Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی پیش از ظهر امروز در دیدار با جعفر مرادی‌حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان و اعضای شورای معاونان این اداره کل به میزبانی دفتر خود به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کوشا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های استان سمنان گفت: باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: جنگل‌ها از بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و در شرایط جدید که ما با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبه‌رو هستیم، باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

امام جمعه سمنان عنوان کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بدون همکاری و مشارکت مردم میسر نیست و باید فرهنگ‌سازی را از دوران کودکی و از دانش‌آموزان آغاز کرد و با تلاش مضاعف فرهنگ‌سازی را در قالب آموزش‌های نوین از جمله فضای مجازی، فیلم، تئاتر، انیمیشن و سایر کارهای اثرگذار انجام داد.

مطیعی گفت: منابع طبیعی و انفال امانت خدا در دست انسان است و باید این امانت‌های الهی را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم و آبرویمان را برای این کار به میدان بیاوریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از مشکلات مطرح‌شده توسط مردم این استان در خصوص معضلات بیابان‌زایی، کمبود آب و خشکسالی، مراتع و جنگل‌ها در دیدارهای مردمی خود اشاره و از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان درخواست همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع مشکلات مردم را مطرح کرد.

جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این دیدار به تشریح عملکرد اداره کل منابع و آبخیزداری استان سمنان پرداخت و گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در جهت رفع مشکلات بیابان، مرتع، آبخیز، جنگل، آموزش و فرهنگ‌سازی ارائه کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان حجت الاسلام مرتضی مطیعی سرمایه ملی جنگل انفال نماینده ولی فقیه در استان سمنان منابع طبیعی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: باید در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی ایجاد کرد تا مردم با آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی کشور، در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و آینده‌دار مشارکت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بین‌المللی فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی چون نمایشگاه اکسپو و حضور فعال شرکت‌های ایرانی و همچنین استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، سهم ایران در بازارهای صادراتی را افزایش خواهد داد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک بسیاری نماید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی دارای جذابیت باشد، که بخشی از این قابلیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران، عرضه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل، گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه عظیم پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر ایجاد شده است، و حضور شرکت‌های فعال صنعتی منطقه پارس در این نمایشگاه، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تجار خارجی قرار گرفته است.

وی عسلویه و منطقه پارس جنوبی را یکی از منابع درآمدی و ارزآوری کشور برشمرد، و افزود: سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی منطقه پارس از فرصت‌های عرضه و معرفی خود در صنایع نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای توسعه اقتصادی و تجاری خود بهره ببرند.

کد خبر 6096854

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی