Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، افراد مبتلا به نوع دلتا در مقایسه با افراد آلوده به نوع آلفا تقریبا دو برابر خطر بستری شدن را دارند، مطالعه‌ای که بین ۲۹ مارس و ۲۳ مه ۲۰۲۱ در The Lancet Infectious Diseases منتشر شده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس،خطر حضور در بیمارستان برای مراقبت‌های اورژانسی یا بستری شدن در بیمارستان ظرف ۱۴ روز پس از عفونت با نوع دلتا نیز یک و نیم برابر بیشتر از نوع آلفا بود (۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۵ برابر افزایش خطر).

این مطالعه اولین موردی است که خطر بستری شدن انواع دلتا در مقابل آلفا را بر اساس مواردی که با تعیین توالی کل ژنوم تایید شده است، مشخص می‌کند. 

دکتر گاوین دابررا یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه و مشاور اپیدمیولوژیست در سرویس ملی عفونت و بهداشت عمومی انگلیس می‌گوید: این مطالعه یافته‌های قبلی را تایید می‌کند که افراد آلوده به دلتا به طور قابل توجهی بیشتر از افراد مبتلا به آلفا نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، اگرچه اکثر موارد شامل تجزیه و تحلیل واکسینه نشدهاست. ما از قبل می‌دانیم واکسیناسیون محافظت عالی در برابر دلتا ارائه می‌دهد و از آنجا که این نوع بیش از ۹۸  از موارد کووید-۱۹ در انگلیس را شامل می‌شود، ضروری است کسانی که دو دوز دریافت نکرده‌اند این کار را در اسرع وقت انجام دهند. هنوز هم مهم است که اگر علائم کووید-۱۹ را دارید، در خانه بمانید و در اسرع وقت یک آزمایش PCR انجام دهید.

نوع دلتا برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ در هند گزارش شد و مطالعات اولیه نشان داد که تا ۵۰ ٪ بیشتر از نوع آلفا که قبلا در سراسر جهان گسترش داشت، قابل انتقال است.

یک مطالعه اولیه از اسکاتلند از قبل دو برابر شدن خطر بستری شدن با نوع دلتا را در مقایسه با نوع آلفا گزارش کرده بود و گمان می‌رود که دلتا با بیماری شدیدتری همراه باشد. در مطالعه قبلی از نتایج آزمایش اولیه PCR بیماران استفاده شد و با آزمایش ژن خاصی که در نوع دلتا شایع‌تر است، مشخص شد که کدام نوع را دارند.

در جدیدترین مطالعه، محققان داده‌های مراقبت‌های بهداشتی را از ۴۳ هزار و ۳۳۸ مورد مثبت کووید-۱۹ در انگلیس بین ۲۹ مارس تا ۲۳ مه ۲۰۲۱، شامل اطلاعات مربوط به وضعیت واکسیناسیون، حضور در مراقبت‌های اورژانسی، بستری شدن در بیمارستان و سایر ویژگی‌های جمعیت شناختی تجزیه و تحلیل کردند. در همه مواردی که در مطالعه گنجانده شده بود، نمونه‌های ویروس گرفته شده از بیماران تحت توالی کامل ژنوم قرار گرفتند تا مشخص شود کدام نوع عامل ایجاد عفونت بوده است.

در طول دوره مطالعه، ۳۴ هزار و ۶۵۶ مورد از نوع آلفا (۸۰) و ۸ هزار و ۶۸۲ مورد از نوع دلتا (۲۰) وجود داشت، در حالی که نسبت موارد دلتا در دوره مطالعه به طور کلی ۲۰ بود، تقریبا دو سوم موارد جدید کووید-۱۹ را در هفته‌ای که از ۱۷ مه ۲۰۲۱ شروع می‌شود (۶۵، ۳، ۹۷۳/۶، ۰۹۰) تشکیل می‌دهد که نشان می‌دهد آلفا را پشت سر گذاشته است.

تقریبا از هر ۵۰ بیمار، ۱۴ نفر پس از اولین آزمایش مثبت کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شدند (۲.۲ ٪ موارد آلفا، ۷۶۴/۳۴.۶۵۶؛ ۲.۳ ٪ موارد دلتا، ۱۹۶/۸۶۸۲). پس از محاسبه عواملی که بر استعداد ابتلا به بیماری‌های شدید ناشی از کووید-۱۹ از جمله سن، قومیت و وضعیت واکسیناسیون تاثیر می‌گذارد، محققان دریافتند خطر بستری شدن در بیمارستان با نوع دلتا در مقایسه با نوع آلفا بیش از دو برابر شده است. (۲.۲۶ برابر افزایش خطر).

مطالعات متعدد نشان داده است واکسیناسیون کامل از عفونت با علائم و بستری شدن در هر دو نوع آلفا و دلتا جلوگیری می‌کند. در واقع در این مطالعه، تنها ۱.۸ ٪ (۷۹۴/۴۳، ۳۳۸) از موارد ابتلا (با هر دو نوع) هر دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند. ۷۴ ٪ موارد (۳۲، ۰۷۸/۴۳، ۳۳۸) واکسینه نشده بودند و ۲۴ ٪ (۱۰، ۴۶۶/۴۳، ۳۳۸) ۱۰ ٪ واکسینه شده بودند. نویسندگان می‌گویند بنابراین نمی‌توان نتیجه گیری‌های آماری قابل توجهی در مورد تفاوت خطر بستری شدن بین افراد واکسینه شده که بعدها به عفونت‌های آلفا و دلتا مبتلا می‌شوند، داشت؛ بنابراین نتایج این مطالعه در درجه اول خطر بستری شدن در بیمارستان برای کسانی را که واکسینه نشده‌اند یا تا حدی واکسینه شده اند، به ما می‌گوید.

دکتر آن پرسانیس، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه و کارشناس ارشد آمار در واحد آمار زیستی MRC، دانشگاه کمبریج، می‌گوید: تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد در صورت عدم واکسیناسیون، هرگونه شیوع دلتا بار بیشتری را بر مراقبت‌های بهداشتی تحمیل می‌کند تا آلفا. واکسیناسیون کامل برای کاهش خطر ابتلا به عفونت با علائم با دلتا در وهله اول و مهمتر از همه کاهش خطر ابتلا به بیماری شدید و بستری شدن بیمار در نوع دلتا بسیار مهم است.

پربیننده ترین چای کیسه‌ای استفاده شده خود را دور نریزید، کاربردهای باورهای نکردنی دارد! حقایق ترسناک درباره کرونای جدید آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۵) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۶) داروی جایگزین برای مبتلایان قارچ سیاه اعلام شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس دلتا بستری شدن در بیمارستان خطر بستری شدن نوع آلفا کووید ۱۹ نوع دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!