Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: تعدد شرکا برای واردات واکسن همچنان با قیدهایی، چون معتبر بودن واکسن و تامین مستمر آن همراه باشد از این رو سلامت مردم را نمی‌توانیم با بدعهدی غربیان گره بزنیم. محمدحسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان در مورد مذاکرات با دیگر شرکای بین المللی گفت: همچنان با احتیاط در حال رایزنی با سایر شرکای بین المللی برای واردات واکسن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد شرکا و نوع واکسن وارداتی گفت:در حال مذاکره و رایزنی با دو کشور برای افزایش واردات هستیم، اما تا به نتیجه رسیدن آن نمی‌توان جزییاتی ارائه داد آنچه می‌توان بیان کرد این که نوع واکسن وارداتی از نوع مدرنا و فایزر نیست.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در پاسخ به ادعایی مبنی بر اینکه هلال احمر تنها به عنوان واسطی میان دولت‌ها قادر به واردات واکسن شده است گفت: هلال احمر با دولت‌ها همکاری نمی‌کند بلکه شرکای ما جمعیت صلیب سرخ کشور‌ها است، از سویی دیگر هلال احمر حامل واکسن نیست چرا که امور حمل و نقل و هواپیما در اختیار آن نیست، هلال احمر با مذاکره و رایزنی با شرکای خود و پس از حصول نتیجه دولت را در جریان قرار داده و در این امر درگیر می‌کند.

وی ادامه داد:پس از تایید نهایی محموله‌ها از طریق هلال احمر خرید و بنام جمعیت فاکتور می‌شودو در نهایت نیز ما در گمرک بار را تحویل  گرفته و به وزارت بهداشت می‌دهیم.

وی افزود: اگر چه که هلال احمر به دنبال سهم خواهی نیست هدف و دغدغه اصلی ما ما واردات حتی یک دز واکسن بیشتر برای خدمت به هموطنانمان است. عمده هدف دست اندرکاران باید این باشد که مسیر‌های جدید ایجاد کنند نه اینکه با حاشیه سازی مسیر‌های ایجاد شده را نیز ببندند.


قوسیان مقدم خاطر نشان کرد: در اوضاع موجود باید به دور از حاشیه سازی و تشویش ادهان عمومی تا جای ممکن به بهبود اوضاع و کنترل شیوع کمک و به افزایش اعتماد عمومی برای واکسینه شدن افزود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که علت افزایش شرکای هلال احمر برای واردات واکسن آیا تامین واکسن موثر‌تر است، گفت: همه واکسن‌های موجود اثر بخشی مناسبی دارند تلاش ما واردات افزایش واردات از مبادی متعدد است وقتی می‌دانیم که شرکای قبلی بیش از سقفی نمی‌توانند نیازمان را تامین کنند به دنبال افزایش مراودات با سایر شرکا هستیم.


وی در پایان گفت: اگرچه که این تعدد شرکا و همکاری با آنان باید با قیدهایی، چون معتبر بودن واکسن و تامین مستمر آن همراه باشد از این رو ما سلامت مردم را نمی‌توانیم با بدعهدی غربیان گره بزنیم.   بیشتر بخوانید: داشتن برنامه عملیاتی از حداقل‌ها برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش است  
انتهای پیام/ برچسب ها: واردات واکسن هلال احمر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واردات واکسن هلال احمر جمعیت هلال احمر واردات واکسن دبیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر

رییس جمعیت هلال‌احمر، از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرحسین کولیوند، در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • پیرمردِ دچار ایست‌قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه احیا شد
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر