Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:38:05 GMT

تعداد اندکی از افراد واکسن زده در خلخال کرونا گرفتند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۹۶۲۶

تعداد اندکی از افراد واکسن زده در خلخال کرونا گرفتند

دکتر محمد مهرتک روز یکشنبه  در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: میانگین  ابتلا افراد واکسن زده  به کرونا در  شهرستان خلخال پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است .

وی اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا در هیچ شریطی عامل محض و بازدارنده از ابتلا به بیمای کووید ۱۹ نیست و  واکسن به عنوان عاملی برای کاهش شدت بیماری و جلوگیری از مرگ و میر افراد در صورت ابتلا  محسوب می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهرتک گفت: در صورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی  از سوی دریافت کنندگان واکسن کرونا درصد احتمال ابتلای این افراد به بیماری کووید. ۱۹ بسیار پایین و حتی در حد صفر خواهد بود .

وی اظهار کرد: کشاندن آمار و اطلاعات توام با خطا به بستر جامعه و در حالی که هم اکنون تزریق واکسن کرونا بهترین راهکار ممکن برای پیشگیری از ابتلا و همه‌گیری کرونا است  به نفع جامعه نیست.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: افزایش میزان ابتلا به کرونا و همچنین مرگ ومیرهای ناشی از بیماری کووید. ۱۹ موضوعی است که به اعتقاد کارشناسان حوزه بهداشت و درمان کشور در سایه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بوجود آمده است .

وی اظهار داشت : از آغاز اجرای طرح واکسناسیون سراسری علیه کرونا در خلخال ۳۹/۴  درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان موفق به دریافت دز اول واکسن کرونا شده و همچنین ۱۷/۶ درصد نیز موفق به دریافت دز اول و دوم این واکسن شده‌اند. 

دکتر مهرتک گفت:  هم اکنون تزریق واکسن کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی تعیین شده سرعت زیادی گرفته  و متولیدین سال ۱۳۵۵ نیز از امروز به جمع دریافت کنندگان واکس کرونا پیوسته اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی خلخال گفت: در حال حاضر به طور میانگین روزانه هزارو ۲۰۰ دز واکسن به مراجعین تزریق می‌شود و مجموع واکسن تزریق شده از انواع واکسن به ۳۵ هزار و ۸۹۱ دز رسیده است .

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی