Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دهه ۷۰ که پایه حقوق کارمندان کمتر از ۵ هزار تومان بود، برای هر عمل توبکتومی ۳۵۰۰ تومان به پزشکان پاداش می‌پرداختند و برخی پزشکان در ماه مبلغی حدود ۲۰۰ هزار تومان از این بابت انجام توبکتومی دریافتی داشتند! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مرحوم علامه محمد‌حسین حسینی طهرانی(ره) با نگارش و تدوین کتاب "کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین" از نخستین افرادی بود که به اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت در دههٔ هفتاد واکنش نشان داد؛ وی در بخشی از این کتاب با اشاره به پاداش‌هایی که برای عقیم‌سازی مردم به پزشکان تعلق می‌گرفت، می‌نویسد:

این پول‌ها که برای این مصارف مصرف می‌شود، این انجمن‌ها، این سمینارها، این هیاهوها، این ایجاد وحشت‌ها و دهشت‌ها در مردم همه و همه از صندوق جهانی پول است که به رایگان در اختیار امت قرار می‌دهند؛ اینها از همان صهیونیزم‌ها و یهودی‌هایی است که حساب یک شاهی و یک قران آن را دارند و اینها که صرف می‌کنند و برای ارسال آمپول‌های گرانقیمت، باکی ندارند و واهمه‌ای به خود راه نمی‌دهند، برای صرف در منویات خود آنهاست نه مصالح ما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و لهذا اصولاً این دکترها، مهندسین و کارگردانان خودفروخته در سمینارها و نشست‌های خود یک نفر از غیر خودشان را راه نمی‌دادند تا آنچه خودشان می‌خواهند اجرا و عملی کنند نه آنچه مصلحت واقعی مردم اقتضاء دارد؛ در این صورت نه تنها از آیات عظام نظری نمی‌گیرند بلکه چنان خود را دور می‌دارند که صدای پایشان را هم آن آیات احساس نمی‌کنند.

مگر در مدت جنگ تحمیلی مشاهده نکردید که دنیای صهیونیزم و استکبار آمریکا با تحریم اقتصادی، دروازه‌ها را بر روی ایران مسدود کرد و حتی دارو و وسایل جراحی را برای مجروحان جنگی منع کرد با آنکه در تمام دنیا هلال احمر موظف است که برای مجروحان دارو ببرد و هیچ قوه عملیه نمی‌تواند مانع آن شود.

روزی در بیمارستان حضرت امام رضا(ع) راه می‌رفتم، ناگاه خانم پرستاری از داخل که مرا دیده بود، دهشت‌زده به سوی من دوید و گفت: آقا چکار کنیم نخ بخیه نداریم و مجروحان قابل معالجه در برابر چشمان ما به واسطه کمبود نخ بخیه جان می‌سپارند!

صندوق جهانی پول و دکتر "نفیس صدیق" پاکستانی ــ آمریکایی آن وقت کجا بود که اجازه ورود نخ بخیه و آلات جراحی پزشکی را به ایرانیان بدهد؟! اینک قدم بر چشم ما گذارده و ایران ما را چندین بار منور فرموده و وسایل پیشگیری از بارداری را از آمپول‌های گرانقیمت و دستگاه‌های "آی‌.یو.دی" و انواع قرص و کاندوم و... به اقصی نقاط روستاها می‌رساند و برای هر عمل بستن لوله زنان (توبکتومی) و بستن لوله مردان (وازکتومی) پاداش‌های فراوان می‌دهند و آنان را در امور زندگی در اولویت قرار می‌دهند.

و به پزشکانی که این جنایات را انجام می‌دهند، با بالا رفتن ضریب پاداش جزیل مرحمت می‌فرمایند؛ دوست بزرگوارم جناب دکتر اسماعیل‌زاده می‌گفت:

یکی از رفقای جراح من نقل می‌کرد، در شهری که به یکی از رفقای ایشان مأمویت یک‌ماهه داده بودند، برای هر یک عمل توبکتومی، 3500 تومان می‌پرداختند(در اوایل دهه 70 شمسی)  و چون از مأموریت در آنجا خلاص شد مبلغی حدود 200 هزار تومان به جیب زده بود.

همچنین، فاضل ارجمند جناب آقای سیدابوالقاسم آقامیری فرمودند: در ماه محرم 1415 که برای تبلیغ به روستای "حاجی‌کلاته" از توابع علی‌آباد کتول رفته بودم، مسئول بهداشت آنجا آقای مصطفی علمشاهی گفتند آمپول‌های ضد بارداری که هر دانه آن 15 تا 16 هزار تومان برای دولت خرج برمی‌دارد، به طور مجانی توزیع می‌شود! در این روستا که 400 خانوار جمعیت دارد، 70 نفر زن، عمل توبکتومی انجام دادند ...

ایران در آستانه پذیرش "مهاجران خارجی" برای جبران کسری جمعیت خود!/ تبدیل "بحران جمعیت" به پاشنه آشیل بزرگ نظام!مقایسه واکنش ایران و چین نسبت به کاهش جمعیت!برای نجات کشور "دولت و مردم" باید آخرین فرصت "پنجره جمعیتی کشور" را جدی بگیرند!فیلم/ داستان فاجعه جمعیتی کشور را در 4 دقیقه ببینید!3 تجربه جهانی برای ترغیب مردم به فرزندآوری چیست؟فرزندآوری مادران ایرانی در چه سنی بیشتر است؟/ والدین ایرانی قدر "فرزند طلایی" را نمی‌دانند!استان‌های گیلان، مازندران و مرکزی با بالاترین درآمد سرانه "کمترین میزان فرزندآوری" را دارند!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناباروری تک فرزندی فرزندآوری سالمندی جمعیت کاهش جمعیت ناباروری تک فرزندی فرزندآوری سالمندی جمعیت کاهش جمعیت عمل توبکتومی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟

دکتر محمدرضا خردمند در پاسخ به این سؤال که «عمده شکایات مردم به کدام اقدامات پزشکی مربوط است؟» اظهار کرد: در تمام جهان در رشته‌هایی که اعمال جراحی پرخطرتری وجود دارد احتمال صدمه به بیمار نیز بیشتر است و به دلیل پرریسک بودن اعمال جراحی در حوزه‌های زنان، ارتوپدی و جراحی، شکایات و محکومیت‌ها در این تخصص‌ها نیز بیشتر است، اما در سال‌های اخیر بیشتر آسیب‌ها در حوزه زیبایی بوده و اکنون بیشترین شکایات مردمی در زمینه خدمات زیبایی و ترمیمی است.

مراکز زیرزمینی منشأ اصلی صدمه به زیبایی مردم

به گزارش تسنیم، وی افزود: در حال حاضر مراکز زیبایی به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ یک دسته از این مراکز توسط پزشکان تحصیل کرده که عضو سازمان نظام پزشکی و دارای مجوز مرکز تخصصی پوست و مو هستند اداره می‌شود و دسته دیگر توسط افرادی که فاقد تحصیلات و مجوز‌های پزشکی هستند اداره و این خدمات زیبایی ارائه می‌شود که دسته دوم، یعنی مراکز فاقد مجوز و صلاحیت، منشأ اصلی صدمات فوق العاده زیادی هستند که به سلامت و زیبایی مردم وارد می‌شود.

عوارض اعمال زیبایی در بسیاری از موارد غیرقابل جبران است

خردمند با بیان اینکه جبران این صدمات بسیار مشکل و پرهزینه است؛ هشدار داد: صدمات ناشی از جراحی و انجام اقدامات زیبایی در مراکز زیرزمینی و فاقد مجوز و صلاحیت پزشکی، در بسیاری از موارد متأسفانه اصلاً قابل برگشت نیست.

عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی

وی با بیان اینکه عمده این اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی انجام می‌شود؛ بیان کرد: باید این مراکز بلافاصله پلمب و به مراجع قضایی معرفی شوند. دامپینگ یا قیمت شکنی، یعنی ارائه خدمات زیبایی با قیمت پایین‌تر از آنچه پزشکان دریافت می‌کنند؛ یکی از دلایلی است که مردم را به انجام جراحی‌ها و اقدامات زیبایی در این مراکز غیرمجاز سوق داده است.

پزشکان عمومی حق انجام جراحی زیبایی دارند؟

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سؤال که پزشکان عمومی حق انجام اعمال زیبایی را دارند؟: تصریح کرد: پزشکان عمومی بیش از ۹۰ درصد اورژانس‌های بیمارستان‌های کشور را اداره می‌کنند و بیماران در بدو ورود در اورژانس‌ها عمدتاً توسط پزشکان عمومی معاینه می‌شوند و سپس پزشکان متخصص به ادامه درمان می‌پردازند، اما برای ورودشان در حوزه زیبایی، باید کمیسیون تعیین صلاحیت‌ها تعیین تکلیف و حدود وظایف پزشکان را معین کند تا از این نابسامانی که وجود دارد برطرف شود.

وی ادامه داد: ترکیب این کمیسیون شامل اعضای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است که باید با حضور معاون درمان وزارت بهداشت یا نمایندگان او در محل نظام پزشکی تشکیل شود، اما بیش از سه سال است که این کمیسیون تشکیل نشده است. با وجود این، به طور کلی می‌توان گفت که پزشکان عمومی برخی اعمال کوچک زیبایی مانند ژل و بوتاکس را انجام می‌دهند و اگر در همین حدود باقی بماند فعلاً منعی برای ادامه فعالیت‌شان وجود ندارد.

مجازات قصور پزشکی در حوزه زیبایی

خردمند درباره قصور پزشکی در حوزه زیبایی و مجازات آن نیز افزود: اگر صدمه به بیمار، محرز شود پزشک باید دیه پرداخت کنند و اگر شکایت انتظامی شود در مراجع انتظامی نیز محکومیت اعمال خواهد شد. همچنین قانون مجازات اسلامی برای مواردی که قصور پزشکی منجر به فوت شود مجازات حبس را در نظر گرفته، اما سازمان نظام پزشکی معتقد است که این مجازات باید به جرائم نقدی یا خدمات پزشکی تبدیل شود تا مردم از دسترسی به پزشک محروم نشوند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در قانون سازمان نظام پزشکی، وظیفه نظارت بر عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته نشده است؛ ادامه داد: وظیفه نظارت بر مراکز درمانی و عملکرد پزشکان بر عهده معاونت‌های درمان و بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است البته در جرائم مشهور ضابطین قضاتیی نیز می‌توانند به موضوع ورود پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی