Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: به عنوان یک پزشک بیشترین مورد که باعث غصه بنده می شود آزادی تجمعات در کشور و عدم برخورد با متخلفین است.

 دکتر پریوش داودیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به حضورم در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس از زمان شیوع کرونا شاهد اضافه شدن بخش های اختصاصی به بیماران کووید ۱۹ بودیم و همچنان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت حاد و قرمز شهر بندرعباس حتی یک بخش مراقبت های ویژه نیز برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: با تغییر سویه کرونا و پدید آمدن سویه دلتا فرم  ویروس کرونا و نحوه انتقالش متفاوت شد.

داودیان با اشاره به اینکه در سویه دلتا قدرت انتقال و سرایت بسیار بیشتر از سویه های قبلی است، اظهار کرد: در سویه جدید فرد کرونایی در تماس با سایر افراد کرونا را به راحتی منتقل می کند و قدرت و سرعتش چند برابر سویه های قبلی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت هرمزگان طی ماه گذشته به هیچ وجه مناسب نبوده و شاهد هستیم روزانه بالای ۱۰ نفر فوت بر اثر کرونا به ثبت رسید، اضافه کرد: به عنوان یک پزشک بیشترین مورد که باعث غصه بنده و همکارانم می شود آزادی تجمعات در کشور و عدم برخورد با متخلفین است و این موضوع سبب شده کادر درمان به ستوه بیاید و ای کاش کمی شهروندان این وضعیت را درک می کردند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه عدم برخورد و نظارت بر تجمعات باعث شده روزانه تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور و هرمزگان افزایش داشته باشد، عنوان کرد: کرونا و علائم متفاوتش سبب گمراه کردن در تشخیص شده به گونه ای که باید در اسرع وقت علائم را سنجید و در تشخیصی درست تفاوت ها را قائل شد تا بتوان بهترین شیوه درمان را تجویز کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و اتخاذ جریمه برای عدم استفاده از آن اقدام مناسبی برای کنترل سراسری کرونا ویروس دانست و عنوان کرد: نمی توان تمامی شهروندان را برای استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها توجیه کرد بلکه باید با استفاده از برخی قوانین اینچنینی افراد با اجبار به استفاده از ماسک کرد.

داودیان در پایان گفت: باید این موضوع را مدنظر قرار داد که باید درمان ضدویروس در بیماری کووید۱۹ خیلی سریع شروع شود و فرد مبتلا در کوتاهترین زمان مراجعه کند وگرنه موجب افزایش التهاب شده و سبب آسیب رسیدن بیشتر به بدن و آن زمان دیگر باید داروی ضدالتهاب تجویز کرد و کار را سخت می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا عدم برخورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛سید محمد مقیمی, رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا گفت: امروز اعتراض های ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
مقیمی افزود:گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه، با خطاهای محاسباتی که از طرف حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.
رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد, ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • اخباری: به ستوه‌ آمده‌ایم، برایمان دعا کنید!
  • به ستوه آمده‌ایم!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!