Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@18:40:32 GMT

واکسن کرونا در برخی به تولید پادتن منجر نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۷۰۶۹

واکسن کرونا در برخی به تولید پادتن منجر نمی‌شود

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مطالعه ای در انگلیس نشان داده است که تزریق دو دُز واکسن کووید در برخی از بیمارانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند به تولید پادتن کم یا غیرقابل توجهی منجر می شود.

 کارشناسان هنوز نمی دانند تاثیر کم بودن پادتن از نظر ایجاد ایمنی چیست، اما می گویند که تزریق دُزهای تقویتی احتمالا برای برخی از کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تصمیم مناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شامل مبتلایان به واسکولیت می شود که داروی قوی "ریتوکسیماب" مصرف می کنند.

برخی کشورها اکنون شروع به تزریق دُزهای تقویتی کووید کرده اند.

انتظار می رود انگلیس از ماه آینده به گروه های آسیب پذیر دز تقویتی واکسن کووید ارائه کند اما اکنون منتظر توصیه های یک نهاد مستقل مشورتی به نام "جِی سی وی آی" است.

مطالعه اُکتاو که منابع آن را "شورای تحقیقات پزشکی" تامین کرده و توسط متخصصان دانشگاه بیرمنگام هماهنگ شده، بخشی از شواهدی است که آن نهاد مشورتی در نظر خواهد گرفت.

کسانی که در این مطالعه ثبت نام کردند شامل بیماران مبتلا به سرطان، آرتریت التهابی، بیماری های کلیوی یا کبدی و کسانی که پیوند سلول های بنیادی داشته اند می شود.

یافته های آزمایشگاهی روی نمونه های خونی ۶۰۰ داوطلب که در نشریه پزشکی لانست منعکس شده حاکیست:

۱- سیستم ایمنی این افراد ۴۰ درصد بعد از دو دز استرازنکا یا فایزر واکنشی غیر ایده‌آل نشان می دهد.

۲- در میان این گروه ۱۱ درصد چهار هفته بعد از تزریق دز دوم هیچ پادتن قابل مشاهده ای تولید نمی کنند - خیلی از اعضای این گروه افراد مبتلا به واسکولیت بودند که ریتوکسیماب مصرف می کردند.

به گزارش بی بی سی، اما ۶۰ درصد، پادتن قابل مقایسه با افراد جوان سالم تولید کردند و همه آنها دارای میزان ایده‌آل نوع دیگری واکنش سیستم ایمنی به نام "سلول های تی" بودند که می تواند عفونت ویروس کرونا را از بدن پاک کند.

مطالعات اخیر با استفاده از داده های واقعی میزان ابتلا به کووید در بیش از یک میلیون فرد آسیب پذیر حاکیست که واکسن های کرونا برای افرادی که بیماری های زمینه ای دارند بسیار موثر است به طوری که خطر دچار شدن به علائم کووید-۱۹ را ۹۰ درصد کاهش می دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محسن رضایی وزرای دولت سیزدهم روح الله رستمی پارالمپیک پادتن واسکولیت شورای تحقیقات پزشکی محرم طالبان محسن رضایی وزرای دولت سیزدهم روح الله رستمی پارالمپیک سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور