Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل خمسه در دیدار با اعضای شورای شهر زنجان گفت: سازمان بازرسی کشور، یک مجموعه عالی نظارتی است که بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی که وظیفه این سازمان نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است.

وی اظهار کرد: این سازمان زیر نظر رئیس قوه‌قضاییه فعالیت می‌کند و بررسی عملکرد امور شهرداری‌ها یکی از وظایف آن است و این بازرسی کل آمادگی کامل دارد تا در راستای ارتقاء سلامت نظام اداری مشاوره‌های مورد نیاز مدیران را در حوزه‌های مرتبط کاری در اختیار آنها بگذارد تا با رویکرد پیشگیرانه، همدلی و هم افزایی گام‌های موثری در عرصه خدمت رسانی به مردم برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بازرسی استان زنجان با اعلام همراهی بازرسی کل استان در ارایه خدمات تخصصی به شورای اسلامی در اتقان تصمیمات و رفع موانع آن افزود: مهم‌ترین اقدام شورا در زمان حاضر، تعیین و انتخاب شهردار بوده که بایستی منطبق با مقررات و ضوابط قانونی از جمله شرایط احراز شهرداران باشد.

خمسه تدوین، تصویب و ارایه سند جامع مدیریت شهری برمبنای قوانین و مقررات فرادستی، شفاف سازی در اقدامات و فعالیت‌های شهرداری با هوشمند سازی سیستم‌ها و روش‌ها، تصویب به موقع و دقیق لوایح بودجه شهرداری‌ها و سازمان‌های تابع و نظارت لازم در اجرای آن و تفریغ واقعی بودجه، ارایه برنامه‌هایی در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و … را از اولویت‌های شورای شهر در پارلمان محلی عنوان کرد.

وی با توجه به آسیب‌ها و چالش‌های ملاحظه شده در شهرداری زنجان ضمن ارایه بسته تهیه شده به رییس شورای اسلامی شهر حاوی اهم چالش‌ها و آسیب‌های شناسایی شده در شهرداری زنجان به عنوان هدیه به شورا اظهار داشت: بسته تهیه شده که راه گشای اولیه برای اعضای شورای اسلامی شهر خواهد بود مشتمل بر اهم آسیب‌ها، علل شکل گیری آن و راه کارهای مرتفع نمودن آنها بوده که ظرفیت قابل اتکایی برای تصمیم گیری های اعضای شورا خواهد بود.

مدیر کل بازرسی استان زنجان با بیان اینکه وظیفه اول بازرسی نظارت است و بر همین اساس گزارش‌های بازرسی که حاوی پیشنهادها، تذکرات و توصیه‌ها است، تاکید کرد: در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور جهت اجرای پیشنهادهای مندرج در آن به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود، به لحاظ تخصصی بودن و انطباق آن با قوانین و مقررات جاری، موجبات ارتقای سطح نظارتی شورا و افزایش قدرت تصمیم گیری مدیران شهرداری خواهد بود.

خمسه افزود: توصیه‌هایی به منتخبان شوراهای اسلامی حاضر در جلسه کرد و گفت: تضارب آرا می‌بایست وجود داشته باشه لکن نبایستی این تضارب آرا و انتقادها چهره انتقام به خود بگیرد و توصیه می‌کنم عدم دخالت در عزل و نصب، برقراری تعامل و ایجاد ارتباط با مسئولان شهرستانی و فراهم‌سازی زمینه برای فعالیت و عملکرد مطلوب شهردار از جمله مواردی است که باید در دستور کار منتخبان مردم در شوراها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر، پس از انتخاب شهردار متعهد و کار آمد، نظارت دقیق و مستمر بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای خدمات شهری است. همچنین شوراهای اسلامی شهر باید با ایجاد درآمد پایدار شهری و جذب سرمایه‌گذار به فکر توسعه شهر باشند.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان زنجان، بیت المال را امانتی گران سنگ در اختیار مدیران دانست و حفظ و صیانت جدی آن را از اهم وظایف مدیریتی و موجب تقویت اعتماد مردم به مسئولین برشمرد و تصریح کرد: لازمه اقتدار و برقراری عدالت، اجرای صحیح قوانین است و باید درآمد شهری در خدمت توسعه شهری قرار گیرد و نباید این درآمدها در خارج از محل قانونی و خارج از خدمات شهری هزینه شوند.

کد خبر 5292096

منبع: مهر

کلیدواژه: نظارت و بازرسی بازرسی اصناف ویروس کرونا هفته دولت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اردبیل افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان محرم 1400 خراسان رضوی شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است

شهردار مبارکه گفت: بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های اخیر مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان، نتیجه تعامل موثر اعضای شورای شهر و شهرداری است.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز شورا به همه منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: پیشرفت و جهش سرانه‌های شهری نتیجه تنها بخشی از تلاش و همدلی اعضای شورای شهر با مدیریت شهری در دوره ششم است.

وی دغدغه‌مندی و کوشش مجدانه برای رفع نیازهای عمومی شهروندان را از مشخصه‌های اجتناب‌ناپذیر شورای شهر مبارکه در دوره ششم عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری مبارکه در سال‌های اخیر به موفقیت‌های کم نظیری دست پیدا کرده و بطور قطع اگر در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی شانه به شانه شهرهای بزرگ می‌زنیم نتیجه درایت و دقت عمل نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر است.

شهردار مبارکه، وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه‌ها را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شوراها نماد بارز مردم سالاری دینی در کشور هستند و اهمیت روز افزون شوراها در عرصه مدیریت شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست.

احمدی با اشاره به اینکه اتکا به آرای مردمی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی نظام اسلامی در شوراها متجلی می‌شود، اضافه کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود برای رسیدن شهر به شرایط ایده آل حرکت می‌کنند.

وی با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه ابراز امیدواری کرد: در سایه بهره‌مندی از خرد جمعی برای تحقق اهداف توسعه شهر و خدمت بیش از پیش به شهروندان، گام‌های بلندی برداشته شود.

کد خبر 748773

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود