Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@18:41:06 GMT

مهاجرت به کانادا: نگاهی پیشرو به سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۷۲۵۹

مهاجرت به کانادا: نگاهی پیشرو به سال ۲۰۲۱

مهاجرت به کانادا در پاندمی کرونا

روند مهاجرت به کانادا به دلیل کرونا از مارس ۲۰۲۰ دچار اختلال شده است. هر تصمیمی که گرفته می شود، منوط به میزان توانایی اداره مهاجرت در مدیریت مشکلات و اختلالات مربوط به کروناست.

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) باعث ایجاد تغییر و بوجود آمدن سیاست های جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه می خواهند در این پاندمی به بهترین شکل، اهداف مهاجرتی کشور را دنبال کنند.

در چند ماه گذشته شاهد افزایش نگران کننده موارد کرونا در سراسر کانادا بودیم. موج سوم ویروس منجر به قرنطینه در دو استان بزرگ کانادا، آنتاریو و کبک و چهارمین استان بزرگ، آلبرتا شده است.

خوشبختانه در هفته های اخیر اوضاع بهتر شده است. موارد جدید ابتلا کرونا پس از آنکه کانادا بیش از ۱۰ هزار مورد روزانه را در بعضی از مناطق در آوریل تجربه کرد، اکنون این آمار در حال کاهش است. به همین دلیل دولت کانادا باید بیشتر به فکر اقدامات سختگیرانه بهداشت عمومی هستند و کمپین واکسیناسیون کانادا را شروع کردند تا بتوانند با فراگیری کرونا مقابله کنند.  

کانادا اکنون بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن دریافت کرده است.

بیش از ۴۰ درصد از جمعیت واجد شرایط کانادا حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده اند. این بدان معنی است که کانادا در کنار کشورهایی مثل انگلستان ، ایالات متحده امریکا و شیلی در صدر برترین کشورهایی است که واکسن دریافت کرده اند.

طبق برنامه ریزی که کانادا انجام داده است انتظار دارد تا پایان ماه ژوئن بیش از ۲۰ میلیون دوز دریافت کند. بسیاری از رهبران سیاسی فدرال و استانی اظهار امیدواری کردند که این کشور بتواند تابستان امسال به حالت عادی برگردد.

توانایی بازگشت کانادا به وضعیت عادی تر، شرایط مهاجرت به کانادا را به میزان قابل توجهی تغییر می دهد. به عبارت دیگر، سازمان بهداشت عمومی و ایمنی دولت فدرال و IRCC می توانند از اتباع خارجی استقبال کنند.

حال برای مهاجرت به کانادا باید چه کرد؟

توانایی کانادا در کاهش محدودیت های سفر و تایید افراد برای اخذ اقامت دائم (COPR) به میزان موفقیت آن ها در واکسیناسیون درماه های آینده بستگی دارد. IRCC درمورد COPR کم صحبت کرده است. COPR افرادی هستند که در خارج از کشور کانادا اقامت دارند و تأیید اقامت دائم را دریافت کرده اند. اما در حال حاضر قادر به ورود به کانادا نیستند.  این افراد نیاز به شروع مجدد روند درخواست خود ندارند و به نظر می رسد در صورت بهبود وضعیت همه گیری کرونا، می توانند به کانادا بروند.

کانادا از آغاز سال جاری میلادی، دوباره فقط نامزدهای CEC و PNP را برای بررسی انتخاب کرده است. منطق IRCC این است که می خواهد انتقال وضعیت افراد در کانادا به اقامت دائم را در اولویت قرار دهد. به دلیل اینکه کمتر تحت تأثیر وقفه های ناشی از کرونا قرار دارند. با این حال، IRCC می تواند کاندیداهای FSWP و FSTP را پس از مهار ویروس مورد بررسی قرار دهد و با توجه به اینکه احتمال مهار ویروس کاملا امیدوار کننده و قابل پیش بینی است، باید انتظار داشته باشیم که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به قرعه کشی های تمام برنامه های تحت Express Entry باز خواهد گشت.

به همین دلایل گفته شده در بالا، IRCC شش برنامه جدید مهاجرتی برای کارگران ضروری و فارغ التحصیلان بین المللی به صورت موقت معرفی کرده است. جریان anglophone International Graduate در یک روز بیش از ۴۰،۰۰۰ پرونده را بررسی کرده است. میزان جذب جریان های اساسی کارگران و فرانکوفون به طور غیرمنتظره ای کمتر بوده است، با این وجود می توان انتظار داشت که در ماه های آتی جذب این جریان ها افزایش یابد.

در همین حین، مارکو مندیچینو ، وزیر مهاجرت کانادا، صریحاً گفته است که IRCC مایل به برداشتن سقف این جریان هاست. این کار باعث می شود که شانس فارغ التحصیلان بین المللی آنگلوفون افزایش یابد. او گفته است که این کار به عوامل مختلفی از جمله حجم کل پرونده ها و کیفیت پرونده ها بستگی خواهد داشت. بدون شک، این تصمیم همچنین به توانایی کانادا در لغو محدودیت های سفر در COPR مربوط خواهد شد. هرچه محدودیت ها کمتر شود، IRCC احتمالاً سقف این شش برنامه را افزایش خواهد داد.

مندیچینو در نامه ای خواستار راه اندازی MNP و آزاد کردن برنامه های شهروندی شد. اما این تغییرات به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاده است. IRCC همچنین قرار است جزئیات افتتاحیه PGP ۲۰۲۱ را اعلام کند و گفته است که این برنامه همان قالب PGP ۲۰۲۰ را خواهد داشت. یعنی باید ثبت نام ضورت گیرد و پس از آن قرعه کشی انجام می شود.

درنهایت، برنامه های بعدی مهاجرت به کانادا باید کاملاً استاندارد و طبق برنامه انجام شود. کانادا به احتمال زیاد به طرح استقبال از بیش از ۴۰۰،۰۰۰ مهاجر جدید در سال پایبند خواهد بود.

آیا فرصت کافی برای جمع آوری مدارک لازم مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

همان طور که گفته شد، کانادا در آینده ای نزدیک امکان پذیرش و بررسی پرونده های مهاجرتی را خواهد داشت.  چراکه به صورت امیدوارکننده ای در حال تزریق واکسن است و می تواند به زودی محدودیت های مسافرتی را بردارد.

پس باید تا شروع فرایند و استارت جدید برنامه های مهاجرتی برای تکمیل مدارک خود اقدام کنید.  اما شاید با خود تصور کنید که فرصت کافی برای آماده شدن برای آزمون زبان و دریافت مدرک آن را نخواهید داشت!  

اما خبر خوش اینکه شما اگر همین حالا در دوره های تضمینی زبان در موسسه کوییک ثبت نام کنید، می توانید تا چند ماه آینده به صورت تضمینی مدرک آیلتس خود با نمره بالاتر از ۶.۵ دریافت کنید!  

تیم تحقیق و توسعه موسسه کوییک تمامی منابع مختلف بین المللی و به روز دنیا را در زمینه آموزش زبان بررسی کرده و بر اساس بهترین متدها و منابع، سیستم LQuick را پایه گذاری کرده اند. شما با خیال راحت می توانید در این دوره ها شرکت کنید و برای مهاجرت به کانادا آماده شوید.  

جمع بندی

جهان در سال ۲۰۲۰ با پاندمی کرونا مواجه شد که بسیاری از برنامه های مهاجرتی را تحت تاثیر خود قرار داد. از جمله می توان به برنامه های مهاجرت به کانادا اشاره کرد که به دلیل محدودیت سفر و از طرفی نیاز کانادا به مشاغل ضروری دیگری، کمی روند پذیرش مهاجر را دچار تغییر کرد.  

اما در سال ۲۰۲۱ با شروع روند واکسیناسیون در کانادا شرایط مهاجرت در حال تغییر و بازگشت به روند قبل و پذیرش ۴۰۰۰۰ مهاجر در سال است. علاوه براین، با انتخابات پیش رو در کانادا ممکن است کمی تغییر در روندهای پذیرش بوجود آید. پس باید از باقی مانده سال برای اقدام جهت مهاجرت به کانادا استفاده کرد تا بتوان خود را به صف قرعه کشی مهاجرت رساند.

اگر شما در مورد روند مهاجرت به کانادا و همچنین دریافت مدرک زبان سوال دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را پر کنید. مشاوران و متخصصین زبان در موسسه کوییک آماده پاسخگویی به شما هستند. خوشحال می شویم که شما را سریعتر به هدفتان برسانیم؛ پس همین حالا تماس بگیرید.

کد خبر 623310 برچسب‌ها رپرتاژ آگهی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی مهاجرت به کانادا دریافت کرده محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد

(عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی روی آنتن می‌رود
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود