Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار جلال ستاره جانشین فرمانده مرزبانی ناجا امروز در مراسم تکریم و معرفی فرمانده مرزبانی استان بوشهر با گرامیداشت هفته دولت به افول قدرت آمریکا اشاره کرد و افزود: با توجه به طراحی توطئه‌های جدید از سوی آمریکا با همکاری ایادی آنان در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، باید مراقب ترفند‌های آنان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حفظ امنیت منطقه خلیج‌فارس را یکی از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: برای حفظ امنیت خلیج‌فارس از مدت‌ها قبل گارد ساحلی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه تعامل داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا برخورد قاطع با قاچاق کالا و مواد مخدر را از برنامه‌های مهم مرزبانی خواند و ادامه داد: با توجه به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریا باید همه کشور‌های منطقه در این عرصه فعالیت کنند.

در مرز‌های شرقی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد

ستاره با اشاره به شرایط افغانستان و افزایش مهاجرت ساکنان این کشور به کشور‌های مختلف، عنوان کرد: در مرز‌های شرقی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد البته تعدادی از مردم ستم‌دیده افغانستان برای ورود به جمهوری اسلامی ایران به مرز‌های شرقی مراجعه می‌کنند که با کمال احترام با آنان برخورد می‌شود.

او  تاکید کرد: خودمان را در درد و رنج مردم افغانستان شریک می‌دانیم و احساس همدردی می‌کنیم. البته از افغانستانی‌ها تقاضا می‌شود بدون توجه به تبلیغات دیگران به مرز‌ها مراجعه نکنند و در کشور خودشان بمانند تا ان‌شاءالله مشکلاتشان برطرف شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: روزانه شاید به‌صورت متوسط ۲ هزار تبعه افغانستان برای ورود به ایران به مرز‌ها مراجعه می‌کنند که با کمال تکریم و احترام با آنان برخورد می‌شود و بیشترشان به کشور خودشان برگردانده می‌شوند.

استقبال مرزبانی ناجا از طرح‌هایی برای تامین معیشت ساحل‌نشینان

ستاره همچنین با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مقاومت و دلاورمردی جایگاه مهمی در کشور دارد، افزود: مردم دلوار استان بوشهر به فرماندهی سردار رئیسعلی دلواری در تاریخ ایران برجسته‌ترین مقاومت در برابر استعمارگران را شکل دادند که نشان از جایگاه استان در عرصه مقابله با استکبار و استعمار است.

او با بیان اینکه مرزبانی ناجا از هر طرحی برای تامین معیشت مردم ساحل‌نشین استقبال می‌کند، بیان کرد: در این زمینه چند طرح و برنامه مورد توجه مرزبانی ناجا قرار دارد که ساماندهی شناور‌ها سفاری و تجاری از آن جمله است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا به فعال شدن تعاونی لنج‌داران تجاری و سفاری اشاره کرد و ادامه داد: در راستای توجه بیشتر به شناور‌های سنتی در بنادر باید بخشی از صادرات و واردات کالا‌ها به تعاونی لنج‌داران واگذار شود.

ستاره، تجمیع بنادر را ضروری دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه به فاصله هر ۸ مایل دریایی یک حوضچه و بندر استقرار دارد و کنترل این میزان حوضچه قدری مشکل است باید بنادر تجمیع شود تا خدمات به شناور‌ها و فعالیت شناور‌های تجاری در تخلیه و بارگیری کالا افزایش یابد.

او باتاکید بر حفظ ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس، افزایش طرح‌های آبزی پروری را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید شناور‌های صیادی برای حفظ ذخایر آبزیان ساماندهی شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزبانی افغانستان نیروی انتظامی خلیج فارس قاچاق کالا جانشین فرمانده مرزبانی ناجا خلیج فارس مرز ها شناور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه مرزبانی کشور که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

کد خبر 847187 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد