Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یکی از مزیت های انار ساوه آبدار بودن آن است به گونه ای که از هر کیلوگرم محصول این شهرستان ۴۲ درصد کنستانتره یا آب انار حاصل می شود در حالی که این ضریب برای تولیدات سایر نقاط کشور حدود ۲۵ درصد است و از هر ۲.۵ کیلوگرم انار ساوه یک کیلوگرم عصاره به دست می آید.

بعد از آنکه به دلیل سرمازدگی در سال ۹۵ حدود ۸۰ درصد از سطوح باغات انار ساوه کف بُر شدند و چند سال توان تولید این شهرستان را کاهش داد، برخی محصولات سایر شهرها عمدتا از سوی دلالان با نام انار ساوه به فروش می رفت در حالی که محصول این شهرستان شاخص های خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سال است که یکی از کارخانه های فرآوری انار و تولید کنستانتره و پوره انواع میوه در شهر صنعتی کاوه پس از آنکه به دلایلی دچار مشکلاتی شد و روند تولید آن به تعطیلی کشیده شد از سوی سرمایه گذاران دوباره احیا گردید و این مساله خبر خوبی برای باغداران ساوجی بود که محصول خود را با کمترین هزینه حمل و نقل در شهرستان به فروش برسانند و از طرفی بابت صادرات مشتقات هم نام و برند انار ساوه در کشورهای هدف شناسانده شود.

احیای این واحد صنایع تبدیلی و فرآوری محصول انار در ساوه با سرمایه‌گذاری مشترک طرف ایرانی و خارجی ظرفیتی موثر برای خرید محصول نارستان‌ها است که ضمن حذف واسطه‌ها و هزینه های حمل و نقل بار به استان‌های دیگر به ویژه ارومیه، عاملی مهم در دلگرمی باغداران است.

مدیر واحد صنایع تبدیلی کارخانه نارایران در آستانه برداشت محصول باغات انار ساوه به ایرنا، گفت: امسال به دلیل اینکه خط تولید کسنتانتره سیب را هم به مجموعه اضافه کرده ایم، نسبت به سال گذشته که حدود ۱۰ هزار تن انار از باغداران ساوجی خریداری کردیم، با کاهش ظرفیت خرید مواجه هستیم اما تلاش خواهیم کرد که ۹۰ درصد از نیازها را از ساوه تامین کنیم.

«عزیز جوادی» اظهار داشت: ترجیح و اولویت ما تامین انار مورد نیاز از باغات شهرستان ساوه است زیرا هم آبدهی بالاتری دارد و هم اینکه هزینه های حمل و نقل کمتری در پی دارد و طبق برنامه ریزی های انجام شده احتمالا تا سقف هفت هزار تن انار از باغداران ساوجی خریداری خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: چون برداشت سیب با انار همزمان است، بنابراین ناگزیر هستیم در هفته چند روز را به تولید انار و چند روز هم به تولید مشتقات سیب اختصاص دهیم و در این رابطه یک شرکت از ارومیه هم به عنوان پیمانکار با ما همکاری دارد و انار مورد نیاز را از باغداران ساوجی تامین خواهد کرد.

مدیر صنایع تبدیلی شرکت نارایران در مورد قیمت خرید انار از باغداران، گفت: با توجه به نوسان قیمت ها در بازار، از الان نمی توان گفت که شرایط خرید هر کیلوگرم انار به چه صورت است و باید تابع روز و شرایط بازار عمل کنیم.

وی گفت: مثلا خط تولید کنستانتره هلو را از سه هفته پیش راه اندازی کردیم و در ابتدا هرکیلوگرم محصول را با ۱۸ هزار ریال خریداری می کردیم اما الان برای تامین این میوه باید ۵۸ هزار ریال بابت هرکیلوگرم بپردازیم و قطعا شرایط خرید و بازار انار هم از این قاعده مستثنی نیست.

جوادی گفت: صادرات محصولات فرآوری شده این کارخانه به بازارهای جهانی مانند روسیه تداوم دارد اما امسال به خاطر مشکلات ناشی از تحریم ها ناگزیر هستیم برخی از محصولات را به ترکیه بفرستیم و در آنجا هم با بسته بندی و برچسب های جدید روانه بازارهای خارجی می کنند.

وی تاکید کرد: مشکلی در نگهداری محصولات خریداری شده به دلیل اینکه سردخانه یک هزار و ۲۰۰ تنی کارخانه فعال است، نداریم.

ساوه با ۱۳۵ هزار هکتار سطوح زراعی و باغی از قطب های کشاورزی استان مرکزی به شمار می آید.

برچسب‌ها ساوه صنایع تبدیلی کشاورزی اختصاصی ایرنا آبمیوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه صنایع تبدیلی کشاورزی ساوه صنایع تبدیلی کشاورزی اختصاصی ایرنا آبمیوه باغداران ساوجی صنایع تبدیلی انار ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان 140 هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از 18 هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود 4 هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا 3 میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

توکلی از برداشت 15 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید 40 هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید 125 هزار تنی سال قبل کاهش بیش از 70 درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط 14 مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن