Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام حمید شهریاری روز یکشنبه در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله سید محمدعلی عالمی بلخابی از علمای برجسته افغانستان نوشت: خدمات ارزنده و ماندگار علمی ایشان در ترویج معارف قرآن کریم و فرهنگ متعالی اسلام، با تأسیس مدارس متعدد دینی، مساجد و مراکز مذهبی، تربیت شاگردان خدوم و معتقد به مبانی مترقی اسلام ناب محمدی (ص) و ترویج اندیشه وحدت، و منش اخوت و مودت در جامعه و اقدام‌های مؤثر دیگر، نشان از روح بلند و نقش ارزنده آن شخصیت عالی‌قدر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حضور در عرصه‌های جهاد و حماسه‌آفرینی در محورهای شمال افغانستان در دفاع از استقلال و آزادی افغانستان که در نهایت به شهادت همسر مکرمه و سه فرزند برومندشان منجر شد در کنار خدمات شایسته علمی، اجتماعی و فرهنگی آن مرحوم از زمره باقیات الصالحات و ذخیره و توشه‌ای ارزشمند برای ایشان خواهد بود.
آیت‌الله عالمی بلخابی جمعه پنجم شهریور بر اثر کهولت سن در صد سالگی در شهر کابل درگذشت.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پیامی دیگر به مناسبت درگذشت سید نور اختر حسین احمدی نوری عالم برجسته بنگلادشی نوشت: خدمات ارزنده آن مرحوم در موسسه رسول نما حضرت ویسی پیر رحمت‌الله علیه، موسسه محبین اهل‌بیت رسول (ص) و کمیته بین‌المللی رویت هلال و نیز تلاش مؤثر برای ترویج روحیه وحدت، اخوت و برادری در بین مسلمانان جهان، حسنه جاریه و میراثی ماندگار برای آن مرحوم سعید است. 
وی افزود: او از رهبران معنوی کشور بنگلادش و صاحب مقالات متعدد بود و در کنفرانس‌های وحدت اسلامی در سال‌های گذشته حضوری فعال داشت. عشق و ارادت خالصانه مرحوم سید نور اختر حسین به اهل‌بیت (ع) که در مقالات و آثار عرفانی او متجلی است، نشان از روحیه بلند و باور مکتبی‌اش به معارف خاندان عصمت و طهارت داشت و یقیناً ذخیره و توشه‌ای ارزشمند برای قیامت وی خواهد بود.  
شهریاری ادامه داد: اینجانب، این ضایعه را به علمای جهان اسلام، جامعه علمی و مسلمانان شریف کشور بنگلادش و بازماندگان ایشان به‌ویژه جناب مولانا سید شاه نور منظور، تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید، رضوان و رحمت و معیت با رسول‌الله (ص) و اهل‌بیت طاهرین (ع) و برای همه بازماندگان و پیروان معزز ایشان، صبر و عافیت مسئلت دارم.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افغانستان پیام تسلیت بنگلادش حمید شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افغانستان پیام تسلیت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افغانستان پیام تسلیت بنگلادش حمید شهریاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی

در پی درگذشت مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون، رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون
چشم امید به بازگشت و بهبود استاد مسعود اسکویی داشتیم تا بار دیگر با صدای جادویی و سحرانگیز خود، گوش هایمان را بنوازد. در گفتگو با استاد که روی تخت بیمارستان بود جز امید به آینده و انرژی فراوان شنیده نمی‌شد. دوست داشتیم خبر‌های خوش موفقیت‌های جوانان مان در المپیک پیش رو و مسابقات جهانی را از زبان او بشنویم ولی در برابر تقدیر الهی چه می‌شود کرد. درگذشت استاد مسعود اسکویی را به خانواده، دوستان و اهالی رادیو تسلیت گفته و برای آنان صبر الهی و برای آن مرد محترم و باوقار، رحمت الهی مسئلت می‌کنم.
پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما»

مسعود اسکویی مجری و مفسر ورزش رادیو وتلویزیون امروز در ۸۵ سالگی دارفانی را وداع گفت. وی مدتی پیش به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شده و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد. وی از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. اسکویی از جمله پیشکسوتان خوش نام و خوش صدای رسانه ملی به شمار می‌رفت که تعصب و غیرت تحسین برانگیزی به رادیو و خصوصاً حوزه ورزش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت