویکرد به سمت کیفیت زندگی مردم شیفت داده شده است.

وی ادامه داد: شهر هوشمند موضوعات مختلف از جمله محیط زیست، اداره بهتر شهر، حوزه حمل و نقل و ... توجه ویژه‌ای دارد و همچنین برنامه تهران هوشمند از سال 97 اجرایی و در دو فاز خواهد بود که فاز اول تا پایان سال ادامه خواهد داشت و فاز دوم که 4 ساله خواهد بود ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در حال حاضر طرح‌ها و پروژه‌هایی تعریف شده که ادامه دارد و هر سال پروژه جدیدی به پروژه قبلی اضافه خواهد شد.

فرجود با اشاره به اینکه بالغ بر 18 هزار قرارداد مختلف در سامانه‌های این سازمان ثبت شده است، گفت: سامانه دسترسی به اطلاعات، سامانه املاک، توسعه داشبوردهای مدیریت شهری، تبادل داده ها و خدمات بین دستگاه‌ها، خدمات شهروندی در حوزه حمل و نقل شهری، شفافیت، شهری گردشگری و ... از جمله خدماتی است که توسط سازمان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت ارز ورود تجهیزات مورد نیاز سازمان فناوری با مشکلاتی ایجاد شده است، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر ما نیز با کاهش بودجه روبرو بودیم و مشکلاتی را برای ما در این بخش ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به شیوه نوین وصول عوارض شهری و همچنین سامانه درآمد میدان مرکزی و سامانه مدیریت فضای سبز اشاره کرد و گفت: در کنار این سامانه‌ها، سامانه ردیابی ناوگان عمومی، سیستم پایش و اعلام حریق ساختمان و همچنین راه‌اندازی شبکه بیسیم دیجیتال صورت گرفته است.

فرجود در پایان به ارائه خدمات الکترونیکی بهشت زهرا و غیرحضوری کردن خدمات شهرداری اشاره کرد و گفت: تلاش خواهد شد که خدمات به صورت آنلاین به شهروندان تهرانی ارائه شود.

آخرین وضعیت بیماری مهدی چمران اعلام شد/ حضور مجدد رئیس شورای شهر تهران به صحن شورا در هفته آتی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ارائه خدمات سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین