Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:09:54 GMT

کاربرد رزین اپوکسی در کفسازی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۶۹۵۵

کاربرد رزین اپوکسی در کفسازی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کفپوش رزین اپوکسی (Epoxy Flooring) یکی از گزینه‌های بسیار مناسب است که برای کفسازی صنایع مختلف مانند کف کارگاه‌ها، کارخانجات، مجتمع‌های تجاری، پارکینگ‌ها، انبارها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره کاربرد دارد. این نوع کفپوش هم ظاهر شفاف، یکپارچه و زیبایی دارد و هم به آسانی می‌توان آن را تمیز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کفپوش‌های رزین اپوکسی بر روی کف‌هایی از جنس موزاییک، فلز، بتن، سیمان و سنگ قابل اجرا هستند. طول عمر زیاد و مقاومت آن در برابر خرابی و سایش مهمترین ویژگی‌هایی هستند که این کفپوش‌های صنعتی را مورد توجه صنایع مختلف قرار داده است‌. در این مطلب قصد داریم به سوالاتی از قبیل رزین اپوکسی چیست و اپوکسی در چه مواردی کاربرد دارد پاسخ دهیم. همچنین مزایا و معایب استفاده از رزین در کفسازی را توضیح دهیم.

رزین اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی یک نوع رزین مصنوعی پرکاربرد و گران‌قیمت بر پایه پلیمر است که مزایای بسیار زیادی دارد. در واقع اپوکسی یا پولی پوکساید از ترکیب شیمیایی رزین اپوکساید و سخت‌کننده پلی آمید به وجود می‌آید. رزین تک جزئی با قرار گرفتن در برابر هوا به سرعت خشک می‌شود اما رزین چند جزئی مایع، پس از ترکیب شدن با هاردنر یا سخت‌کننده پس از طی فرآیندهای شیمیایی به حالت جامد در می‌آید. اگر مقدار ماده سخت‌کننده مخلوط شده با رزین کم باشد، اپوکسی از حالت مایع به حالت جامد تغییر نخواهد کرد و به همان حالت مایع باقی می‌ماند. این ماده در صنعت کفسازی، ساخت زیورآلات، ساخت میز کار، صنایع کشتی‌سازی و هوافضا، صنایع دفاعی، خودوسازی و… کاربرد زیادی دارد. داشتن خاصیت چسبندگی، قابلیت استفاده به عنوان عایق الکتریکی، مقاومت در برابر گرما و حرارت، ویسکوزیته بالا، استحکام زیاد، مقاومت در برابر رطوبت از مهمترین ویژگی‌های این ماده به شمار می‌روند. یک نمونه بسیار پرکاربرد برای اپوکسی می‌توان به کفپوش اشاره کرد. اگر تمایل دارید یک کفپوش لوکس و مقاوم را با قابلیت شستشو برای کفسازی سطوح وسیع انواع صنایع انتخاب کنید، کفپوش‌های رزین اپوکسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اپوکسی در چه مواردی کاربرد دارد؟

یکی از پرکاربردترین بخش‌هایی که از اپوکسی استفاده می‌کنند، بخش کفسازی صنایع است. کفپوش‌های رزین اپوکسی موجود در بازار عبارتند از: کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال، اپوکسی ضد جرقه یا آنتی استاتیک، اپوکسی خودتراز، اپوکسی ضد اسید و اپوکسی پارکینگی. هر فرد با توجه به نیازش می‌تواند کفپوش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کند. هر یک از انواع کفپوش اپوکسی قیمت‌های متفاوتی دارند. ساختار شیمیایی رزین به گونه‌ای است که برای سطوحی مانند پارکینگ که در معرض موادی مانند گریس و روغن ماشین قرار دارند، مناسب است و نظافت پارکینگ را راحت‌تر می‌کند. سالن‌های ورزشی یکی دیگر از اماکنی هستند که برای کفسازی آن‌ها از اپوکسی استفاده می‌شود. کف صنایعی مانند صنایع غذایی، داروسازی و همچنین آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز برای رعایت نکات بهداشتی باید قابل شستشو باشند و در مقابل رفت و آمد زیاد استحکام خود را از دست ندهند. بنابراین اپوکسی آنتی باکتریال در کفسازی این مکان‌های نامبرده کاربرد فراوانی دارد. از چسب‌های پروکسی نیز در صنعت ساختمان برای چسباندن مصالح مختلف استفاده می‌شود. کفپوش‌های سه بعدی، فلورسنت و ابر و باد ساخته شده از رزین اپوکسی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع کفپوش‌های دکوراتیو بیشتر در منازل مسکونی، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، شهرباز، کلوپ‌های بازی، مهد کودک‌ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری کاربرد دارند. کفپوش‌های آنتی استاتیک با داشتن قابلیت رسانایی از ایجاد جرقه جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل برای کفسازی انبارهای نگهداری مهمات و مواد منفجره به کار می‌روند تا از ایجاد جرقه و خسارات جلوگیری شود.

مزایای استفاده از رزین در کفسازی

یکی از مزایای استفاده از رزین در کفسازی برخورداری از طول عمر، دوام و مقاومت بالا در برابر فشار است. کفپوش رزین مقاومت فشاری را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

قیمت مناسب و کم بودن هزینه‌های نگهداری یکی دیگر از مزایای کفسازی با رزین آپوکسی است. این نوع کفپوش با توجه به تنوع رنگ و عدم لک‌پذیری نسبت به انواع دیگری مانند سرامیک، موزائیک، سنگ و بتن مقرون به صرفه‌تر است.

تنوع طراحی و رنگ یک مزیت ارزشمند برای کفسازی با رزین به شمار می‌رود. طرح‌های شطرنجی، اکلیلی و … جلوه بسیار زیبایی به سطوح می‌بخشد. در صورت نیاز امکان ترمیم کفپوش نیز وجود دارد.

تمیز شدن راحت یکی از ویژگی‌های مهم کفپوش‌های رزین اپوکسی به شمار می‌رود. شما می‌توانید سطوح مختلف کفسازی شده با رزین را با یک تی نم‌دار یا ماشین‌های شستشوی مخصوص به راحتی تمیز کنید.

غیر قابل نفوذ بودن و داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال نیز از مزایای استفاده از رزین در کفسازی به شمار می‌روند. یکپارچگی، غیر قابل نفوذ بودن و نبود درز در این نوع کفسازی مانع از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

عایق بودن در برابر الکتریسیته و بالا بودن مقاومت حرارتی و شیمیایی در برابر اسیدها و دمای بالا را می‌توان به عنوان دیگر مزایای استفاده از رزین در کفسازی برشمرد.

معایب استفاده از رزین در کفسازی

نچسبیدن به سطوح مرطوب و آلوده به گازوئیل و روغن را می‌توان به عنوان یکی از معایب استفاده از رزین در کفسازی معرفی کرد. برای مرطوب نبودن کف، حداقل باید ۴ هفته از اجرای زیرساخت آن گذشته باشد. برای کف‌های روغنی نیز باید زیرساخت جدید ساخته شود.

از آنجایی که اجرای کفپوش رزین آپوکسی به صورت لایه لایه انجام می‌شود، به زمان زیادی نیاز دارد. بنابراین می‌توان گفت که برای کوچک‌ترین کفسازی با کمترین مساحت حداقل چهار روز باید منتظر بمانید.

یکی دیگر از معایب استفاده از رزین در کفسازی لغزنده بودن سطح آن هنگام خیس شدن است. البته این مشکل را می‌توان با اجرای پوست پرتقالی یا سیلیس‌پاشی حل کرد.

کفپوش‌های رزین در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم نیستند و نمی‌توانند در محیط باز و در معرض تابش نور آفتاب اجرا شوند. زیرا به مرور زمان چسبندگی و رنگ خود را از دست می‌دهند.

در سطوحی که امکان ترک خوردگی سطح زیرین کفپوش وجود دارد نمی‌توان از رزین استفاده کرد، زیرا این نوع کفپوش سخت و شکننده است و در صورت کشیدن اشیاء تیز روی سطح کفپوش خش ایجاد می‌شود. بنابراین خش‌پذیری و شکنندگی نیز یکی از معایب استفاده از رزین در کفسازی محسوب می‌شود.

کفسازی با رزین اپوکسی توسط شرکت آرملات

برای خرید و اجرای کفسازی با رزین در مکان مورد نظر خود می‌توانید به سایت شرکت آرملات با آدرس اینترنتی https://www.armelat.com/ مراجعه کنید. این شرکت اولین شرکت تولیدکننده کفپوش‌های صنعتی در ایران است و تاکنون برای بسیاری از کارخانه‌های صنعتی، پارکینگ‌های عمومی، سکوهای مترو و راه‌آهن، صنایع نظامی، فرودگاه‌ها و موارد دیگری از این قبیل پروژه‌های کفسازی انجام داده است. از جمله این کفپوش‌ها می‌توان به کفپوش بتنی اشاره کرد. آرملات مفتخر است که علاوه بر ایران، محصولات خود را به سایر کشورهای جهان نیز صادر می‌کند. کارشناسان این شرکت ابتدا مکان مورد نظر را بررسی می‌کنند و پس کارشناسی دقیق محصول متناسب با نیاز مشتری را به او ارائه می‌دهند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5291807

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار ساختمان سازی سالن ورزشی کسب و کار صنعت خودروسازی گروه خودروسازی سایپا آشپزخانه دکوراسیون منزل گروه صنعتی ایران خودرو سیستم ایمنی لیزر ایران خودرو کانادا سرمایه گذاری هنرستان پلاستیک ماشین لباسشویی نوع کفپوش کفپوش ها برای کف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سروش هاشمی گفت: با حضور مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی و کارشناسان ستادی معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکارسا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، محققان هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان و جمعی از صاحب‌نظران، کارشناسان، پژوهشگران، محققان و علاقه‌مندان سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان روز چهارشنبه 5 فروردین‌ماه 1403 برگزار شد.

سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای این سمینار بین‌المللی، ارائه به یک طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بوده است.

سروش هاشمی گفت: پروفسور گرون آرون استاد تمام دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، دکتر نیلکون اوگون مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی و دکتر فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، دکتر مهرداد حجازی استاد تمام دانشگاه اصفهان، دکتر محمود هاشمی دانشیار دانشگاه اصفهان، مهندس سیمین فرهنگی مهندسین مشاور طرح و ساخت طراد، سخنرانان ملی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین بودند.

او افزود: در این سمینار، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.

سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ارائه کاربرد فنّاوری‌های نوین در مرمت سازه‌ای بناهای تاریخی موضوع سخنرانی‌های میهمانان بین‌المللی در ایران همایش بود.

سروش هاشمی افزود: برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، موسسه بین‌المللی ایسکارسا بوده است.

او افزود: بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات بسیار مهمی بود که در این سمینار مطرح گردید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899545

دیگر خبرها

  • کاربرد های پمپ آب
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری