Web Analytics Made Easy - Statcounter

احتمالا آمار پیک‌های کرونایی از دست شما هم در رفته است. معلوم نشد چه زمانی پیک چهارم تمام و چه شد که وارد پیک پنجم شدیم؛ اما هرچه هست، این روزها حداقل در ایران ۶۰۰ تن بر اثر ابتلا به کرونا می‌میرند. تازه این آمار رسمی مرگ و میرهایی است که اعلام می‌شود و هرازچندی از لابلای حرف‌های مسئولان می‌شنویم که این اعداد برای واقعی شدن نیازمند اعمال ضرایبی هستند تا به عددی واقعی‌تر برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بار هم که این بیماری عنان پاره می‌کند، دستورالعمل‌هایی در ایرانتصویب و اجرا می‌شود؛ اما حداقل طبق آمار این دستورالعمل‌ها تاکنون نتوانستند منجر به مهار بیماری شوند؛ برای مثال یکی از دیرپاترین قوانین مصوب در راه مهار این بیماری تصویب قانون منع تردد شبانه است که نزدیک به یک سال است در حال اجراست. اما هیچ آماری در دست نیست که آیا این قانون منجر به قطع زنجیره گسترش بیماری شده یا نه؟! هر از گاهی هم تعطیلی‌هایی تصویب می‌شود که به دلیل تمهیدات کمی که به عنوان ضمانت اجرایش اندیشیده شده چندان موثر نیست؛ مثل تعطیلی یک هفته‌ای ماه گذشته که پیش از آن آمار مرگ و میر روی عدد ۵۰۰ بود و بعد از آن از مرز ۶۰۰ مورد هم گذشت.

سیاست‌های ستاد ملی کرونا در هجده ماه اخیر را چگونه بررسی می‌کنید؟

موثرترین اقدامات این ستاد در مبارزه با گسترش این بیماری چه بوده؟

چه اقدامات دیگری باید انجام می شد تا شرایط بهتر تحت کنترل قرار می‌گرفت؟

اگر شما تصمیم گیر بودید، چه محدودیتی اعمال می کردید؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محسن رضایی وزرای دولت سیزدهم روح الله رستمی پارالمپیک خوانده می شوید کرونا محدودیت های کرونایی محرم طالبان محسن رضایی وزرای دولت سیزدهم روح الله رستمی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد