Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، ویژدرون یکی از دره‌های بسیار زیبا و دیدنی ایلام است که در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان ایلام و در کنار سد زیبای چم گردلان در نزدیکی روستای مهر شهرستان ملکشاهی قرار گرفته است. دیواره‌های سنگی و مرتفع دره که ارتفاعشان به بیش از صد متر می‌رسد، از دیر باز تاکنون با تنوع گیاهی و جانوری خود نظر گردشگران را جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علت وجود سد چم گردلان، امروز آب چندانی در مسیر دره وجود ندارد و تنها نشت آب‌هایی از سد در آن جاریست. این دره طی سالیان دراز در اثر حوادث طبیعی و زمین‌شناختی و نیز عبور سیلاب‌های مهیب به صورت شکافی عمیق درآمده است. جنس سنگ‌های مسیر دره از آهک با ترکیبات کربنات کلسیم است.

ویژ در زبان کردی به معنی عمیق و درون به معنی دره است. از این رو ترکیب واژگان ویژدرون به معنی دره‌ی عمیق با ارتفاع زیاد است. البته ویژ به معنی باد هم بکار برده می‌شود. وزش باد‌های مداوم شاید دلیل نام گذاری این دره باشد. طول دره در حدود ۶ کیلومتر و در ارتفاع ۸۱۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. دسترسی به این دره از طریق جاده‌ی ارتباطی سد ایلام امکانپذیر است. دره در ضلع غربی سد واقع شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

پایتخت گیلاس ایران در قاب دوربین شهروندخبرنگار + فیلم

 

 

    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طبیعت گردی طبیعت زیبا مناطق گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت قم در اردیبهشت زیبا

گاهی همه آنچه روح به آن نیاز دارد قدم زدن در دل طبیعت است در ادامه تصاویری از فضای سبز زیبای شهر قم در روزهای اردیبهشتی را مشاهده می‌کنید.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • طبیعت قم در اردیبهشت زیبا
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی
  • فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم