Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: از حدود سه هزار میلیارد تومان گردش مالی در محدوده هزینه در شهرداری قم، حدود یک سوم تملک است و گردش مالی تملک در سال هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی حسام نژاد با اشاره به سه وظیفه مهم و اساسی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اظهار کرد: پشتیبانی همه حوزه‌ها از جمله عمران، خدمات شهری و… موضوع تملکات و تطبیق اقدامات شهرداری با قوانین سه وظیفه بزرگ این معاونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پشتیبانی از حوزه‌های مختلف در شهرداری قم بیشتر به‌صورت غیرنقدی است، افزود: در بیشتر شهرداری‌های کشور این پشتیبانی به‌صورت نقدی است، اما در شهرداری قم ۷۰ درصد پرداخت‌ها غیرنقدی بوده که این موضوع مزیت و ظرفیت مهمی به‌حساب می‌آید.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با تأکید بر اینکه این پشتیبانی در هر دو بخش کسب درآمد و انجام هزینه تعریف‌شده است، تصریح کرد: به دلیل قطبِ علم و زیارت بودن، جذابیت زیادی در خریدوفروش ملک و املاک در قم وجود دارد و شهرداری نیز با پشتوانه‌های قانونی از املاک برای پشتوانه طرح‌ها استفاده می‌کند.

وی موضوع تملکات در شهرداری را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: از حدود سه‌هزار میلیارد تومان گردش مالی در محدوده هزینه در شهرداری قم، حدود یک سوم تملک است و گردش مالی هزار میلیارد تومانی به‌عنوان تملک در سال عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود که این معاونت در قالب کمیته تملک، سیاست‌گذار، مجری و تسهیل کننده این موضوع در شهرداری است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم تطبیق اقدامات شهرداری با قوانین را یکی دیگر از وظایف این معاونت دانست و با تأکید بر اینکه عملکرد شهرداری شفاف است، گفت: پاسخگوترین حوزه در قبال نهادهای نظارتی در شهرداری، معاونت مالی و اقتصادی است و امور قراردادها، کمیسیون معاملات، کمیسیون انتخاب مشاور، ماده ۱۴، ماده ۳۱ و … همه از بخش‌های این معاونت است که حرکت قانونی شهرداری در همه حوزه‌ها را پیش می‌برد.

کد خبر 517903

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر قم شهرداری قم شفافیت مالی شهرداری تملک قم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مالی و اقتصادی شهرداری شهرداری قم هزار میلیارد گردش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سجاد موسوی سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران که در این سازمان مستقر است، اظهارداشت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحدهای تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

وی افزود: در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزامات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

کد خبر 6091867

دیگر خبرها

  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران