Web Analytics Made Easy - Statcounter

محور اصلی در تصمیم گیری ها استفاده از ظرفیت های داخلی و تکیه بر نیروهای فعال و جوان و آماده به کار باشد/ توجه دقیق به اصل عدالت ورزی در تمام تصمیمات دولت و بخشنامه های اجرایی ضروری است/ تیم اقتصادی هرچه سریعتر بودجه دولت و راهکارهای تقویت ارزش پولی را بررسی و ارائه کند/ درخصوص کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری و سازمان یافته انجام شود

نخستین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه با حضور اعضای جدید و به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه راهکارهای فوری و موثر در جهت اجرایی کردن رهنمودهای روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار اعضای دولت سیزدهم به منظور فائق آمدن بر مشکلات و ایجاد ثبات پایدار اقتصادی درکشور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی در این جلسه ضمن قدردانی از عنایات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: محورهای اقتصادی این فرمایشات باید از طریق دبیرخانه ستاد و هر یک از اعضای تیم اقتصادی دولت، به طور دقیق و مستمر پیگیری و اجرایی شود.

رئیس جمهور با اشاره به ۱۰ محور مهم اقتصادی مطرح شده در رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: پیوند نزدن مشکلات اقتصادی به مذاکرات هسته ‌ای و نتایج آن باید همواره مورد توجه همه اعضای دولت به ویژه ستاد هماهنگی اقتصادی قرار بگیرد و باید محور اصلی در تصمیم گیری ها ظرفیت های داخلی و تکیه بر نیروهای فعال و جوان و آماده به کار باشد.

آیت الله رئیسی توجه لازم و دقیق به اصل مهم عدالت ورزی در تمام تصمیمات دولت و بخشنامه های اجرایی را ضروری دانست و گفت: همه تصمیمات دولت باید پیوست عدالت ورزی داشته باشد و بر این مبنا پیگیری و با اقتدار اجرایی شود.

دکتر رئیسی با اشاره به ضرورت شناخت زوایای پیدا و پنهان یارانه ها و اهمیت اشراف دولت بر این موضوع، اظهار داشت: برای توزیع عادلانه و بهره مندی عموم مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه از یارانه، برنامه‌ ریزی‌ها و سازماندهی لازم صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور در این نشست همچنین بهبود فضای کسب و کار و اصلاح و تقویت نظام بانکی را از وظایف و دستور کار ستاد هماهنگی اقتصادی برشمرد و با اشاره به لزوم اجرای دقیق سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و برطرف کردن اشکالات و موانع خصوصی سازی گفت: این ستاد بررسی های لازم را در این زمینه انجام داده و راهکارهای دقیق و در عین حال سریع اجرای آن را ارائه کند.

دکتر رئیسی همچنین به تیم اقتصادی دولت مأموریت داد با استفاده از تجربه ها و دیدگاه‌های نخبگان هرچه سریعتر بودجه دولت و راهکارهای تقویت ارزش پولی را بررسی و ارائه کند.

انسجام در تصمیم‌گیری و عملکرد تیم اقتصادی دولت، فعال کردن سامانه‌های مورد نیاز برای برقراری نظام ارتباطی مستمر و شفاف بین بخش های اقتصادی و روان سازی امور در این زمینه از جمله دیگر محورهای  مورد تاکید رئیس جمهور در این نشست بود.

در این جلسه همچنین تیم اقتصادی دولت مکلف شد درخصوص کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری و سازمان یافته انجام دهد به نحوی که مردم اثرات آن را در زندگی خود احساس کنند و اطمینان یابند که دولت در این زمینه اهتمام لازم را بکار گرفته است./ پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تیم اقتصادی دولت تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند

به گزارش خبرگزاری مهر، بانوان هنرمند انقلاب اسلامی در پاسخ به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت شرعی و قانونی مقوله‌ی حجاب، بیانیه‌ای صادر کردند.

مشروح متن این‌بیانیه به این‌ترتیب است؛

هوالجمیل

اسلام عزیز ما همانطور که به آراستگی زنان تاکید می‌ورزد، پوشش را مایه‌ی دوامِ زیبایی زن می‌داند و همانگونه که زن را محترم دانسته و از جلوه‌گری در انظار عمومی نهی می‌کند، وی را دعوت به گام برداشتن در مسیر رشد و کمال اجتماع خویش می‌کند.

بدینسان توصیه به حفظ حرمت و کرامت زن در اسلام و سایر ادیان الهی، بسان نگینی درخشان جلوه‌گر شده و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مقوله‌ی عفاف و حجاب نیز فصل‌الخطاب آن است.

معظم له "چالش تحمیلی مسأله‌ی حجاب" را نقشه و برنامه‌ی هدایت شده توسط دشمنان دانسته و تبیین این مساله را جهت تنویر افکار بانوان، لازم و ضروری می‌دانند.

الحق و الانصاف که جریانات و اتفاقات اخیر و خیزش‌های دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه آمریکا در حمایت از مقاومت مردمی غزه، بار دیگر نشان داد آنجا که منفعت نظام سلطه آمریکایی اقتضا کند، به بهانه‌ی دفاع از حقوق زن ایرانی، حجاب از سر آنان برمی‌دارد و آنجا که منافع خود را در خطر ببیند در تناقضی عجیب به ضرب و شتم زنان و دختران بی‌گناه دست می‌زند!

بی‌شک تبیین این نگاه استعماری غرب در نوع نگاه و اندیشه‌ی بانوان ما به مقوله‌ی حجاب مؤثر خواهد بود.

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی با لبیک به فرامین و توصیه‌های مقام معظم رهبری اعلام می‌دارند علاوه بر حفظ و پاسداشت حریم حجاب، با قلم و هنر خود در ترویج و شناخت این موهبت الهی که مایه‌ی تشخّص و کرامت زن است همت گماشته و مسئولین و نهادهای فرهنگی را به انجام وظایف قانونی و شرعی خویش فرامی‌خوانند.

و العاقبه للمتقین

کد خبر 6092132 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم