Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:01:57 GMT

اختلافات ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان بررسی شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۶۸۳۸

اختلافات ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان بررسی شد

عباس کاویان پی، روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای تعیین تکلیف این اراضی قراردادی با شرکت‌های بخش خصوصی برای انجام مطالعات منعقد شد که تا کنون ۶۶ هزار هکتار آن در کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان بررسی شده است.

وی ادامه داد: از میان زمین‌هایی که در کمیسیون توسط کارشناسان رسیدگی و مصوبه‌های لازم را گذراندند، ۳۵ هزار هکتار به اداره کل ثبت اسناد و املاک و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان برای اصلاح نقشه‌ها ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی جهاد کشاورزی اصفهان به کاداستر اراضی کشاورزی که با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود، اشاره و بیان کرد: با این اقدام وضعیت زمین‌های کشت موقت، خالصات فروش رفته مردم و اسناد اصلاحات ارضی در مناطق  غیرملی تعیین تکلیف می‌شود.

وی اضافه کرد: با انجام این فرآیند حق و حقوق مردم و دولت مشخص وسپس اسناد آن صادر خواهد شد.

کاویان پی، با اشاره به اینکه از سال گذشته حرکت جدی در استان اصفهان برای ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی و رفع تداخلات آغاز شده، افزود: برای انجام این کار با محدودیت‌های زیادی از جمله کمبود نیروی انسانی و اعتبارات مالی برای انجام مطالعات روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه، شرایط اقتصادی کشور و دولت را سخت کرده است، افزود: امکان رشد بودجه برای افزایش فعالیت‌های مطالعاتی و بررسی مداخلات اراضی وجود نداشته و به همین دلیل روند دلخواه و پر سرعتی را نمی توانیم داشته باشیم.

وی ادامه داد:  تکنولوزی‌های جدیدی برای پلاک های ثبتی و نقشه های اراضی پیش بینی شده است که بکارگیری نیروی توانمند و آموزش دیده در این بخش ضروری است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت را معادل ۹.۸ میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی و ملی و ازاین میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و ۳ میلیون هکتار بیابان معادل ( ۳۲ درصد) در بر گرفته است.

به گفته معاون توسعه و ساماندهی اراضی سازمان امور اراضی کشور، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع ملی در سال گذشته رفع تداخل شده است.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک کشاورزی كاداستر اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک کشاورزی كاداستر ثبت اسناد و املاک کشاورزی كاداستر اصفهان میلیون هکتار تعیین تکلیف هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ