Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ساینس اینفو، کور رنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگ‌ها نیست. در این افراد، سلول‌های مخروطی چشم افراد کور رنگ فاقد رنگ دانه‌هایی است که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شود. این بیماری در آقایان شایع‌تر از خانم هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کور رنگی انواع مختلفی دارد، ولی اصلی‌ترین مورد آن عدم توانایی در تشخیص رنگ سبز و قرمز است. رایج‌ترین راه برای تشخیص کور رنگی عدم تشخیص رنگ میان قرمز و سبز و یا میان آبی و زرد است.

حال دانشمندان موفق به ساخت یک لنز چشمی شده اند که می‌تواند کور رنگی را رفع کند. گرچه پیش‌تر عینک‌هایی برای افراد مبتلا به کور رنگی ساخته شده بود، اما این لنز به دلیل سبک بودن، قابلیت نسب در چشم بدون مشخص شدن و راحتی برای این افراد مناسب است.

محققان توانستند یک قطعه بسیار نازک را بر روی لنز چشم نصب کنند. آن‌ها برای این کار از یک غشای نانو لوله‌های بیضوی طلا استفاده کردند. دانشمندان با توسعه این فناوری موفق شدند لنز‌های چند کاره ابداع کنند که علاوه بر رفع مشکل کور رنگی، سایر مشکلات از جمله عیوب انکساری چشم (مانند نزدیک بینی و دور بینی) را مرتفع کنند.

بیشتر بخوانید 

10 خاصيت شگفت انگيز "گوجه فرنگی" كه شايد ندانيد!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کور رنگی عیوب انکساری چشم لنز چشم کور رنگی کور رنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) افغانستان ۱۰۰ سال قبل، به روایت عکس‌های رنگی

این عکس‌های رنگی تصویری کمتردیده شده و زیبا از کشور افغانستان را در حدود یک قرن قبل به تصویر می‌کشند.

به گزارش فرادید، این عکس‌ها در سال ۱۹۲۸ میلادی یعنی در حدود ۹۶ سال قبل گرفته شده‌اند؛ در آن زمان افغانستان به تازگی استقلال خود را کسب کرده بود و تحت حاکمیت شاه امان‌الله خان قرار داشت.

عکس‌هایی که ملاحظه خواهید کرد اغلب در مناطقی همچون کابل و پغمان گرفته شده‌اند و موارد کمتری نیز به غزنی و قندهار مربوط هستند.

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • (تصاویر) افغانستان ۱۰۰ سال قبل، به روایت عکس‌های رنگی
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد