Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تصویر ترسناکی که توسط یک کاربر ردیت در این شبکه اجتماعی منتشر شد موجب وحشت کاربران شده است. این عکس یک هزارپای بزرگ را روی دیوار داخل آپارتمانی نشان می‌دهد. بنا به ادعای این کاربر او زمانی که در ژاپن حضور داشت در محل اقامتش با این صحنه روبه رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کاربر در حالی این هزارپا را در داخل خانه مشاهده کرد که هزارپا‌ها به طور معمول در خاک و محل‌هایی که رطوبت زیادی دارند یافت می‌شوند. همچنین آن‌ها سمی بوده و دارای پا‌های جفتی فاصله داری در دو طرف بدن خود (به جز قسمت پایینی آن) هستند. این کاربر با انتشار این تصویر در ردیت نوشت: "این هزارپا‌ها بسیار سریع هستند. "

یکی از کاربران در کامنتی نوشت: "چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر توسط یکی از این نوع هزارپا‌ها مورد تعقیب قرار بگیریم. " کاربر دیگر نوشت: "متوسط سرعت این هزارپا‌ها به طور معمول ۱.۳ فوت (۰.۴) بر ثانیه است. " یکی از کاربران نیز با اشاره به حسن‌های این حشره در کامنتی نوشت: "این هزارپا‌ها بر خلاف ظاهر ترسناک خود حشراتی مفید تلقی می‌شوند. آن‌ها عنکبوت ها، مورچه ها، موریانه‌ها و سوسک‌ها را می‌خورند و خانه شما را تمیز می‌کنند. "  

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هزار پا ژاپن آپارتمان هزارپا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟

خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم ملی؛ شاید دیدن خون آبی‌رنگ همان قدر عجیب باشد که یک روز آسمان را کاملاً قرمز ببینیم، با این تفاوت که دیدن یک آسمانِ کاملا قرمزِ یک دست در سیاره ما محال است ولی دیدن خون آبی این قدرها هم دور از ذهن نیست!

خون ما از دو بخش تشکیل شده، بخش سلولی که شامل همان گلبول‎های قرمز و بخش مایع که همان پلاسما است اما همه موجودات زنده چنین ترکیبی در خونشان ندارند و دقیقا به همین خاطر خون همه جانداران قرمز نیست. گلبول‎های قرمزی که در خون ما انسان‎ها و کلی جاندار دیگر وجود دارد یک پروتئین به نام «هموگلبین» دارند که مسئول حمل اکسیژن در پلاسمای خون است. این پروتئین در ساختارش آهن دارد برای همین هم هست که می‏گویند وقتی آهن خون کم بشود شما کم خون می‎شوید و باید قرص آهن بخورید.

هموگلبین باعث می‏شود خون‎مان به رنگ قرمز در بیاید حالا اگر جانداری این ماده را در خونش نداشته باشد مایعی که درون بدنش در حال حرکت است چه رنگی می‎شود؟ عنکبوت‎ها، ماهی‎مرکب، اختاپوس و سخت پوستان مثل خرچنگ نعل اسبی خون‎شان آبی است.

خیلی عجیب و غریب به نظر می‎رسد ولی علت این ماجرا خیلی ساده است، خون این جانداران آن پروتئین معروف که نامش هموگلبین بود را ندارد به جایش پروتیینی دارد که مس در آن حل شده و مسئول انتقال اکسیژن به قسمت‎های بدن است! خون آبی خیلی غیر منتظره و شگفت انگیز به نظر می‎رسد ولی از این عجیب‎تر هم داریم، خون زرد! خیار دریایی و بعضی از سوسک‎ها خون‎شان زرد است، توی خون این جانداران رنگ‌دانه‌های زردی به نام «وانابین» وجود دارد که باعث زردی خون می‌شود و این ماده مسئول انتقال اکسیژن به بقیه بدنشان نیست. محقق‌ها هنوز دارند آزمایش می‌کنند تا بفهمند وانابین در خون زرد این جانداران دقیقا چه کاربردی دارد.

 بالاخره می‌رسیم به خون سبز که نتیجه وجود «کلروکرئورین» در خون بعضی از جانداران است. زالو و کرم‎ها تا وقتی اکسیژن خوبی به آن برسد خون سبز دارند ولی وقتی خون‎شان غلیظ شود و اکسیژن کمتری داشته باشد آرام آرام به قرمز روشن در می‎آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر (فیلم)
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!