Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-امیر حاتمی گفت: ما امروز با بیش از ۴۲ کشور رابطه خوب صادراتی داریم و پهپاد‌های ما مورد استقبال سایر کشور‌ها است.

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه وزیران سابق و جدید وزارت دفاع با تبریک به وزیر جدید دفاع اظهار کرد: نزدیک‌ترین راه به خدا راه امام حسین (ع) است، به همین دلیل هم از خداوند متعال طلب می‌کنیم که محبت او را در دل ما را بیشتر از گذشته افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شایستگی‌های زیادی که امیر آشتیانی دارد و آشنایی عمیق به مسائل راهبردی و اولویت‌دار نیرو‌های مسلح و کمک و همکاری که همه با او خواهند داشت، بسیار امیدوارم که برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان او افزوده خواهد شد.

وزیر سابق دفاع گفت: از همه دوستانی که کمک کردند صمیمانه تشکر می‌کنم. اگر کاری انجام شده کار همه است و ما هم شریک کوچکی در این کار بودیم. در همه جا شاهد زحمات و تلاش همه دوستان و لطف برکت خداوند بودیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر اظهار کرد: هر گوشه که نگاه کنیم می‌بینیم که کار بزرگی انجام شده است در حوزه رزم زمینی ۳۰۰ دستاورد جدید داشتیم. در حوزه موشکی و موشک‌های کروز کار‌های بسیار افتخار آمیز انجام شد. در حوزه پدافند هوایی که آرزوی قلبی من بود، دستاورد‌های خوبی داشتیم و دست‌مان پر است. در جنگ الکترونیک، ارتباطات وضع بسیار خوبی داریم حرکت موثری دوستان انجام دادند. در حوزه دریایی زیرسطحی، سطحی شناور‌های تندرو و تجهیز آن‌ها اتفاقات خوبی افتاد.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: چهار سال گذشته دوره حیات حوزه رزم هوایی بود و اتفاقات خوبی در حوزه هواپیما‌های آموزشی و پهپاد‌ها به وقوع پیوست. در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت و با تلاش رزمندگان این جبهه و حمایت‌های صورت گرفته امروز شاهد ارتقای توان دفاعی این جبهه هستیم.

وی با اشاره به دیپلماسی دفاعی و صادرات محصولات دفاعی گفت: سال ۹۹ دو برابر سال ۹۸ صادرات دفاعی داشتیم و این علی رغم همه دشمنی‌ها بدست آمده است. ما امروز با بیش از ۴۲ کشور رابطه خوب صادراتی داریم و پهپاد‌های ما مورد استقبال سایر کشور‌ها است.

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: شهادت می‌دهم که اغلب دوستان ما با تمام ظرفیت و گاهی بیش از ظرفیت تلاش کردند که از همه فرماندهان نیرو‌های مسلح و در صدر همه از فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای که با حمایت‌ها و راهنمایی‌های ایشان در مسیر همراه ما بود قدردانی می‌کنم.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: از صمیم قلب از همه کسانی که با هم کار کردیم چه در درون وزارت دفاع و چه بیرون از وزارت دفاع حلالیت می‌طلبم نه به این خاطر که واقعاً جایی کوتاهی کرده باشم و تعمداً حقی را ضایع کرده باشم یا بی احترامی کرده باشم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین امروز در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالا کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین افزود: چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده است. چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی، روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی تصریح کرد: ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده است، بنابراین چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشور ما متعلق به عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارها با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

کد خبر 6094263 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • عملیات «وعده صادق» سنگین‌ترین ضربه بر پیکره رژیم صهیونیستی بود
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم