Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس_کرمان؛ موسی ملائیان: ریگان یکی از شهرستان‌های محروم استان کرمان است که دارای ضریب محرومیت ۹ بوده و روستاهای آن از بی‌آبی به‌شدت رنج می‌برند.

روستاهایی که اهالی آن هنوز بر روی سر آب حمل می‌کنند و مردمانی که تشنه یک جرعه آبند و تنها امیدشان بعد از ده‌ها سال فقط به روح سرداری است که تمام دغدغه‌اش محرومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج‌قاسم هنوز زنده است

برای بررسی روستاهای فاقد لوله‌گذاری آب آشامیدنی راهی این مناطق شدیم؛ در ابتدا بانوان روستا با دیدن خبرنگاران به استقبال‌ آمدند و یکی از بانوان روستا که دست به  آسمان بلند کرده بود، به هم روستایی خود گفت «آیا به صحبت من رسیدید که حاج‌قاسم هنوز زنده است»؟

 

 

این بانوی روستایی تصریح کرد: هر زمان که جهت تهیه آب آشامیدنی راهی موتورپمپ‌های کشاورزی می‌شدیم، تنها امیدمان شهید والامقام حاج‌قاسم سلیمانی بود واز روح آن شهید بزرگوار استمداد می‌طلبیدیم و من روزها و شب‌ها به یاد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشک می‌ریختم. 

فرزند این مادر که دختر بچه‌ای ۹ساله بود، با مشاهده تیم خبری ابراز کرد: مادر دیدی حاج قاسم برایمان آب آورد؟ در حالی که اشک در چشمان همه حلقه زده بود، به راهمان ادامه دادیم؛ به روستای هدفمان نزدیک شدیم؛ روستایی که سال‌هاست چشم انتظار جرعه‌ای آب است.

 

روستایی که ۴۰ سال آب ندارد/مرد میدان به داد محرومان رسید

اهالی روستا می‌گویند: ما بیش از ۳۰ سال است از آب قنوات و موتور پمپ‌ها استفاده می‌کنیم.

محمد شهیکی یکی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: ۴۰ سال است که در این روستا با بی‌آبی سر می‌کنیم و بانوان روستا چندین کیلومتر پای پیاده جهت تهیه آب مسافت‌ طی می‌کنند.

رضا جهانی تصریح کرد: از سپاه شهرستان، شرک آب و فاضلاب کمال تقدیر و تشکر را داریم که آب را به روستای ما آوردند و از فرمانده سپاه ثارالله استان جهت اجرای طرح آبرسانی شهید والامقام شهید حاج‌قاسم سلیمانی با موضوع نهضت آبرسانی مرد میدان قدردانی می‌کنیم.

مرتضی ریگانی یکی از اهالی روستا عنوان کرد: مرد میدان به داد ما محرومان رسید و امید را در دل ما زنده کرد.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز از داغ سردار دل‌ها اشک می‌ریزیم، افزود: با آبرسانی به روستای ما ان‌شاءالله خداوند روحش را با شهید کربلا محشور گرداند.

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان در بازدید از اجرای این طرح اظهار کرد: نهضت آبرسانی مرد میدان شهید سلیمانی عزیز بزرگترین طرحی است که آبادانی را به روستاهای محروم ریگان گسیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه مناطق محرومی در شهرستان ریگان وجود دارد که اهالی این مناطق از بی‌آبی رنج می‌برند، از بسیجیان، سپاه ثارالله استان و شهرستان و شرکت آب و فاضلاب در اجرای این طرح قدردانی کرد.

مصطفی دهقانیان فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ریگان گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه آبرسانی در روستاهای شهرستان ریگان وجود دارد، نهضت آبرسانی مرد میدان شهید سلیمانی در ریگان آغاز شد.

 

فعالیت ۱۰ گروه جهادی در اجرای نهضت آبرسانی به ریگان

وی با اشاره به اینکه در فاز اول ۱۰روستای ریگان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد، اضافه کرد: در اجرای این طرح بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و در مرحله دوم، طرح، ۱۷ روستای دیگر را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

دهقانیان با بیان اینکه در فاز اول ۸۰۰ خانوار روستایی از آب اشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: در این طرح ۱۰گروه جهادی به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا آب آشامیدنی سالم را به اهالی روستاها به ارمغان بیاورند.

مرادی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ریگان هم با قدردانی از سپاه شهرستان عنوان کرد:۳۰ درصد روستاهای شهرستان ریگان فاقد شبکه آب آشامیدنی سالم هستند و روستاهای دارای شبکه نیز با توجه به توسعه روستایی نیاز به گسترش شبکه دارند.

محمد برزنگ معاون عمرانی فرماندار ریگان اظهار کرد: هنوز در شهرستان ریگان ده‌ها روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح مرد میدان تمامی تجهیزات شهرستان در اختیار سپاه و آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۸۰۰۱۴/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نهضت آبرسانی روستاهای محروم ریگان آبرسانی شهرستان ریگان نهضت آبرسانی آب آشامیدنی آب و فاضلاب مرد میدان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران همچنان مهمان کویر کرمان است

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا ابریست، گفت: برای امروز بارش باران درمناطق غربی ،ارتفاعات جنوبی و مرکزی استان پیش بینی می شود.

 وی افزود:با توجه به نوع بارش های آبگرفتگی معابر به صورت نقطه ای دور از انتظار نیست.

 راستی بیان کرد:ضمن اینکه در نیمه غربی ،شمالی و برخی مناطق جنوب استان وزش باد به همراه خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شاهد هستیم و فردا از وزش باد در سطح استان کاسته می شودفقط برای برخی مناطق جنوبی وزش باد را داریم.

وی گفت:برای روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی نسبتا آرام و پایدار را در سطح استان داریم و برای روز سه شنبه افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی است.

راستی تصریح کرد:دیروز در میانده جیرفت ،دشتخاک و فیض آباد گزارش بارندگی داشته ایم.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد:فهرج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۶درجه سانتیگراد خنک ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

  راستی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است