Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام‌جمعه قزوین گفت: جلوی فرار مالیاتی ابربدهکاران و افراد صاحب نفوذ گرفته شود و أخذ مالیات محدود و منحصر به کارمندان و صاحبان صنوف در بازار نباشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهار داشت: متأسفانه امروز بار سنگین مالیات‌دهی به روی دوش اصناف و کارمندان است که باید سطح نظارت برای أخذ مالیات در استان و کشور گسترده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید فقط از کسانی که اموالشان جلوی چشم قرار دارد، مالیات گرفته شود، اضافه کرد: جلوی فرار مالیاتی ابربدهکاران و افراد صاحب نفوذ باید گرفته شود و أخذ مالیات محدود و منحصر به کارمندان و صاحبان صنوف در بازار نباشد.

عابدینی مبنا قرار دادن خوداظهاری در جمع‌آوری مالیات را یک کار ارزشمند توصیف کرد و گفت:‌ این کار کرامت و عزت مردم را حفظ می‌کند و به همین خاطر همیشه نگاه مسئولان مالیاتی باید به مردم باید بر مبنای همین اصل صداقت باشد و اگر به مردم اعتماد کنیم، میزان تقلب و دور زدن قانون کمتر اتفاق می‌افتد. البته همیشه افراد مفسدی هم وجود دارند که در این حوزه با توجه به اینکه مالیات حق‌الناس است، باید نظارت هم داشته باشیم.

لزوم هزینه‌کرد هدفمند مالیات جمع‌آوری‌شده

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم هزینه‌کرد درست و هدفمند مالیات جمع‌آوری‌شده تأکید کرد و گفت: اگر فلسفه أخذ مالیات به درستی اجرا نشود و مالیات‌های پرداخت‌شده توسط مردم صرف بهبود امور رفاهی و معیشتی آنها نشود، مدیون 85 میلیون ایرانی خواهیم شد و به همین خاطر باید جلوی فرار مالیاتی بدهکاران میلیاردی در حوزه مالیات را بگیریم.

عابدینی با ذکر اینکه دوری از فرار مالیاتی، اختلاس و ربا 3 اصل اقتصادی مهم در ادیان ابراهیمی هستند، افزود: در قرآن مجید آمده که نباید اموال و اقتصاد مردم را به دست افراد سفیه بسپارید و از نگاه قرآن هم افراد سفیه به اشخاصی گفته می‌شود که از این اصول رویگردانی می‌کنند و اموال مردم را برای کسب ثروت‌های نامشروع خود خرج می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز حتی کمک‌های مالی کوچک هم باعث خوشحالی مردم محروم می‌شود و به همین خاطر مدیران اجرایی ما باید با اخلاص، بصیرت و دلسوزی کامل پای کار خدمت به مردم باشند و از اهرم قانونی و شرعی برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم استفاده کنند و در ضمن این کار را باید با قید فوریت انجام دهند.

سهم استان قزوین از درآمدهای مالیاتی 35 درصد افزایش یافتمعافیت‌های مالیاتی اصول رقابت در بازار کسب‌و‌کار را نقض می‌کنداستاندار قزوین: کارگروه کارشناسی برای تعیین میزان مالیات بر ضایعات واحدهای صنعتی تشکیل شود

بدهی مالیاتی 100 واحد تولیدی بخشیده شد

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین هم در این دیدار استمهال بدهی واحدهای تولیدی و صنعتی را مهمترین رویکرد سازمان امور مالیاتی دانست و گفت:‌ با توجه به اینکه بدهی مالیاتی یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی در دوران تحریم‌های اقتصادی بوده، بنابراین سال گذشته در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بدهی مالیاتی بیش از 100 واحد تولیدی بخشیده شد.

سعید حوائج درآمد مالیاتی سالانه استان قزوین را حدود 4 هزار میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: سال گذشته یکی از معضلات ما فرار مالیاتی از طریق کارت‌های بازرگانی اجار‌ه‌ای بود که در این حوزه هم با اصلاح سامانه صدور کارت بازرگانی و نظارت بیشتر سازمان امور مالیات جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی در این حوزه گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از بودجه‌های کشور از جمله پرداخت حقوق کارمندان و کارکنان دولت از طریق جمع‌آوری مالیات تأمین می‌شود، بنابراین اداره کل امور مالیاتی استان قزوین هم تابع قوانین کشوری در این حوزه است و اعطای بیشتر بخشودگی‌های مالیاتی به صنوف و کسبه در گرو تغییر ساختاری این قوانین در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه استانداری قزوین فرار مالیاتی مالیات بازار ستاد نماز جمعه استانداری قزوین فرار مالیاتی مالیات بازار جلوی فرار مالیاتی امور مالیاتی استان قزوین امور مالیات جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: مشکل این است آن هایی که فعالیتشان آشکار است، معمولا مشمول پرداخت مالیات می شوند ولی آن هایی که فعالیتشان زیر زمینی و یا مخفی است معمولا به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در جهت افزایش مشارکت مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بیان داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که فعالیتشان شفاف و آشکار است، باید مورد شمول مشوق‌های مالیاتی جدید شوند و این تغییر مهم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، کاری بسیار درست و دقیق در جهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم است. وقتی کار تولید مورد اقبال قرار گیرد، طبیعتا مشارکت مردم می تواند در آن بخش تولیدی افزایش پیدا کند.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: هر چقدر مشوق های مالیاتی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر باشد و به خصوص از لحاظ زمانی مدت این معافیت‌ها زیاد باشد، باعث جلب توجه و گرایش افراد به سرمایه گذاری در آن مناطق می شود.

وی همچنین در انتقادی نسبت به لایحه بودجه 1403 گفت که دولت برای بودجه سال 1403 در بخش تبصره و احکام بودجه، این مساله را به صراحت نیاورده بود و بعد در جداول آورده است که کار درستی نیست و موجب شده است که زمان بررسی بودجه به درازا کشیده شده است.

حاجی دلیگانی در خصوص زمان بررسی لایحه « اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» یادآور شد که لایحه باید فرایند و مسیر خود را طی کند و زمان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به درگیر بودن صحن به بحث بودجه و برنامه هفتم مشخص نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است