Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@20:55:21 GMT

دومین طلای ایران؛ این بار روی تاتامی توکیو

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۷۹۸۱

دومین طلای ایران؛ این بار روی تاتامی توکیو

وحید نوری موفق شد در فینال دسته منهای 90 کیلوگرم جودوی پارالمپیک با ایپون رقیب بریتانیایی مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که در روزهای اخیر کاروان ایران در رشته هایی همچون دوومیدانی و وزنه برداری به مدال های طلا و نقره رسیده بود، امروز جودوکاران ایرانی حسابی خوش درخشیدند. 


وحید نوری که در دور نخست رقابت جودوی دسته منهای ۹۰ کیلوگرم نابینایان با قرعه استراحت روبرو شده بود، در  مرحله یک چهار نهایی برابر سیلوا از برزیل با امتیاز ایپون به برتری رسید و به جمع چهار نفر برتر این وزن صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


نوری که یکی از شانس های مسلم کسب مدال کاروان ایران به شمار می رفت، در مرحله نیمه نهایی برابر  «لات چومانایا» از فرانسه قرار گرفت. نوری در این مبارزه سخت در چهار دقیقه قانونی نتوانست امتیازی را کسب کند و کار به امتیاز طلایی رسید و در نهایت توانست با امتیاز طلایی از سد او عبور کند و گام به رقابت نهایی این وزن گذاشت.


این جودوکای ایرانی ظهر امروز در دیدار نهایی برابر اسیوارت الیوت بریتانیایی قرار گرفت و بازهم با یک نمایش مقتدرانه روی تاتامی توانست حریف خود را ایپون کند و دومین طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کند.


این اولین مدال طلای تاریخ جودوی نابینایان ایران در پارالمپیک بود. البته دقایقی دیگر هم دومین جودوکای ایرانی برای کسب مدال طلا روی تاتامی می رود.

 

تیتر یک پارالمپیک 2020 پارالمپیک توکیو 2020 جودو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پارالمپیک توکیو 2020 جودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نادال به دومین پیروزی در مسترز مادرید

قهرمان ۲۲ دوره گرنداسلم با اشاره به دومین پیروزی‌اش در مسترز مادرید گفت که تلاش می‌کند در ادامه هم از حضور در این مسابقات لذت ببرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رافائل نادال، تنیسور 37 ساله اسپانیایی در مورد صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات سری مسترز در مادرید گفت: برخی چیزها خوب پیش رفت، برخی نه چندان. من راهی برای مقابله با این موضوع پیدا کردم. در ست سوم حتی با چند اشتباه توانستم غیرقابل پیش‌بینی‌تر بازی کنم. این موضوع روند مسابقه را تغییر داد.

نادال: رولان گاروس مهمترین تورنمنت من است

وی اظهار داشت: اکنون حال خوبی دارم و از بازی در این تورنمنت لذت می‌برم. این برای من خیلی معنی دارد. سعی می‌کنم به رؤیاپردازی ادامه دهم. فردا روز جدیدی برای ادامه رؤیاپردازی و بازی مقابل این جمعیت شگفت‌انگیز خواهد بود. این برای من بی‌نهایت مهم است.

نادال در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی مسترز مادرید پدرو کاچین آرژانتینی را با نتایج 6 بر 1، 6 بر 7 (5 بر 7، 6 بر 3) شکست داد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • واکنش نادال به دومین پیروزی در مسترز مادرید
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • لیگ برتر بسکتبال| شکار گاندوها در دومین نیمه نهایی
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • ۹ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان