Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به برخورد احترام‌آمیز با مهاجران افغانی در مرز‌های ایران، گفت: روزانه به‌صورت متوسط دو هزار نفر برای ورود به ایران به مرز‌ها مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار جلال ستاره ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان بوشهر با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: با توجه به طراحی توطئه‌های جدید از سوی آمریکا با همکاری ایادی آنان در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس باید باید مراقب ترفند‌های آنان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حفظ امنیت منطقه خلیج‌فارس را یکی از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: برای حفظ امنیت خلیج‌فارس از مدت‌ها قبل گارد ساحلی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه تعامل داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا برخورد قاطع با قاچاق کالا و مواد مخدر را یکی از اولویت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریا باید همه کشور‌های منطقه در این عرصه فعالیت کنند.

ستاره، با اشاره به شرایط افغانستان و افزایش مهاجرت ساکنان این کشور به کشور‌های مختلف تصریح کرد: در مرز‌های شرقی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد البته تعدادی از مردم ستم‌دیده افغانستان برای ورود به جمهوری اسلامی ایران به مرز‌های شرقی مراجعه می‌کنند که با کمال تکریم و احترام با اتباع افغانی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه خودمان را در درد و رنج مردم افغانستان شریک می‌دانیم و احساس همدردی می‌کنیم گفت: از افغانستانی‌ها تقاضا می‌شود بدون توجه به تبلیغات دیگران به مرز‌ها مراجعه نکنند و در کشور خودشان بمانند تا مشکلاتشان برطرف شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مهاجران افغانی به مرز‌های ایران مراجعه می‌کنند با کمال تکریم و احترام با آنان برخورد می‌شود و بیشتر به کشور خودشان برگردانده می‌شوند گفت: روزانه شاید به‌صورت متوسط ۲ هزار نفر برای ورود به ایران به مرز‌ها مراجعه می‌کنند.

ستاره، با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مقاومت و دلاورمردی جایگاه مهمی در کشور دارد افزود: مردم دلوار استان بوشهر به فرماندهی سردار رئیسعلی دلواری در تاریخ ایران برجسته‌ترین مقاومت در برابر استعمارگران انجام داده‌اند که نشان از جایگاه استان در عرصه مقابله با استکبار و استعمار است.

وی با بیان اینکه مرزبانی ناجا از هر طرحی برای تامین معیشت مردم ساحل‌نشین استقبال می‌کند گفت: در این راستا چند طرح و برنامه مورد توجه مرزبانی ناجا قرار دارد که ساماندهی شناور‌ها سفاری و تجاری از آن جمله است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا فعال شدن تعاونی لنج‌داران تجاری و سفری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای توجه بیشتر به شناور‌های سنتی در بنادر باید به بخشی از صادرات و واردات کالا‌ها به تعاونی لنج‌داران واگذار شود.

ستاره تجمیع بنادر را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به اینکه به فاصله هر ۸ مایل دریایی یک حوضچه و بندر استقرار دارد و کنترل این حجم حوضچه قدری مشکل است باید بنادر تجمیع شود تا خدمات به شناور‌ها و فعالیت شناور‌های تجاری در تخلیه و بارگیری کالا افزایش یابد.

وی باتاکید بر حفظ ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس، افزایش طرح‌های آبزی‌پروری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: باید شناور‌های صیادی در راستای حفظ ذخایر آبزیان ساماندهی شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مهاجران افغانستانی افغانستان ایران جانشین فرمانده مرزبانی ناجا مراجعه می کنند خلیج فارس مرز ها شناور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟