Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@13:03:49 GMT

۳۰ تقاضای جدید برای تاسیس کارگزاری

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۷۷۵۳

به گزارش بورس تابناک، محمد حسن ابراهیمی سرو علیا  گفت: ۱۲ سال از صدور آخرین مجوز کارگزاری می‌گذرد و در این مدت مجوز جدیدی صادر نشده است.

وی اضافه کرد: براساس افزایش رقابت و ایده‌های نوآورانه، هیئت مدیره بورس تصمیم گرفت تا مجوز تاسیس کارگزاری صادر کند.

ابراهیمی سروعلیا گفت: تاکنون ۳۰ درخواست تاسیس مجوز کارگزاری به سازمان بورس ارسال شده که با ۴ شرکت مصاحبه انجام شد و از این تعداد یک کارگزاری مجوز تاسیس دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بازار سرمایه, ۱۰۸ کارگزاری فعال وجود دارد تصریح کرد: در گذشته با توجه به دلایلی، چون عدم گسترش بازار سرمایه، مجوز تاسیس صادر نمی‌شد، اما اکنون با توجه به اینکه کارگزاری‌ها مانند سایر فعالیت‌های اقتصادی نیاز به رقابت دارند، تصمیم بر آن شد تا انحصار شکسته و مجوز صادر شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس ادامه داد: دستور العملی درخصوص نحوه صدور مجوز و مدارک مورد نیاز برای عموم مردم تهیه شده است که این دستورالعمل در ۲ محور اساسی، سابقه‌ی فعالیت و تحصیلات مرتبط تهیه شده است.

وی گفت: متقاضیان دریافت مجوز تاسیس کارگزاری، با مطالعه دستورالعمل ها، در صورت دارا بودن شرایط، می‌توانند مدارک را به سازمان بورس ارسال کنند.

ابراهیمی سروعلیا با بیان اینکه یکی از رکن‌های اساسی برای صدور مجوز، ارائه طرح تجاری مناسب است افزود: هدف ما افزایش تعداد کارگزاری‌ها نیست بلکه می‌خواهیم کارگزاری‌ها در بحث آموزش و فرهنگسازی به ما کمک کنند و با راه اندازی شعب بیشتر در مناطق کمتر توسعه یافته، مردم را با کارگزاری‌ها بیشتر آشنا کنند تا برای ورود بازار سرمایه ترغیب شوند.

 

باطل شدن مجوز نهادهای مالی در صورت فعال نبودن

وی با بیان اینکه در گذشته یکی از دلایل عدم صدور مجوز، بحث نظارت بود تاکید کرد: همه نهادهای مالی اگر فعالیت نداشته باشند و شرایط را تسهیل نکنند، مجوز آن‌ها باطل می‌شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس افزود: پس از دریافت مجوز، بر روند فعالیت شرکت ها، نظارت و در صورت تخلف، مجوز باطل می‌شود همانطور که مجوز یک شرکت سبد گردانی باطل شد.

ابراهیمی سروعلیا اضافه کرد: حداقل سرمایه برای تاسیس کارگزاری, ۱۰۰ میلیارد تومان است و انتظار داریم کارگزاری‌ها براساس سرمایه، خدمات خود را گسترش دهند و سودی که نصیبشان می‌شود از این صنعت خارج نشود.

وی گفت: فعلا هیچ گونه محدودیتی برای صدور مجوز به کارگزاری‌ها وجود ندارد و هر نهاد مالی از جمله سبدگردان‌ها و کارگزاری‌ها می‌توانند برای صدور مجوز به سازمان بورس مراجعه کنند.

معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس درباره زمان دریافت مجوز تاسیس کارگزاری افزود: در بحث صدور مجوز مانند سبدگردان اگر مدارک کامل باشد طی ۲ ماه به در خواست شرکت پاسخ می‌دهیم.

 

منبع: سنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محسن رضایی وزرای دولت سیزدهم روح الله رستمی پارالمپیک کارگزاری بازار سرمایه بورس محرم طالبان محسن رضایی وزرای دولت سیزدهم روح الله رستمی پارالمپیک تاسیس کارگزاری نهادهای مالی کارگزاری ها مجوز تاسیس صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سیدمحمد اعتماد اعجازی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تابه امروز موفق به اخذ مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز به صورت غیر حضوری و رایگان و دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.
فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل تا به امروز ۲۱/۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.
اعتماد اعجازی گفت: با توجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارائه خدمات اداری به صاحبان کسب وکار‌هایی است که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوان آنها در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود