Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این آنالیز که بر اساس گردآوری داده‌ها در انگلستان است نشان می‌دهد که شیوع سویه‌ی دلتا احتمالا فشاری اضافی بر نظام مراقبت بهداشتی و درمانی، مخصوصا در نقاط با میزان‌های پایین واکسیناسیون ایجاد می‌کند.

سویه‌ی دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، بسیار واگیرتر از سویه‌ی قبلا غالب آلفا است که در ابتدا در شهر کنت شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آنالیز توانایی سویه‌ی دلتا را برای کشاندن کار افراد به بیمارستان هنگام دچار شدن به عفونت به خصوص اگر واکسینه نشده باشند، نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با واریانت‌ها یا سویه‌های جدید جهش‌یافته کروناویروس جدید (سارس-کوو-۲)

پژوهشگران در این بررسی داده‌های مراقبت بهداشتی از ۴۳۳۳۸ نفر را در انگلستان در فاصله ۲۹ مارس و ۲۳ مه ۲۰۲۱ آنالیز کردند. فقط ۱.۸ درصد از موارد عفونت بدون توجه به سویه‌ی عامل عفونت، هر دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند، ۲۴ درصد برای یکبار و اکثریت افراد (۷۴ درصد) واکسینه‌شده نبودند.

این بررسی نشان داد که حدود یک نفر از هر ۵۰ بیمار در طول ۱۴ روز پس از آزمایش مثبت کووید (۲.۲ درصد موارد آلفا در مقابل ۲.۳ درصد از موارد دلتا) در بیمارستان بستری شده‌اند. اما پس از در نظر گرفتن عوامل کلیدی مانند سن، قومیت و وضعیت واکسیناسیون، پژوهشگران دریافتند که خطر پذیرش در بیمارستان در افراد مبتلا به سویه‌ی دلتای کروناویروس در مقایسه با سویه‌ی آلفا بیش از دو برابر بیشتر است.

یافته‌های این بررسی در مقاله‌ای در ژورنال لنست منتشر شده است.

این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان یافته‌های پژوهش‌های قبلی را تایید می‌کند که افراد دچار عفونت با سویه‌ی دلتا با احتمال بسیار بیشتری نسبت به افراد با عفونت با سویه‌ی آلفا ممکن است در بیمارستان بررسی شوند، هر چند که اغلب افراد گنجانده شده در این آنالیز غیرواکسینه بودند

کد خبر 623205 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا سویه ی دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند