Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:17:15 GMT

کاربرد شبیه ساز AIA در صنعت حمل و نقل هوایی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۰۶۶۹

کاربرد شبیه ساز AIA در صنعت حمل و نقل هوایی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از cam.ac.uk، تیمی تحت رهبری دانشگاه کمبریج در حال توسعه یک شبیه ساز برای کمک به رسیدن به سوخت بدون کربن هستند. این شتابدهنده در صنعت حمل و نقل هوایی (AIA) کاربرد دارد. گروه بین المللی متخصصان هوا فضا، اقتصاد، سیاست و آب و هوا در حال ساخت شبیه ساز تعاملی مبتنی بر شواهد برای کشف سناریو‌های دستیابی به کربن صفر هستند که یکی از بزرگترین چالش‌های کربن زدایی جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبیه ساز چه بخش هایی را در بر خواهد گرفت؟

شبیه ساز کل بخش حمل و نقل هوایی از منابع برق تجدید پذیر و مواد اولیه گرفته تا تولید و حمل سوخت و معرفی فناوری‌ها و عملیات جدید هواپیما را در بر خواهد گرفت. رهبران صنعت و دولت به توافقات مشترکی در این زمینه رسیده اند. این شبیه ساز بحث نوآوری، سرمایه گذاری و سیاست گذاری را هدایت کرده و مزایای آموزشی خاصی را ارائه می‌دهد.

پروژه AIA توسط چه نهادی اجرا می شود؟

این پروژه توسط آزمایشگاه ویتل و موسسه کمبریج برای دستیابی به پایداری (CISL) انجام می‌شود. پروفسور راب میلر، مدیر آزمایشگاه ویتل و سرپرست این پروژه گفت: "دستیابی به بخش هوانوردی بدون تأثیر آب و هوا یکی از بزرگترین چالش‌های جامعه است. حل آن مستلزم ترکیبی پیچیده از فناوری، تجارت، رفتار و سیاست‌های انسانی است. ما تیم درجه یکی از دانشگاهیان و متخصصان صنعت را گرد هم آورده ایم تا این چالش را برطرف کنیم."

کاربران این محصول می‌توانند سناریو‌های آینده تا سال ۲۰۵۰ را شبیه سازی کرده و منابع مورد نیاز مانند برق تجدیدپذیر و استفاده از زمین، تاثیر آب و هوا، CO2 و هم غیر CO2 و هزینه پرواز را محاسبه کنند. گزینه‌ها شامل نوع انرژی مورد استفاده، مانند هیدروژن، باتری‌ها و طیف وسیعی از سوخت‌های هوایی پایدار، نوع هواپیما، نحوه عملکرد و فناوری آن است که توسط مردم و دولت انجام می‌شود. شبیه ساز یک رویکرد کلی از منبع برق گرفته تا روش‌های تولید و حمل سوخت و سفر مسافران را در پیش خواهد گرفت.

کلر شاین، مدیر CISL می‌گوید: "سفر‌های بین المللی به مردم و جوامع کمک می‌کند. حفظ این فرصت برای نسل‌های آینده، مستلزم دانستن تاثیرات هوانوردی بر محیط زیست به عنوان بخشی از کربن زدایی سیستمیک اقتصاد است. لازمه این امر نوآوری‌های فراگیر است، به همین دلیل شتاب دهنده حمل و نقل هوایی، صنعت، سیاست و جامعه مدنی را دربر می‌گیرد."

همکران تیم AIA چه سازمان هایی هستند؟

تیم AIA همچنین شامل آزمایشگاه سیستم‌های حمل و نقل هوایی در دانشگاه کالج لندن و موسسه انرژی ملبورن در دانشگاه ملبورن است. AIA با HRH The Prince of Wales’s Sustainable Initiative، The World Economic Forum، Cambridge Zero، MathWorks و SATAVIA مشارکت دارد و توسط مشاوران صنعتی رولزرویس، بوئینگ، BP، هیثرو و زیمنس پشتیبانی می‌شود.

دکتر امیلی شاکبرگ، مدیر کمبریج می‌گوید: "گذار به آینده بدون کربن صفر مستلزم پاسخی جسورانه به تغییرات آب و هوایی است. شتابدهنده هوانوردی پاسخی شجاعانه است و تخصص چند رشته‌ای را برای آگاهی از تصمیم گیری و ایجاد تغییرات معنادار گرد هم آورده است."

زمان رونمایی رسمی از شتابدهنده ضربه در حمل و نقل هوایی

ایده ساخت این شبیه ساز در اوایل سال ۲۰۲۰ در یک میزگرد به میزبانی HRH The Prince of Wales و با حضور رهبران ارشد صنعت، دولت و دانشگاه بیان شد. جان هلند کای، مدیرعامل فرودگاه هیترو گفت: "شتاب دهنده ضربه‌ای هوانوردی نقش مهمی در برجسته سازی اقدامات مورد نیاز برای دستیابی به هواپیمایی بدون کربن ایفا خواهد کرد. اولویت اول استفاده سریع از سوخت پایدار هوانوردی است و دولت می‌تواند برای باز کردن قفل SAF از طریق دستور عرضه و مشوق‌های افزایش تقاضا اقدام کند."

گفتنی است؛ راه اندازی رسمی شتابدهنده ضربه در حمل و نقل هوایی در ماه نوامبر در COP26 انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

پیش بینی تغییرات آب و هوایی به کمک مدل سازی ریاضی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل هواپیمای مسافربری شبیه ساز دانشگاه کمبریج تغییرات آب و هوایی حمل و نقل هوایی شبیه ساز آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟

تین نیوز

کریدور حمل ونقل سبز و دیجیتال دریایی می تواند مشاغل سبز بیشتری ایجاد کند، بهبود سلامتی را برای جوامع محلی به ارمغان آورد و مزایای اقتصادی بی شماری به همراه داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتی گراد نیازمند تسریع تلاش ها برای کربن زدایی بخش کشتی رانی است. حرکت اول در این ابتکار، توسعه یک کریدور حمل ونقل سبز و دیجیتال به شمار می رود که نه تنها از توسعه سوخت ها و کشتی های با کربن کم و صفر حمایت، بلکه مشاغل سبز و مزایای سلامتی خوبی برای جوامع محلی ایجاد می کند.

مطالعه ای جدید حاکی از آن است که یک کریدور حمل ونقل دیجیتال و سبز (GDSC) بین سنگاپور، لس آنجلس و لانگ بیچ می تواند بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در تولید سوخت با آلایندگی صفر و نزدیک به صفر تا سال ۲۰۳۰ ایجاد کند. این مطالعه جریان های تجارت دریایی بین سنگاپور، لس آنجلس و لانگ بیچ را تجزیه وتحلیل کرد و یک خط پایه از فعالیت ها و نیازهای انرژی برای کشتی هایی را ارائه کرد که تا سال ۲۰۵۰ در کریدور فعالیت خواهند کرد.

مطالعه حاضر همچنین نشان داد که این کریدور می تواند به بهبود سلامت برای جوامع محلی منجر شود و مزایای اقتصادی گسترده ای را برای کشورهای این مناطق به همراه داشته باشد.

سوخت های بدون آلایندگی و توسعه مشاغل

تجزیه وتحلیل ها مقدار سوخت های نزدیک به صفر و صفر مورد نیاز برای ترافیک در این مسیر را با مدل سازی استفاده از سوخت های جایگزین کربن صفر و نزدیک به صفر توسط کشتی هایی برآورده کرده اند که در کریدور تا سال ۲۰۵۰ فعالیت خواهند کرد. در این بررسی پارامترهای مختلفی مانند هزینه های تولید و در دسترس بودن سوخت با توجه به اهداف استراتژی IMO 2023 در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کشتی ها در نظر گرفته شده است.

کربن زدایی دریایی برای مدت طولانی در دستور کار بوده است، زیرا حتی اگر سهم کشتی ها در گرمایش جهانی نسبتاً کم باشد، بسیار مهم است. سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) معتبرترین نهاد بین المللی در این زمینه است که پس از چندین نقطه عطف در کربن زدایی دریایی، در سال ۲۰۱۸ یک نقشه راه جامع با استراتژی اولیه کاهش گازهای گلخانه ای ترسیم و آن را در سال ۲۰۲۳ بازنگری کرد. در این بازنگری کاهش گازهای گلخانه ای هم زمان با دستورالعمل بررسی چرخه حیات (LCA) توسعه پیدا کرد و رویکرد چرخه عمر به عنوان یک بخش ضروری برای دستیابی به اهداف آب وهوایی شناخته شد.

فعالیت های انجام شده از طریق کریدورهای کشتی رانی سبز می تواند موجب کاهش کربن زدایی گسترده تر در سراسر صنعت دریایی شود و مزایای سلامتی برای جوامع محلی و فرصت های اقتصاد سبز را برای کشورها به ارمغان آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • کاربرد های پمپ آب
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا