Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۷ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

عضویت در بورس خارجی شگرد کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی بود

فرمانده انتظامی فارس گفت: فردی که با شگرد عضویت در سرمایه‌گذاری بازار بورس خارج از کشور اقدام به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان کرده بود، در شیراز دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: تعدادی از شهروندان با مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند که به دلیل سرمایه گذاری در ارز خارجی (فارکس) مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد مالباختگان طی آشنایی با متهم که خود را نماینده یکی از شرکت‌های بورس خارجی معرفی کرده بود با پیشنهاد سرمایه‌گذاری در بورس آشنا و ضمن انتخاب برنامه خود از جدول پیشنهادی به صورت هفتگی سود خود را دریافت و پس از مدتی حساب آنان مسدود و مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از چند ماه کار فنی و اطلاعاتی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۹۰ نفر شاکی به پلیس فتا مراجعه کرده‌اند، عنوان داشت: متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس خارجی اقرار کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کلاهبردار ۳۵ ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: کاربران فضای سایبر قبل از ورود به هرگونه سرمایه‌گذاری به عواقب آن بیندیشند و هرگز تحت تاثیر تبلیغات متعدد و پیشنهادات اغوا کننده در حوزه سرمایه‌گذاری هرمی و یا عناوینی که توسط افراد یا شرکت‌ها ارائه می‌شود قرار نگیرند.

او اضافه کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

کشف ۱۰۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: در بازرسی از ۳ دستگاه سواری ۱۰۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: روز گذشته ماموران انتظامی داراب به منظور تشدید برخورد جدی با سوداگران مرگ، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندعباس-شیراز به ۳ دستگاه سواری سمند، پراید و ساینا مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن‌ها را متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی دقیق از این خودروها، ۱۰۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی داراب افزود: در این خصوص ۵ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۱۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در کارگاه

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۴ دستگاه استخراج ارز قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در کارگاه تولیدی خود در یکی از روستا‌های شیراز اقدام به نگهداری و استفاده از دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال قاچاق می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی بخش ارژن پس از بررسی و تایید صحت خبر و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۴ دستگاه استخراج ارز خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

راکب و ترک‌نشین موبایل قاپ در شیراز دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری راکب و ترک‌نشین موبایل قاپ و کشف ۳۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فارس اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره موبایل قاپی در نقاط مختلف شهر شیراز توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اقدامات فنی و پلیسی و تلاش‌های شبانه‌روزی، در این خصوص ۲ سارق شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۳۰ فقره سرقت تلفن همراه به روش قاپ‌زنی در شیراز اقرار کردند، افزود: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۸۵ سوب انواع لباس مردانه، ۳ طاقه پارچه، ۶۲ دست لنت خودرو، ۳۹ کارتن زنجبیل، ۲ دستگاه ماکروفر و کولرگازی خارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی که به طرز ماهرانه‌ای در بدنه اتوبوس جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد و در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: نیروی انتظامی این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دستبند قانون بر دستان عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری عامل هتک حیثیت با انتشار تصاویر شخصی شاکی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان با موضوع هتک حیثیت وی با انتشار تصاویر شخصی اش در شبکه‌های اجتماعی، رسیدگی به پرونده با دستور مقام قضائی در پلیس فتا آغاز شد.

او افزود: افسران پلیس با اقدامات تخصصی موفق شدند کاربر متخلف را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه او را در شهر شیراز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارد انگیزه خود را از این عمل مجرمانه، انتقام جویی و ایجاد مشکل خانوادگی برای شاکی عنوان کرد.

سرهنگ قسام با اشاره به تحویل متهم به دادسرا، به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: با رعایت حریم‌های خصوصی در فضای مجازی و خودداری از انتشار تصاویر شخصی به عناوین مختلف در شبکه‌های اجتماعی، میتوان از بروز موارد مشابه و سوء استفاده افراد متخلف جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری کلاهبردار حوادث و انتظامی شبکه اجتماعی شبکه های اجتماعی ۱۰۰ میلیارد ریال سیر مراحل قانونی فرمانده انتظامی انتظامی داراب سرمایه گذاری پلیس آگاهی بورس خارجی هتک حیثیت مواد مخدر پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد

عسگری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در شهرکرد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

انهدام باند سارقان جیب بر در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: ۸ سارق سیم برق که به صورت گروهی اقدام به سرقت کابل‌های برق و خرید و فروش آن‌ها می‌نمودند، با صدور دستورات قضایی دستگیر و با صدور قرار متناسب روانه زندان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • دستگیری عامل چاقوکشی در ایلام
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی